Kytkinremppaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
bushmills
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 10:35

Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Se on moro.
Saab 9-5 2.3 t wagon vm.2000, ajettu 280 th.
Alkais olla kytkinrempan aika. Kysymys: kelpaako tarvikeosat, vai pitääkö marssia paikalliseen Saab-liikkeeseen alkuperäisosille?

Hinta, tarvike/alkuperäisosat?

Kiitos jo etukäteen!

T: Petter Kojo
Lappeenranta
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Motonetin osat ok , varsinkin sachs paketit hintaa ~350 € ( kytkinpaketti + painelaakeri )
Täällä asiasta lisää http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=114880
Viimeksi muokannut hyvoneju, To Syys 01, 2011 08:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja NoNI »

neobrothers:
pikkukytkin n. 162€
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... 6vv3uh35f6


aeron kytkin n. 228€
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-gen ... 6vv3uh35f6

+ postikulut
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja melberi »

Osta suosiolla alkuperäinen työsylinteri: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=115407

NeoBrosilta taitaa löytyä n. 140 euron hintaan postikuluilla. Motonetista saa tosiaan Sachsin kytkinpaketteja 199 eurolla matalapaine ja Aero molemmat.
bushmills
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2007 10:35

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja bushmills »

melberi kirjoitti:Osta suosiolla alkuperäinen työsylinteri: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=115407

NeoBrosilta taitaa löytyä n. 140 euron hintaan postikuluilla. Motonetista saa tosiaan Sachsin kytkinpaketteja 199 eurolla matalapaine ja Aero molemmat.
a


Kiitos näistä.
Käännyin paikallisen Maptunin puoleen ja teetän homman siellä.
Kone on lastutettu Aeron ohjelmalla, joten kaveri tsekkaa samalla ohjelman.
Tuleepahan oikeanlainen paketti, kun ei itellä ole tietotaitoo tarpeeks.

T: Petter Kojo
aapee73
"Ruisku"
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Huhti 27, 2010 09:17
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja aapee73 »

En viitsinyt aloittaa uutta viestiketjua, joten tämä ketju soveltunee tähänkin keskusteluun. Itsellänikin siis kytkinremontti edessä ja tarkoituksena ottaa koneesta hieman enempi tehoa irti, joten vakio kytkintä kestävämpää konstruktiota olisi tarkoitus hakea. Löysin PartsForSaabs sivuilta Black Diamondin stage X kytkin paketteja

http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 27_600_606

Onko kenelläkään kokemusta noista, ei ainakaan kauhean pahan hintaisia, tosin kai sekin noista jotain kertoo :) Tosiaan tarkempia speksejä en löytänyt pienellä googlauksella, täytynee kysellä PFS:ltä.

-Ap
#5500
Saab 9-5 Aero Wagon MY01 biopower
Saab 9-5 2.0t Vector Wagon MY02 EX | Saab 9-5 2.3t SE Wagon MY99 EX| | Saab 9-5 2.3t SE MY98 EX | Saab NG900 2.0 MY97 EX | Saab 99GLS MY79 EX
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja booster »

enpä aloita uutta aihetta minäkään. lisättiin tossa 100nm lisää vääntöä niin johan vanhakulunut kytkin alkoi luistaa. suunnittelin että jos ottas vaihdon ite urakaksi. tarvinneeko siinä mitään erikois työkaluja tai onko siinä jotain erityisen v-maista hommaa. vetarit irti, laatikko irti jne.
ja sit toi motonetin sachn paketti mitäs se kestää vääntöjä? että jos tulee viritettyä joskus lisää niin ei tarvis uudestaan kytkintä ruveta hetin vaihtamaan
9-5
Ford F250
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

oman käsityksen mukaan aeron kytkimellä päästään aika korkeisiin väännönkestävyyksiin. ja samalla uusi se painelaakeri/työsylinteri. eipä tuo homma mitään rakettitiedettä ole, mutta on kyllä aika v-mäinen omasta mielestä. joutuu koko apurungon pudottamaan alas jne. eli kone pitää tukea ylhäältä ja suosittelen samalla että tuet syylärit ja muut kennot vaikka narulla ennen apurungon irroittamista. helpottaa sitten kasausvaihetta. itsellä meni n. 10h kun ekan kerran vaihdoin femmaan kytkimen.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja melberi »

booster kirjoitti:enpä aloita uutta aihetta minäkään. lisättiin tossa 100nm lisää vääntöä niin johan vanhakulunut kytkin alkoi luistaa. suunnittelin että jos ottas vaihdon ite urakaksi. tarvinneeko siinä mitään erikois työkaluja tai onko siinä jotain erityisen v-maista hommaa. vetarit irti, laatikko irti jne.
ja sit toi motonetin sachn paketti mitäs se kestää vääntöjä? että jos tulee viritettyä joskus lisää niin ei tarvis uudestaan kytkintä ruveta hetin vaihtamaan
Vinkkejä kytkimen vaihtoon: http://home.jtan.com/~joe/saab/clutch.htm

Ja tietenkin korjaamokäsikirjan (WIS) ohjeet kannattaa olla mukana.

Joku kaupunkitarina kertoo, että Aeron kytkin kestää 450 Nm. Tosin en tiedä onko Sachsin B235R mallinen varaosa tasan sama kuin alkuperäisvaraosa, Sachs sekin. On se ainakin pitänyt siinä missä kulunut matalapaineisen kytkin alkoi luistaa, vääntöjä noin 420 Nm.
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja booster »

ja olihan vauhtipyörä samankokoinen kaikissa? että asetelma ja aeron levy riittää
9-5
Ford F250
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja melberi »

Kyllä.
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja booster »

saschin aero osat olis nyt tulossa. tuo painelaakeri/työsylinteri paketti vaan aiheutti päänvaivaa. kun kuulema on kahdenlaista osaa riippuen vaihteistosta. mut mun vaihteisto koodeilla ei löytynyt sopivaa osaa tulee siis molemmat. siis mikä ero niissä vaihteistoissa on? lukko?
9-5
Ford F250
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja melberi »

Millä koodilla vaihtestosi on? EPC (vuodelta 2007) tuntee kolme eri työsylinteriä eri koodeille:

-S63282 osanumero 87 48 667, poistunut käytä osanumero 49 25 822

S63283-C03504 osanumero 49 25 822

C03505- osanumero 54 43 940
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja booster »

kiitti vinkeistä. vielä että mikä on hyvä öljy vaihteistoon? jos vaihtais samalla
9-5
Ford F250
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkinremppaa

Viesti Kirjoittaja melberi »

GM:n vaihteistoöljy manuaalilaatikoille, n. 10e/litra esim. motonetistä. Laatikossasi on todennäköisesti vanhan tyyppiset öljyt ja vaihto uuteen vaatii ns. huuhtelun. Ohjeet löytyy foorumilta.
Vastaa Viestiin