Liikennetiedotusen esto
Liikennetiedotusen esto
Nykyään kaupalliset radio-ohjelmat ovat kamalaa kakofoniaa. Joka välissä toimittajat toistavat oman asemansa nimeä kuin vähämieliset papukaijat, soittavat pieniä pätkiä monelta eri levyltä näytteenä ja kehuvat jatkuvasti että "meillä soitetaan parasta musiikkia". Tämä mainosten ja lyhyiden musiikkipätkien muodostama sekametelisoppa ei ole kuunneltavaa ohjelmaa, vaan stressaavaa meteliä.
Sama tyyli on siirtynyt pikkuhiljaa YLE:n puolelle. Ohjelmia ei saa kuunnella rauhassa ilman että välillä kuuluu kakofoninen "RÄMÄRÄMÄRÄMÄRÄMMM"-äänilogo, nyt alkaa urheiluohjelmaa, nyt PÄBÄBÄBÄBÄMÄMMM, nyt kuuntelet YLE:n aikaista tms. Väsyneenä työpäivän jälkeen matkalla kotiin tuollaisen mekkalan kuuntelua ei ole lepoa, vaan se kuorimittaa entuudestaan väsynyttä mieltä.
Sen takia kuuntelen nykyään CD-levyjä ja kasetteja. Eilen kuuntelin mitä ihaninta klassista musiikkia joka sai suorastaan kylmiä väreitä kulkemaan selkäpiitä pitkin. Olin kokonaan toisissa maailmoissa. Koko ylikiireisen työpäivän väsymys oli poissa matkalla kotiin ehkä n. klo 18. Mutta kesken mitä syvällisimmän musiikkinautinnon autooni pakkosyötettiin liikennetiedotus: "RÄMÄ-RÄMÄ-RÄRMMM RÄMMM RÄRÄRÄMM RÄMÄRÄRMRÄRMM....... kolarin selvittely on nyt ohi ja liikenne kulkee taas .... RÄRÄMMM RÄMÄRÄRRÄMM RMÄRÄMMMM RÄMÄRÄM RÄMÄRÄRÄMMM!!!!!''
Tuo oli paitsi lähes tarpeeton tiedotus, niin se on myös henkistä väkivaltaa. Se PAKKOSYÖTETTIIN autooni. Sillä pilattiin musiikkinautintoni ja se varasti minulta saavuttamani rauhallisen milentilen. Tiedotusten pakkosyöttö polkee oikeuksiani, sillä minä en saa itse päättää mitä minä kuuntelen OMASSA autossani. Olen tehnyt valinnan että en halua vastaanottaa kamalaa kakofoniaa, vaan haluan kuunnella itse valitsemaani musiikkia. Tätä ei kunnioiteta, vaan autooni pakkosyötetään tiedostuksia joita en halua kuulla. Koin sen henkiseksi väkivallaksi. Tämä henkinen väkivalta sai mielentilani aivan toiselle tasolle, suureen raivoon. Teki mieli kokeilla että kuinkakohan kovaa auto kulkee kehä ykkösellä nyt kun on tilaa pujotella autojen välistä.
Onko Saab 9-5:n radiossa mitään asetuksia joilla voi estää liikennetiedotusten vastaanoton?
Sama tyyli on siirtynyt pikkuhiljaa YLE:n puolelle. Ohjelmia ei saa kuunnella rauhassa ilman että välillä kuuluu kakofoninen "RÄMÄRÄMÄRÄMÄRÄMMM"-äänilogo, nyt alkaa urheiluohjelmaa, nyt PÄBÄBÄBÄBÄMÄMMM, nyt kuuntelet YLE:n aikaista tms. Väsyneenä työpäivän jälkeen matkalla kotiin tuollaisen mekkalan kuuntelua ei ole lepoa, vaan se kuorimittaa entuudestaan väsynyttä mieltä.
Sen takia kuuntelen nykyään CD-levyjä ja kasetteja. Eilen kuuntelin mitä ihaninta klassista musiikkia joka sai suorastaan kylmiä väreitä kulkemaan selkäpiitä pitkin. Olin kokonaan toisissa maailmoissa. Koko ylikiireisen työpäivän väsymys oli poissa matkalla kotiin ehkä n. klo 18. Mutta kesken mitä syvällisimmän musiikkinautinnon autooni pakkosyötettiin liikennetiedotus: "RÄMÄ-RÄMÄ-RÄRMMM RÄMMM RÄRÄRÄMM RÄMÄRÄRMRÄRMM....... kolarin selvittely on nyt ohi ja liikenne kulkee taas .... RÄRÄMMM RÄMÄRÄRRÄMM RMÄRÄMMMM RÄMÄRÄM RÄMÄRÄRÄMMM!!!!!''
Tuo oli paitsi lähes tarpeeton tiedotus, niin se on myös henkistä väkivaltaa. Se PAKKOSYÖTETTIIN autooni. Sillä pilattiin musiikkinautintoni ja se varasti minulta saavuttamani rauhallisen milentilen. Tiedotusten pakkosyöttö polkee oikeuksiani, sillä minä en saa itse päättää mitä minä kuuntelen OMASSA autossani. Olen tehnyt valinnan että en halua vastaanottaa kamalaa kakofoniaa, vaan haluan kuunnella itse valitsemaani musiikkia. Tätä ei kunnioiteta, vaan autooni pakkosyötetään tiedostuksia joita en halua kuulla. Koin sen henkiseksi väkivallaksi. Tämä henkinen väkivalta sai mielentilani aivan toiselle tasolle, suureen raivoon. Teki mieli kokeilla että kuinkakohan kovaa auto kulkee kehä ykkösellä nyt kun on tilaa pujotella autojen välistä.
Onko Saab 9-5:n radiossa mitään asetuksia joilla voi estää liikennetiedotusten vastaanoton?
Oli Saab 9-5 vm 2001 joka tuli tiensä päähän. Nyt Volvo V40.
Jos ei ole autoa, niin hevosellakin pääsee.
Re: Liikennetiedotusen esto
Yleensä jos vastaanotin kykenee moisia ottamaan vastaan, sen saa myös pois päältä. Manuaali käteen ja tavaamaan, palvelu taitaa olla lyhenteillä TA tai PTY.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Tunnen itseni hölmöksi. Ilmeisesti olen sitten hölmö. Radiossa on nappi TP/PTY jota painamalla saa liikennetiedotteet päälle ja pois. SID:in näytön alareunassa näkyy pieni TP kun tiedotteet ovat päällä. Vanhasta valokuvasta päätellen TP toiminta on ollut ennen pois ja olen jossain vaiheessa tökännyt sen vahingossa päälle.
Pitkään painamalla saa PTY-toimintoja päälle ja pois. Näitäkään en ole tullut noteeranneeksi ennen. (Yleensä autossa ollessa autoa ajetaan eikä ihmetellä radion toimintoja.)
Kun autoa on käyttänyt vuosia, niin sitä on jotenkin sokeutunut niille toiminnoille joita ei ole käyttänyt.
Pitkään painamalla saa PTY-toimintoja päälle ja pois. Näitäkään en ole tullut noteeranneeksi ennen. (Yleensä autossa ollessa autoa ajetaan eikä ihmetellä radion toimintoja.)
Kun autoa on käyttänyt vuosia, niin sitä on jotenkin sokeutunut niille toiminnoille joita ei ole käyttänyt.
Uuden auton ostettuani saatan istua autossa tunteja, lukea manuaalia ja tutkia toimintoja. Samalla pyrin opettelemaan ulkoa tietyt manööverit, ettei tarvitse ajaessa miettiä miten jokin asia toimii tai arvailla onkohan autossa edes moista toimintoa.o--o kirjoitti:(Yleensä autossa ollessa autoa ajetaan eikä ihmetellä radion toimintoja.)
Sitä samaa valmistajakin haluaisi, ei sitä manuaalia suotta ole sinne hanskalokeroon viskattu.
"Know Your enemy" on lempisloganeitani. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Saksanpatonki alla
Tobbanalla ihan ok systeemi. Uutuuden viehätyskin katoaa aika nopeasti eikä esim. vuoden päästä kiinnosta enää opiskella tommosia asioita.
9-5 Aero - 00
Mikä toiminto on PTY? Oma manuaali on ruotsinkielinen eli sisällöllisesti täysin tavoittamattomissa.
Saab 9-5 Aero XWD -11
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Kun auto oli uusi, niin luin manuaalin läpi. Se oli vaan sellainen muhkea tietopaketti, että kaikki ei millään jäänyt päähän. Vain tärkeimmät asiat jäivät päähän, kuten esim. rengaspaineet, ilmastoinnin ohjaus jne. Joku TP tai PTY ei kuulunut niihin tärkeisiin asioihin. Tai se että kun kasettisoitinta on käyttänyt 30 tuntia, niin se käskee käyttämään puhdistusnauhaa. (Tuonkin huomasin vasta äsken manuaalista. Siis kasettisoitinta on tullut käytettyä todella vähän kun ilmoitus ei ole tullut koskaan vastaan.) Ja kun näitä vähemmän tärkeitä tietoja ei ole tarvinnut, niin ovat pikkuhiljaa unohtuneet. Enpä osaa sanoa onko manuaalissa vielä jotain jonka olemassa olosta ei tiedä.Tobbana kirjoitti:Uuden auton ostettuani saatan istua autossa tunteja, lukea manuaalia ja tutkia toimintoja. Samalla pyrin opettelemaan ulkoa tietyt manööverit, ettei tarvitse ajaessa miettiä miten jokin asia toimii tai arvailla onkohan autossa edes moista toimintoa.o--o kirjoitti:(Yleensä autossa ollessa autoa ajetaan eikä ihmetellä radion toimintoja.)
Sitä samaa valmistajakin haluaisi, ei sitä manuaalia suotta ole sinne hanskalokeroon viskattu.
-Sami
PTY:llä voi valita halutun ohjelmatyypin ohjelmakanavasta riippumatta. Esim. uutiset, urheilun tms. En ole kokeillut miten käytännössä toimii, mutta kytkin kokeeksi päälle ja asetukseksi "tiedeohjelmat". Katsotaanpa mitä tapahtuu kun joltain kanavalta alkaa tulla tiedeohjelmia.kello kirjoitti:Mikä toiminto on PTY? Oma manuaali on ruotsinkielinen eli sisällöllisesti täysin tavoittamattomissa.
"Lontoolaismanuaalissa" ei ole mitään TP tai PTY-toiminnoista. Sen tilalla on Weather band. Se etsii alueen voimakkaimman säätiedotusaseman.JKen kirjoitti:Tuolta manuaali lontooksi:
http://www.gmprotectionplanwarranty.com ... nuals.html