T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eka huomautus; kone ei ole minun vaan jeesaan kaveria projektissa.

Puristussuhteesta en tiedä mutta tiedän että paljon näitä on vaikkapa sveduissa laitettu. Ja muistelen että aiemmin foorumilla näitä puristussuhteita pyörittelivät enemmän osaavat.
Kannentiiviste on T7 mallinen koska männätkin on T7 malliset wossnerit. T5 männäthän nousee yli dekkitason ja siksi niiden kanssa pitää käyttää T5 pahvia.
Imarin liitoksen kanssa kanteen helpoimmalla pääset jos tosiaan yhdistät T5 runnereiden loppusentit T7 imariin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Nonii ja tähän lisää...eilen purin saban T7 kansi portattu tiukemmilla catcams jousilla...jokaisesta imukanavasta vaakasuunnassa halkeamat siinä mis kanava haarautuu venttiileille...lopputulos vedet imukanavaan 3:s pyttyllä...
9-3.1972
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

no ei siellä sitten paljon varaa ole porttailla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

vesa67 kirjoitti:no ei siellä sitten paljon varaa ole porttailla ?
vois vaix sahata ton ni näkis millane se o
9-3.1972
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

saitko muka catcammsiltä venajouset T7 kanteen? voisitko antaa lisää infoa.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
hyvoneju
"Aero"
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Millaisilla jousipaineilla noi vakiot jouset ovat , ja millaisia paineita meinaatte laittaa ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

7-7,5mm simmit eli prikat jousien alle kanteen muistaakseni catcams pac12009 tuplajousilla, noilla oli jousivoimat muistaakseni 42kg/80kg nää ollu mulla jo kait 3vuotta yli
9-3.1972
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

ja mulle sanottiin ettei saa..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

scorpio_88 kirjoitti:ja mulle sanottiin ettei saa..
juu ei saannu suoraan ni aloin vähän tutkii miten saa...
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

http://www.aijaa.com/a71006

kuvia catcams sovituksesta T7 kanteen...

prikkojen (simmien) mitat

- ulkohalkaisija 28,8mm
- sisähalkaisija 21,4
- korkeus 7,5mm

ja näillä jousivoimat 42/80 noin...tästäkin on mittatulokset iha 100%sen varma en ole, mutta nm. arto voinee selventää.
Viimeksi muokannut se93tbo, Ke Loka 10, 2012 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3.1972
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja arto »

PAC-E12009
> vapaa pituus : 39.3mm
> ulko mitta : 28.6mm
> sisä mitta : 21.4mm
> kierteen paksuus : 3.61mm

> Oikealla puolella näkyy jousivoimat. Nää on USA partsista.
Omat varmat lukemat on jossain...

> 32mm 25kg
> 31mm 28kg
> 30mm 31kg
> 29mm 35kg
> 28mm 38kg
> 27mm 42kg
> 26mm 45kg
> 25mm 49kg
> 24mm 53kg
> 23mm 57kg
> 22mm 61kg
> 21mm 65kg
> 20mm 69kg
> 19mm 73kg
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

kiitos tästä!
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mulla t7 ala ja yläkerta, t5 männillä ja kangilla, t5 paffi, catcams jouset, t5 nokat ja säädettävät nokkapyörät, 630cc ruutat hyvin rokkaa, amul huitelee lähellä 0:llaa...ny ajettu tolla paketilla 65tkm ja hiukan piristetty. Että voi sen noinkin tehä.
9-3.1972
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Menee pahasti OT mutta...

Kerta on kaikki T5 ja T7 on jo tässä ruodittu niin mites kiertokanget?
Missä menee kiertokankien kestävyys raja, koska niiden vaihdosta ei kovin usein puhuta muuta kuin t5 veivit t7 koneeseen.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: T5 koneen kansi -> T7 koneeseen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Henrikki kirjoitti:Menee pahasti OT mutta...

Kerta on kaikki T5 ja T7 on jo tässä ruodittu niin mites kiertokanget?
Missä menee kiertokankien kestävyys raja, koska niiden vaihdosta ei kovin usein puhuta muuta kuin t5 veivit t7 koneeseen.
kestää hyvin...ohan noita ollu 500hp+ koneissakin
9-3.1972
Vastaa Viestiin