jäähdytinneste

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

APC kirjoitti:
blair kirjoitti: lohkolämmittimen luona nakyi jotain punaista, joka voisi olla kuivunutta jäähdytinnestettä.
Mulla on kahdessa femmassa myös vuotanut tuolta lohkolämppäristä.
Mulla vuotaa myös siitä lämppärin juuresta. Menee fiksin huomenna. Uutta vastusta kehiin.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja blair »

Ai, pitääkö vastus vaihtaa jos vuotaa 8O ? Eikös siellä ole mitään o-rengasta, jota voisi vaihtaa tms?

Yritän itselläni ensin kiristää ja katsotaan sitten...

-b
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2993
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Siihen voi vaihtaa pelkän tiivisteen. Näin tehtiin tuossa isän edellisessä femmassa viimetalvena, alkoi ihan kunnolla vuotamaan jäähdytysnestettä siitä vastuksesta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

blair kirjoitti:Ai, pitääkö vastus vaihtaa jos vuotaa 8O ? Eikös siellä ole mitään o-rengasta, jota voisi vaihtaa tms?

Yritän itselläni ensin kiristää ja katsotaan sitten...

-b
Kiristyksen kanssa lienee syytä olla varovainen, että ei lohkon sisällä olevat väkäset mee poikki ja putoa lohkon sisälle. Sitten muuttuukin homma mielenkiintoiseksi.

Ja ainakin huollossa mieluummin vaihtavat vastuksen, kuin alkavat leikkiä uusilla tiivisteillä jne. No, ehkä tässä painoi enemmän se, että mun vastuksenvaihdolle oli maksaja.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
JanisHell
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ke Touko 18, 2011 16:33
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja JanisHell »

Tuli ilmattua 9-5 mutta kävi pikku moka ilmauksen alussa, että olikin ilmastointi päällä, otin kuitenkin ilmastoinin pois päältä sen jälkeen. Vehjes näytti kuitenkin hyvin ilmaantuneen koska lämmöt pysyy normaaleina. Mietin vaan mitä ongelmia syntyy, kun on pitäny ilmastointia päällä muutaman minuutin ilmauksen aikana? Meneekö ilmaa johonkin sellaiseen paikkaan mistä ilma ei enään lähde helpolla pois?
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: jäähdytinneste

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

95greyturbo kirjoitti:
blair kirjoitti:Ai, pitääkö vastus vaihtaa jos vuotaa 8O ? Eikös siellä ole mitään o-rengasta, jota voisi vaihtaa tms?

Yritän itselläni ensin kiristää ja katsotaan sitten...

-b
Kiristyksen kanssa lienee syytä olla varovainen, että ei lohkon sisällä olevat väkäset mee poikki ja putoa lohkon sisälle. Sitten muuttuukin homma mielenkiintoiseksi.

Ja ainakin huollossa mieluummin vaihtavat vastuksen, kuin alkavat leikkiä uusilla tiivisteillä jne. No, ehkä tässä painoi enemmän se, että mun vastuksenvaihdolle oli maksaja.
Lämpövastuksesta löytyy aivan tavallinen ja siis edullinen O-rengas!
Eihän O-renkaan vaihtaminen vastukseen mitään leikkimistä ole, huollossahan ne vaihtaa tietysti uuden vastuksen koska saavat siitä hyvän korvauksen.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Vastaa Viestiin