9-5 -99 ja Check engine
9-5 -99 ja Check engine
Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Ei muuta kuin Tech:n päähän lukemaan vikakoodit. Useasti loppuaan lähentelevä DI kassu oireillee myös käynnin kanssa; käy kolmella tai ei käy lainkaan. DI kassu on myös itse tutkittavissa. Kassu irti ja nenä puolaan kiinni. Palanut haju paljastaa rikkinäisen puolan.
Mutta vikakoodien luennalla aloittaisin.
Mutta vikakoodien luennalla aloittaisin.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Kiitos, pakko kai lähteä merkkikorjaamoon. Jostain luin, että akusta puihat auki saattaisi resetoida vian?
Tarvitsee käydä itse katsomassa autoa ja kuunnella käyntiä, oli kuulemma lähtenyt aavistuksen normaalia huonommin käyntiin.
Tarvitsee käydä itse katsomassa autoa ja kuunnella käyntiä, oli kuulemma lähtenyt aavistuksen normaalia huonommin käyntiin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Älä ota akun kenkää irti! Vika ei resetoidu, vikamuisti kylläkin. Tech ei sen jälkeen vikoja näytä.
Huonon starttauksen syy voi olla myös kampiakselin asentotunnistin. Kuten todettu, Techin päähän koodin lukuun.
Huonon starttauksen syy voi olla myös kampiakselin asentotunnistin. Kuten todettu, Techin päähän koodin lukuun.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Biltemasta saa vikakoodilukijan
CR-101 OBDII-VIRHEKOODIEN LUKU
hinta 89€
Silläkin selviää ilman marmoritiskiä, mikä vika on.
Voi olla lambda vika, koska käy melkein normaalisti, omassa teki noin.
Hain silloin tuon lukijan, joka kertoi syyn.
CR-101 OBDII-VIRHEKOODIEN LUKU
hinta 89€
Silläkin selviää ilman marmoritiskiä, mikä vika on.
Voi olla lambda vika, koska käy melkein normaalisti, omassa teki noin.
Hain silloin tuon lukijan, joka kertoi syyn.
Jouni H kirjoitti:Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Oma sytkäkasetti alkoi antaa vikakoodia ja siis polttaa oranssia valoa, joka sitten aina sammui 10 (?) käynnistyksen jälkeen. Vikavalo syttyi aina käynnistyksen yhteydessä - ei ajossa. Mitään käyntiin liittyviä oireita ei ilmennyt. Vaihdoin tulpat (kupari, ajettu 21000km eli loppu) ensimmäisen valon jälkeen - ei vaikutusta. Vaihdoin kontissa valmiina odottaneen kasetin kolmannen valon jälkeen eikä ole valo syttynyt sen jälkeen.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Itsellä poltteli tuota check engine valoa ja vika löytyi bypass venttiilin ja tulipellissä sijaitsevan mangneettiventtiilin välisestä pikkuletkusta joka oli hapertunut!Jouni H kirjoitti:Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
Letku ja samalla tuo bypass vaihtoon niin valoa ei ole senjälkeen tarvinnut katsella
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9-5 -99 ja Check engine
Näyttääkö tuo viat myös vuosimalleista '98 ja '99? Niistä kun tuo obdII-protokolla on tehtaan toimesta poistettu käytöstä.Pirttta kirjoitti:Biltemasta saa vikakoodilukijan
CR-101 OBDII-VIRHEKOODIEN LUKU
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: 9-5 -99 ja Check engine
esim tuollainen näyttää -98 mallin femmasta vikakoodit ja sillä
pystyy myös ne nollaamaan---->
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... bd-ii.html
ite tilasin tuon,hyvin toiminut
pystyy myös ne nollaamaan---->
http://www.e-ville.com/fi/16-obd-skanne ... bd-ii.html
ite tilasin tuon,hyvin toiminut
#2285