Kyseessä -98 2,3t, johon on vaihdettu aeron ahdin ja softa. Ostin auton vasta, ja tuo pölläyttely oli tiedossa, turbovikaa epäilin, ja ostin tuon vanhan mitsun tilalle UUDEN, mutta eipäs korjautunut vika sillä (myydään palstalla myös ilmoitus, sillä nyt on kaksi toimivaa turboa, joista toinen olisi jouten). Öljypohja tuli myös irroitettua ja putsattua imusihti, ei mitenkään pahasti ollut karstaa liikkeellä.
No, puristuspaineet mittasin tuosta ja 12bar tuli joka sylinteristä, mitäs näissä yleensä mahtaa olla paineet? Männän laet olivat todella öljyisen näköiset joka pytyssä. Antaa välillä myös vikakoodia sytytyskatkoksista, vaihtelevissa sylintereissä, varmaankin se öljy siellä nyt tekee kiusaa siinäkin. Venttiilivarren kumitkin tähän on vaihdettu 2009, ilmeisesti ollut vikaa jo silloin. Nyt tuo savutus kuitenkin on niin voimakasta, että pakko tuolle jotain on tehdä, aamulla tosiaan kun käynnistää niin tuota sauhua tulee sitten niin että on koko kortteli pimeänä.
Onko hyviä ehdotuksia, mistä alkaa vikakohteita karsimaan? Itse nyt vahvasti epäilen että öljyrenkaatko ne siellä on tullut tiensä päähän? Ja nimenomaan öljyä se on mikä siellä palaa, sillä jäähdytysnesteitä ei hukkaa, ja hajunkin perusteella.
Lueskelin myös, että T5 männät olisivat parempia kuin T7, ja että näitä on asenneltu näihin T7 lohkoihin? Mitä etuja noissa T5 on T7 mäntiin verrattuna, puristussuhdehan noilla ilmeisesti kasvaa? Ja mistä Saabeista näitä T5 moottoreita löytyy? B2x2,B2x4- koneista, mutta missä malleissa näitä moottoreita on käytetty, ja mikä ero on pitkälähkolla ja lyhytlohkolla?
Varmaankin tulee juttua myös projektiosiolle jos/kun koneen joutuu auki ottamaan.
Paljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaisi vastaillakin, haku-toimintoa on käytetty kyllä ja lueskeltu foorumia monet illat

Jussi-T.