Minuteman kirjoitti:
Noin, mutta alkuperäinen kiristin on käytännössä kulumaton ja sitä ei kannata vaihtaa huonommin tehtyyn ja heikompaan tarvikeosaan, esim. "Pro-Parts Sweden", tai "Scan-Tech"- kiinaroskaan.
Jep, jos se orkkis osa ole selkeästi rikki niin ei kannata vaihtaa, eikä ole tarvettakaan.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tänään kasattu auto ja koekäytetty. Muuten auto tuntuu toimivan mutta ketjun kiristimen juuresta vuotaa öljyä PALJON. vanha tiivisteprikka näyttää ehjältä ja ei ollut uutta oikeaa tiivistettä joten kokeiltiin kuparirikoilla ym. mutta aina vain vuotaa, osalla tiivisteitä vähemmän mutta kuitenkin paljon. Kunnolla ei pääse näkemään sinne takapuolelle että mitä siellä on mutta näyttäisi että tiivisteen välistä tulee. 10 sekunnin käytön aikana ehtii tulla pari desiä öljyä. Sen mitä sitä kiinnikettä näkee niin ei havaittua murtumaa, halkeamaa ym
Onko kellään ollut noin suurta vuotoa tuolta? Tuntuisi että jos tiiviste olisi huono niin öljyä tihkuisi vähän mutta tuo on niin suuri vuoto kuin siellä ei olisi ollenkaan tulppaa. Ennen remonttia ei ole havaittu vuotoa. mikä on mennyt pieleen?
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
saraan02 kirjoitti:tänään kasattu auto ja koekäytetty. Muuten auto tuntuu toimivan mutta ketjun kiristimen juuresta vuotaa öljyä PALJON. vanha tiivisteprikka näyttää ehjältä ja ei ollut uutta oikeaa tiivistettä joten kokeiltiin kuparirikoilla ym. mutta aina vain vuotaa, osalla tiivisteitä vähemmän mutta kuitenkin paljon. Kunnolla ei pääse näkemään sinne takapuolelle että mitä siellä on mutta näyttäisi että tiivisteen välistä tulee. 10 sekunnin käytön aikana ehtii tulla pari desiä öljyä. Sen mitä sitä kiinnikettä näkee niin ei havaittua murtumaa, halkeamaa ym
Onko kellään ollut noin suurta vuotoa tuolta? Tuntuisi että jos tiiviste olisi huono niin öljyä tihkuisi vähän mutta tuo on niin suuri vuoto kuin siellä ei olisi ollenkaan tulppaa. Ennen remonttia ei ole havaittu vuotoa. mikä on mennyt pieleen?
Laitoithan sen kiristimen pohja asentoon ennen takasin laittoo?
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
joo, laitoin joka kerta. ja näyttää että tiiviste on kiristynyt kunnolla mutta aina vain vuotaa. Siinä oli sellainen hydruliikkaprikalta näyttävä tiiviste jossa on kumia se sisäreikä. Toinen kiristäjä otettiin toisesta autosta ja siinä ei ollut tuota prikkaa, jos ei sitten jäänyt lohkoon kiinni. Sitä ei päästy varmistamaan. Kait sinne kuitenkin kuuluu tuo prikka?
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
kyllä minäkin sen ajattelin että painetta siellä on. Eihän se muuten vuotaisi noin paljon, täytyisi olla iso reikä että vuotaisi. Laitoin vanhan tiivisteen moottorisilikonin avulla paikalleen mutta vielä tihkuu öljyä kun on ollut käynnissä jonkin aikaa. Tuo usitti ei ilmeisesti ole mikään vakiokoko hydrauliikkapuolella kun kaverin tiivistesarjasta löytyi hieman pienenpi ja isompi muttei sopivaa. pitää alkaa selvittää että saako nuita jostain vai täytyykö ostaa uusi kiristäjä.
En ole voinut pitää autoa vielä kovin pitkään käynnissä mutta sen mitä olen voinut niin käy aika karkeasti, savuttaa paljon ja tuntuu että sytytys pätkii. samoin sisävalot vilkkuvat ja polttoainemittari elää omaa elämäänsä. pitää alkaa tarkistelemaan liitokset. Onko normaalia tuo runsas savutus ja karkeakäynti koneen purkamisen jälkeen vai onko jako mennyt väärin vai kone lauennut lopullisesti?
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
saraan02 kirjoitti:saako nuita jostain vai täytyykö ostaa uusi kiristäjä.
Saa toki, tiivisteet myydään ihan erikseen, ei tule kiristäjän mukana vaikka sellaisen ostaisitkin.
Ihmiset jos vaivautuisivat omiin tietoihinsa mainitsemaan paikkakuntansa, saisivat paljon täsmällisempiä ohjeitakin, mutta nyt joudut tyytymään yleisvastaukseen:
PCS Jyväskylä http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 690-1.html
Käytin Aeron jakoketjuremontissa viime kuussa Tallinnassa. Samalla vaihtui 40tkm ajettu moniurahihna, oli kuulemma jo aika heikossa hapessa. Kiristinrullaa ei tarvinnu vaihtaa, se kun oli porsinut ja vaihdettu uuteen juuri ton 40tkm sitten @ 195tkm. Pelkkää jakopäätä varten ei moottoria tarvii irrottaa, mutta itsellä oli pakosarjan pultti poikki, öljypohjan tarkastus, apurungon puslien vaihtoa yms. Moottorin vasen kiinnitystyyny akun alla oli sökönä. Tollasia kohteita sieltä omalla kokemuksella vois löytyä.
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008 Saab 9-5 Aero AT 2001
Tosiaan jakopäärempan yhteydessä menee noi uudet moniurahihnan kamppeet samantien. Öljypumpun tiivisteet ja venttiilikopan tiivisteet
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
TeenpäItse kirjoitti:Mitäs muuta osaa kannattaa vaihtaa samalla kun tehdään tämä rattaiden ja ketjujen vaihto hommat? En tiedä kannataisko tämäkin setti vaihtaa samalla? http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... /kits.html
Käytin Aeron jakoketjuremontissa viime kuussa Tallinnassa. Samalla vaihtui 40tkm ajettu moniurahihna, oli kuulemma jo aika heikossa hapessa. Kiristinrullaa ei tarvinnu vaihtaa, se kun oli porsinut ja vaihdettu uuteen juuri ton 40tkm sitten @ 195tkm. Pelkkää jakopäätä varten ei moottoria tarvii irrottaa, mutta itsellä oli pakosarjan pultti poikki, öljypohjan tarkastus, apurungon puslien vaihtoa yms. Moottorin vasen kiinnitystyyny akun alla oli sökönä. Tollasia kohteita sieltä omalla kokemuksella vois löytyä.
Kannattaisko laitella hintatietoo ks. remontille, jos vaikka joku olis moista suunittelemassa, niin ei tarttis erikseen kysellä.....