3.0 v6 automaatti vm.1999

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jm0512
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Elo 17, 2011 21:24

3.0 v6 automaatti vm.1999

Viesti Kirjoittaja jm0512 »

Mistähän mahtais johtua seuraava ominaisuus?
Auto "juputtaa" silleen jännästi kun päästää kaasun esim. noin 90kmh vaudissa.
Sama oire tuntuu myös kiihdyttäessä likimain samassa vauhdissa.
Jos päästän kaasun vaikka sieltä 90 kympin vauhdista niin sitä kummaa juputusta kestää ehkä siihen saakka että vauhti on joku 70kmh..
Laatikossa oli todella mustat öljyt jotka vaihdettiin noin pari viikkoa sitten eikä vaikuttanut asiaan.
Olen ostanut auton reilu kuukausi sitten enkä tiedä milloin siihen edellinen omistaja viimeksi on laatikkon öljyt vaihtanu..
Öljyn väri ei juurikaan muuttunut vaihdon jälkeen ja selvisi ettei vaihdossa oltu tehty muuta kuin laskettu ropun kautta pihalle mitä tulee ja saman verran tilalle.
Tänään vaihdettiin kaverin kanssa uudestaan öljyt ja meillä meni öljyä noin 11 litraa ja nyt alkoi olemaan öljy sen väristä kuin pitääkin.
Vaihtaa mielestäni ihan nätisti,parani huomattavasti eka öljynvaihdosta mutta se "juputus" ei muuttunut mitenkään.
Onko syy laatikossa vai voiko olla että moottorin tyynyt tai jotain vastaavaa on lopussa että sen takia tulee tällanen "vika"
Jos kiihdytän reilusti esim 50-120kmh ei mitään valitamista mut sellanen maltillinen kiihdytys tuottaa tällasen ei toivotun jutun.
Vai voisko olla vetopuolella klappia..
Samalla kun ryömittin auton alla sieltä löytyi "webasto",mitään namiskuukkelia en ole autosta löytänyt mistä sen sais päälle.
Onko noita saanut aikanaan tehdasasennuksena vai onkohan tämä joku jälkiasennus?
Sidissä on pikseleitä hukassa joten sieltäkään en pysty kattoon olisko siellä mahdollisesti ohjaus lisälämmittimelle..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 3.0 v6 automaatti vm.1999

Viesti Kirjoittaja peinu »

Noihin jumputuksiin on muutamia syitä:
1. Renkaat, selviää kokeilemalla talvirekaita.
2. Vetarit, hölskyttelyä käsin,
3. Jarrut. EI tarvii olla pahasti kiero jarrulevy ja pikkasen jumiutuneet jarrupalat/satulat/ruosteinen "sarana".

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin