Ei ahda tarpeeksi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Pikaisesti googlella mackan ja joku muu guru oli asiasta höpissyt, eli P1251 ja koteloon viittaa. Kauanpa kestää uus kotelo nimittäin edellinen omistaja vaihdattanut merkkihuollossa uuden läppäkotelon 2010. Kai siinä joku takuu luulis olevan. :roll:

Perkule ku luulin jo että ny selviää toi tehonpuute mutta ehkäpä nää ei liity toisiinsa.
mienkoiv kirjoitti:Nuo fcodit muutetaan P koodeiksi tieteislaskimella (täppää windowsin laskimesta ohjelmointilaskin päälle)
syötä tuo fcod luku laskimeen ja paina hex-näppäintä

sitten tuo koodi googleen ja ainakin saabcentralilta löytyy tietoa...

tais olla että ei kaasuläppä sulkeudu kunnolla...puhdista kaasuläppäkotelo
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Muista sitten se, että merkkiliikkeestä ostetulla orkkis osalla on kahden vuoden takuu!

Mikäli se nyt kotelossa se vika on... Huoltokirja mukaan ja liikkeeseen...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Täytyy pitää mielessä.

Otin kotelolle menevän ahtoputken irti ja putsasin koteloa. Aika öljyssä oli. Nollasin ECUn ja vikavalo sammui.

Täytyis joltain saada lainaan tai ostettua dp missä olis varmaan ehjät katit kiinni. Voi YV:llä lähestyä jos on auttamishalua. :) Annan korvauksen lainastakin.

Amul oli myös noussut 884 lukemaan.

9000 automaatilla kirjoitti:Muista sitten se, että merkkiliikkeestä ostetulla orkkis osalla on kahden vuoden takuu!

Mikäli se nyt kotelossa se vika on... Huoltokirja mukaan ja liikkeeseen...
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

yks kiihdytys, ahto ilmeisesti yli ja fuel cut. Vähän ajan päästä check engine ja koodi 4704.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Läppä mekaanisessa limpussa, et tainnut nollata sitä kun nollasit vikakoodin?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

En, eikä tullut tommoinen mieleenkään. :oops: Aika noviisi tän T7 kanssa. Täytyy etsiä jostain ohjeet.

Muutaman kerran oon nollanut ECUn ja heti pukkaan vikakoodin ja rajoittaa kulkua. Täytyy ma selvitellä voiko metro-auto viikin ja treen metron välillä hoitaa tota läppäkotelon takuuvaihtoa. Toivottavasti voi. Onko ihan tavallista että vuodessa uus läppäkotelo hajoo?
jcarlson kirjoitti:Läppä mekaanisessa limpussa, et tainnut nollata sitä kun nollasit vikakoodin?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Limp home resetoinnilla löytyy foorumin haulla ohjeet, youtubessakin on joku video muistaakseni. Ei vaikea homma.

Ei ole normaalia että vuodessa hajoaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Nyt tapahtui merkillisiä asioita:

Otin läpän limpistä pois ja auto käyntiin. Ei meinannut lähteä käyntiin ja prötäs aika lailla ja uudestaan sama vikakoodi ja takas limppiin.

No purin limpin uudestaan ja kas auto kävi ok.

Tästä sitten testaan ja pikkuisen tuntui ahdin pitävän enemmän ääntä. Aloin miettiin jotain ilmavuotoa. Silti M päälle ja 3 vaihteella koittaan toimintaa. PInl aluksi 1700-1800. Sitten alkoi tapahtua. Usea veto PInl 2200+ ja fuel cut. EVAP tulppausruuvikin lensi vittuun ja sen takia alkoi käynti humppaan mut uus tulppa tilalle.

Ilmamassapyynti näytti välillä 1400 ja toteuma 1300 ja sitten pyynti 1100 ja toteuma 1200. Joo ja en o kännissä.

Oli pakko katsoa pelaako hukkis ja otin mankun piuhan irti. Pinl silloin lappu tiskissä 1430 eli hyvin pelaa hukkis.

Yhtään vikakoodia ei tullut 8O , amul -116, nakut jakautu tasaisesti n. 25 per pytty aika sika vetoja useita.

En uskaltanu enempää kiskoa vetoja ettei hajoo mäntä tai joku muu.

Mitä ihmettä nyt? Massamittari, joku ilmavuoto kriittisessä paikassa?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jumittelisikohan se kaasuläppä tai jokin muu systeemissä ihan mekaanisesti.. Oletko varma että pyynti nousi noinkin korkeaksi, vai oletko muokannut itse suitella? Jos siellä enää se softa on jonka olen flashannut niin pyynnit ei mene ainakaan 1250 yli missään tapauksessa.

Onko bensaa tankissa, mitä näyttää etanoliadaptaatio muuten?

PWM arvoa SID infosta voit myös seurata niin näet mitä mankku tekee, jos se on 980 niin mankku tekee kaikkensa ahtojen nostamiseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

En ole suitella sorkkinut softaa. Ehkä kaasuläppä mutta kumma kun ei mitään vikakoodeja tuu. Ahdon ampuu välittömästi jostain syystä yli ja reilusti.

Kyllä mä olin näkevinäni tuommoista pyyntiä ja toteumaa. Kuulostaa niin hullulta että vaikea tota on niellä. Joku selitys tuohon on oltava, olisinko jotenkin sorkkinut sidiä kun otsa hakkasi tuulilasia.

Bensaa on tankissa, vpower ja nyt pitkästä aikaa 95.

Täytyy totta PWM arvoa katsoa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo voisin uskoa että toteuma on piikatessa jopa 1400, jolloin tulee naama tuulilasiin kun fuel cut on tuolla ilmamassalla.. Mitään keinoa en keksi jolla pyynti voisi nousta softassa olevia isommaksi. :) Yksi mahdollisuus on myös että pakoputki olisi tukkeessa välillä ja siellä oleva tukos välillä ahdistaa enemmän ja välillä vähemmän, sitten kun T7 on adaptoinut boost adaptaation (Badp sid infossa) tappiin ja tukos hellittää niin ahdot piikkaa hurjasti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kiitos, Mitä muita symboleja kuin jo ehdottamiasi PWM ja Badp voisin seurailla jos niistä jotain tolkkua sais tähän tilanteeseen?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vaikkapa Ad85 = etanolipitoisuus, auttaa Amulin kanssa mahdollisten vuotojen haarukoinnissa. Samoin Pbef ja Pinl, jos läppä jotenkin jäisi raolleen täysvedossa niin Pbef tulisi olla isompi kuin Pinl.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kävin testaamassa badp -180 ja pwm ehti n. 190 luokkaan kun ahto yli ja fuel cut. Edelleen ei vikakoodia. Pinlin mukaankin ahto ampuu yli 2300. Tuota pbef en huomannut katsoa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ahdot vaikuttaa aika kontrolloimattomalta jostain syystä, voi aiheuttaa sen läpän vikatilankin itse asiassa. Ettei vain olisi kuitenkin hukkaportin kelloa liikaa kiristetty tms.?

Badp -180 meinaa että boost adaptaatio yrittää vähentää vimmatusti mankun dc:tä koska ahdot ampuu yli tavoitteesta niin kovasti. PWM 190 on vain 19% mankun DC ja jos silloin ampuu pinlin yli niin jotain siinä hukkaportissa tai sen ohjauksessa on pielessä.

Onko ahdin muuten alkuperäinen vai kiinakopio (esim. speedparts), jälkimmäisissä hukkis toimii monesti ihan miten sattuu..?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin