Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Ei muuta kuin Tech:n päähän lukemaan vikakoodit. Useasti loppuaan lähentelevä DI kassu oireillee myös käynnin kanssa; käy kolmella tai ei käy lainkaan. DI kassu on myös itse tutkittavissa. Kassu irti ja nenä puolaan kiinni. Palanut haju paljastaa rikkinäisen puolan.
Mutta vikakoodien luennalla aloittaisin.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Biltemasta saa vikakoodilukijan
CR-101 OBDII-VIRHEKOODIEN LUKU
hinta 89€
Silläkin selviää ilman marmoritiskiä, mikä vika on.
Voi olla lambda vika, koska käy melkein normaalisti, omassa teki noin.
Hain silloin tuon lukijan, joka kertoi syyn.
Jouni H kirjoitti:Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Oma sytkäkasetti alkoi antaa vikakoodia ja siis polttaa oranssia valoa, joka sitten aina sammui 10 (?) käynnistyksen jälkeen. Vikavalo syttyi aina käynnistyksen yhteydessä - ei ajossa. Mitään käyntiin liittyviä oireita ei ilmennyt. Vaihdoin tulpat (kupari, ajettu 21000km eli loppu) ensimmäisen valon jälkeen - ei vaikutusta. Vaihdoin kontissa valmiina odottaneen kasetin kolmannen valon jälkeen eikä ole valo syttynyt sen jälkeen.
Jouni H kirjoitti:Pitkästä aikaa tuli Saab- ongelmia ja äkkiä yhteyttä tänne!
Isäni soitti ja hänen femmassaan alkoi yht'äkkiä palaa Check engine- valo. Kertoi soittavansa marmoritiskille ja kysyvänsä neuvoa ja kaikkihan tietävät, että kukkaro menee mukana... Auto käy kuulemma normaalisti!
Minkälaisia lieveilmiöitä DI- kassun hajoaminen tuo tullessaan tai kaasuläppäkotelo?
Hjälp!
Itsellä poltteli tuota check engine valoa ja vika löytyi bypass venttiilin ja tulipellissä sijaitsevan mangneettiventtiilin välisestä pikkuletkusta joka oli hapertunut!
Letku ja samalla tuo bypass vaihtoon niin valoa ei ole senjälkeen tarvinnut katsella
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.