9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Sitten kun olet löytänyt sen mikä polttelee tosissaan, niin tarkista alla olevasta linkistä ajokilometrit, katsastus jne.
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
En suosittele 9-5, on todella epäluotettava auto. Täälläkin voi katsella mitä vikoja löytyy. Ajotietokoneen SID-näytöstä et tule näkemään mitään, Boschin ABS-ohjauslaatikko menee niistä melkein aina (jos ostat uuden laatikon, tulee maksamaan kivasti - ilmenee sillä että nopeusmittarisi ei toimi ja ns. jouluvalot taulussa), sähköt pettävät, sähkötoimiset ikkunat pyörivät ovissa, puslat ja nivelet eivät kestä juuri mitään. Vaihdata puslat ja 10 000 km päästä jo ääntelee käännehtiessä.
Sitä luulisi, että ehkä se oma 9-5 olisi vain huono yksilö - mutta ei, kun Googlaa viat niin ne ovat todella yleisiä.
Saabismi on sairautta 9-5 tapauksessa, ei siinä rahat riitä.
Sitä luulisi, että ehkä se oma 9-5 olisi vain huono yksilö - mutta ei, kun Googlaa viat niin ne ovat todella yleisiä.
Saabismi on sairautta 9-5 tapauksessa, ei siinä rahat riitä.
Viimeksi muokannut Harakka, Ma Syys 12, 2011 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
helpottiko?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Opel miehen vuodatusta ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Sitä oikeaa etsiessä...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 17
- Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 08:44
- Paikkakunta: Lappajärvi
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Itellä ei oo mitään ongelmia femman kans ja mittarissa 189 tkm. puslatkin on orkkikset.Harakka kirjoitti:En suosittele 9-5, on todella epäluotettava auto. Täälläkin voi katsella mitä vikoja löytyy. Ajotietokoneen SID-näytöstä et tule näkemään mitään, Boschin ABS-ohjauslaatikko menee niistä melkein aina (jos ostat uuden laatikon, tulee maksamaan kivasti - ilmenee sillä että nopeusmittarisi ei toimi ja ns. jouluvalot taulussa), sähköt pettävät, sähkötoimiset ikkunat pyörivät ovissa, puslat ja nivelet eivät kestä juuri mitään. Vaihdata puslat ja 10 000 km päästä jo ääntelee käännehtiessä.
Sitä luulisi, että ehkä se oma 9-5 olisi vain huono yksilö - mutta ei, kun Googlaa viat niin ne ovat todella yleisiä.
Saabismi on sairautta 9-5 tapauksessa, ei siinä rahat riitä.
Saab 9-5 Estate Wagon 2.0t -02
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
200 tkm rajapyykki lähestyy uhkaavasti!jarkkosakar1 kirjoitti:Itellä ei oo mitään ongelmia femman kans ja mittarissa 189 tkm. puslatkin on orkkikset.
![Surprised :o](./images/smilies/icon_surprised.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ei vaan kannata femman tai minkään muunkaan auton kanssa tehdä sitä virhettä, että ensin kärsii tuhansien eurojen korjaukset ja sitten "alkaa riittämään" ja auto kiertoon jollekin onnelliselle. Tätä näkee/kuulee niin usein, viimeeksi velipuolen bemarin huoltomurheita kuunnellessa.
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Hiljaiseksi vetää. Mun femma tullut maksamaan ainakin vähemmän kuin emännän Focus samalla ajallaHarakka kirjoitti:En suosittele ...ei siinä rahat riitä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaikista perhepiireissä olleista autoista on femma vähävikaisin heti mondeon jälkeen. Mutta mondeollakin oli ajettu puolet vähemmän. En tiedä mitä samoilla kilsoilla tulee ilmi.
Nyt saabilla 250 tkm. puhki. Mikään korjaus ei vielä ole minulle maksanut yli 200€ poislukien puslaremppa, mikä tehtiin ensimmäistä kertaa 210tkm kohdalla muistaakseni. Mutta kait se sitten on aivan paska. Ei kannata. Ostan kylläkin seuraavaksikin femman. Kaiketi olen tyhmä.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
No ei ainakaan oma 2007 ole uusittu kuin koiranluut ja takatukivarsihelat niistäkin on aikaa kulunut jo yli 40tkm eikä mitään mainittavaa ole vielä kuulunutHarakka kirjoitti:En suosittele 9-5, on todella epäluotettava auto. Täälläkin voi katsella mitä vikoja löytyy. Ajotietokoneen SID-näytöstä et tule näkemään mitään, Boschin ABS-ohjauslaatikko menee niistä melkein aina (jos ostat uuden laatikon, tulee maksamaan kivasti - ilmenee sillä että nopeusmittarisi ei toimi ja ns. jouluvalot taulussa), sähköt pettävät, sähkötoimiset ikkunat pyörivät ovissa, puslat ja nivelet eivät kestä juuri mitään. Vaihdata puslat ja 10 000 km päästä jo ääntelee käännehtiessä.
Sitä luulisi, että ehkä se oma 9-5 olisi vain huono yksilö - mutta ei, kun Googlaa viat niin ne ovat todella yleisiä.
Saabismi on sairautta 9-5 tapauksessa, ei siinä rahat riitä.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Ehkäpä ehkäpä, mutta aloittaja puhuikin aikaisemmista vuosimalleista kuin 2007. Niissä on mainitsemiani vikoja ainakin, toivottavasti niitä on uudempiin malleihin parsittu.
Esimerkiksi tuo Boschin ABS-loota, onko montakaan esimerkiksi vuoden 98 tai 99 9-5:ta josta se ei olisi poksahtanut? Tokihan Bosch tai Saab ei sitä suostu korjaamaan kuten ei SID-näyttöäkään vaikka yleisyyden perusteella ne ovat selviä tyyppivikoja.
Tyyppivioista varoittaminen on vain reilua. Alkuvuosien 9-5:t eivät todellakaan olleet luotettavuudeltaan 9000:n tasolla.
Esimerkiksi tuo Boschin ABS-loota, onko montakaan esimerkiksi vuoden 98 tai 99 9-5:ta josta se ei olisi poksahtanut? Tokihan Bosch tai Saab ei sitä suostu korjaamaan kuten ei SID-näyttöäkään vaikka yleisyyden perusteella ne ovat selviä tyyppivikoja.
Tyyppivioista varoittaminen on vain reilua. Alkuvuosien 9-5:t eivät todellakaan olleet luotettavuudeltaan 9000:n tasolla.
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Vartmaan itsellä puslat kestäny apremmi kun taidot riittää vaihtamaan itse, ei tartte joka pikkuhommaa teettää jollain kun vielä en pelkää pientä rasvaa käsissä. Vaihda Harakka pajaa, jos ne on laittaneet sulla paskaa tavaraa alle.Harakka kirjoitti:Vaihdata puslat ja 10 000 km päästä jo ääntelee käännehtiessä.
Saabismi on sairautta 9-5 tapauksessa, ei siinä rahat riitä.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
SIDin pikseliviat on todellakin tyyppivika mutta eipä sen korjaaminen maltaita maksa ja tulee parempi kuin uusi. Simonille vaan SID Englantiin niin tulee uudella näytöllä ja kaapelilla, ja mikä parasta, elinikäisellä takuulla. Nimimerkillä täällä yksi tyytyväinen asiakas.
http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/default.html
http://www.saabdisplayrepairs.co.uk/default.html
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Huvittaa nuo muiden merkkiuskollisten vuodatukset. Mulla oli tässä välissä muutama muu merkki, ja kun taas hairahdin saabiin havaitsin millaista on ajaa hyvällä autolla. Kyllä saab on muita edellä, ollut aina. Omaani vaihdetaan juuri kampiakselin ulointa stefaa ja öljypumpun o-rengasta, tyyppivika. Huolimatta tyyppivioista ostan saabeja, mutta muutama merkki on joihin en enää koskaan koske. Ajakaa millä ajatte, ja saabilla loput !
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
"Opel miehen vuodatusta
"
Tähän on ihan pakko vastata... Ostin v. 2006 jokapäiväiseksi ajoautokseni uuden Astran. Nyt 110000 km myöhemmin voin todeta, että siinä ei ole ollut yhtään vikaa. Ei niin yhtikäs mitään. Onkohan minulle sattunut jotenkin maanantaikappale![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tähän on ihan pakko vastata... Ostin v. 2006 jokapäiväiseksi ajoautokseni uuden Astran. Nyt 110000 km myöhemmin voin todeta, että siinä ei ole ollut yhtään vikaa. Ei niin yhtikäs mitään. Onkohan minulle sattunut jotenkin maanantaikappale
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 9-5 3.0t V6. 45000 km konerempan jälkeen... Kerrassaan mukava peli!
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
Opel Vectra 2.2 DI toinen GM:n tuote toimii hyvin, mutta se turbon puute...
Cadillac SRX 3.6 kolmas GM:n tuote. Tässä ei turbon puute haittaa paljoa :)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 93
- Liittynyt: Ti Tammi 27, 2009 17:44
Re: 9-5 ostamassa Ruotsista, mitä kannattaa tarkistaa?
Moi, Olet ajatellet vm2000 9-5 turbo. Jos ajattelemasi auto on mennyt sen vähintään 200 000 km ajattele seuraavaa: Onki siihen tehty jakopään remontti (maksaa korjaamolla normaalisti 1000 - 1500 euro ja jopa enemmänkin olen kuullut. Turboremontti maksaa korjaamolla 700-1200 euroa. Näillä kilometreillä saab 9-5 :llä on edessä takuuvarmasti nämä remontit. Yleisin vika näissä vm1998-2004. Siis kun neuvottelet hinnasta, auto mihin ei näitä ole tehty ei saa maksaa ruotsissa enempää kuin n. 1500 euroa, mieluummin alle. Onnea yritykseen.