Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja Niko »

9000 automaatilla kirjoitti:Itse vaihdoin eilen kaverin avustuksella (kiitos kaverille) juurikin Walbron pumpun ja laitoin siihen tota mainitsemaasi Motonetin 8 mm letkua (oli Vantaalla viimeinen hyllyssä :P) ja ihan hyvin tuntui rouva sillä eilen illalla töihin pääsevän.

T -liittimestä pumpulle menevä letku raakasti poikki ja vanha pumppu pois. Sitten vanha letku mattoveitsellä halkaisten irti T -kappaleesta (varovasti!) ja uusi 8 mm letku klemmarilla kiristämällä tilalle. Pumpussa oli myös kelvollinen liitäntä 8 mm letkulle, joka klemmarilla varmistettiin. Klemmarit oli Motonetin pieniä (14 mm) klemmareita.
Kiitos vastauksesta! Jos ei näillä ohjeilla onnistu, niin ei sitten millään :D

Nytpä seuraavaksi kysymään kustannusarviota pumpun vaihtotyöstä ja osien tilaukset.
Saab 9-5 2.0t SE Business Wagon vm.00 (2006 -> )
Saab 9000 CC 2.0i vm.94 (2000 - 2006)

Jäsen 3384
J.V.A
"Hirsch"
Viestit: 981
Liittynyt: Ma Loka 23, 2006 23:18
Paikkakunta: Naantali

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja J.V.A »

Niko kirjoitti: Walbron letku 6mm lähdöllä"



Ilmeiesti tämä motonetin letku ei käy, sillä pitäisi olla 6mm letkua: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=45-8135

Kyllä aidon Walbron lähtö on ulkomitoiltaan tuo 8mm siitä "kynsien" päältä, juuri mittasin.
Tuo motonetin B-letku on juuri sitä mitä tarvitset. Itse ostin samaa toisesta liikkeestä jossa hinta paljon korkeampi, lähes tupla. Oli siinä letkulla metrihintaa :P

Myöhästyin mutta eihän varmistuksesta mitään haittaakaan ole?
Viimeksi muokannut J.V.A, Ma Marras 21, 2011 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Luin taas ketjua ja silmiini ei osunut mainintaa immusta. Eli ilmamassamittari, joka saattaa myös porsia. Yleensä sen huomaa, kun mäntävalo alkaa palamaan :lol:.

Eli ohjelmiston päivitys olisi hyvä tehdä, niin voi ainakin jollain tasolla seurata ajoittain ilmamassamittarin toimintaa...

Uusi immu taisi maksaa maltaita ainakin marmorilla, vaan täällä porukka on niitä ostellut myös eBayn kautta ilmeisen hyvällä menestyksellä lähes edullisesti.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja Niko »

9000 automaatilla kirjoitti:Luin taas ketjua ja silmiini ei osunut mainintaa immusta. Eli ilmamassamittari, joka saattaa myös porsia. Yleensä sen huomaa, kun mäntävalo alkaa palamaan :lol:.
Joo, edellisestä tonnarista porsi bensapumpun (n.230tkm) lisäksi myös immu (n. 300tkm). Immun porsiminen näkyi silloin lähinnä humppaavana tyhjäkäyntinä. Mutta ilmeisesti immu harvemmin antautuu laakista, joten siitä syystä en sitä etukäteen vaihda? Tarkoitatkohan "mäntävalolla" moottorin vikavaloa :oops: ?

Mutta tämän "riskianalyysin" kirkkain tähti oli tuo pa-pumppu, joten sillä aloitetaan. Ja myöhemmin se asentoanturi jos rahaa säästyy.. :lol:
Saab 9-5 2.0t SE Business Wagon vm.00 (2006 -> )
Saab 9000 CC 2.0i vm.94 (2000 - 2006)

Jäsen 3384
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Niko kirjoitti:Tarkoitatkohan "mäntävalolla" moottorin vikavaloa :oops: ?
Öljynpaineen merkkivaloa...

Oma käsitykseni teoriasta menee näin: Viallinen immu aiheuttaa sen, että Trionic koittaa korjata erhettä ja seos lipsahtaa laihalle. Mäntään palaa reikä ja sittemmin öljynpaineet katoaa... --> mäntävalo :lol:

Saatan olla väärässä, viisaammat ja lukeneemmat korjatkoon (ei olisi eka kerta :oops: :oops:)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Vanhaan Saappaaseen toimintavarmuutta?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Älkää nyt hyvät ihmiset ehjiä autoja korjatko...mitä vaan voi mennä rikki.
Vastaa Viestiin