NoNI kirjoitti:Joo aika matalat kierrokset mielestäni vitoselle joku 1500rpm. Tottahan se kulkee jos kaasua painaa ihan varpaisilllaan, mut sit kun lisää niin varmaan vähän nykii.
Voi olla kaukaa haettua, mutta kulunut laatikon momenttitukikin saattaa lisätä tuntemusta nykimisestä matalilla kierroksilla jos kone vähän ravistaa ja koittaa kertoa että pienempää pesään..., vaikea sanoa, itse tiedät parhaiten onko nykiminen nimenomaan sytytyksestä johtuvan tuntuista.
Eikö nelosella nyi samoilla kierroksilla?
Koittasin kanssa 98, jos kerran helteillä olet käyttänyt 95, eikös manuaalissakin ole jotain puhetta muistaakseni yli 25 asteen lämpötilasta niin täytyy käyttää korkeampioktaanista.
Onko tulpat 7 sarjaa?
Koita vielä uusia seiskoja, itsellä oli juuri yksi sarja kuraa..
Matalat kierrokset juu, mut nopeutta silloin karvan alle 80... ei kai kukaan pöllö silloin nelosvaihteella aja.

Kyllä tuo vaikuttaa nyt ihan joltain muulta nykimiseltä. Tullut nyt 2 viime kuukauden aikana. Tulpat (seiskat) vaihtuu 10tkm välein kuten öljytkin. Vaihteistoon kerran vuodessa, a 20€ ja pikku pikku homma.

Mä tota bensaa hiukan epäilen, mut kokeilen kun tankki ajettu tyhjäks. Sitä paitsi ei ainakaan mulla noussut kulutus oman, eikä sidin mittauksen mukaan siirryttyäni E10.