Ei ahda tarpeeksi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ei ole hukkis liian kireellä. Peruspaine pinl oli n. 1430.

Ahdin on alkuperäinen 15T, joskin hyväkuntoiseksi käytetyksi todettu.

Sitten jatkan tätä satuilua. Eli vaihdon auton oman ilmamassamittarin takaisin koska ma palautan lainassa olleen. Laitoin peräkärryn perään ja lähdin asioille. Kokeilin useamman vedon ja kertaakaan ei ampunut ahto yli.. Pinl kävi max 2200. Massatoteuma seurasi hienosti pyyntiä. Aika kumma juttu koska rasitusta tulee kärrystä vielä lisää joten pitäis spoolata entistä helpommin yli?

Täytyy käydä vielä illemmalla koittamassa ja katsoa PWM, Badp ym. Outoa.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kävin kokeilemassa. Eka veto meni tosi hyvin. toteutunut massa hienosti 12xx.

Sitten kokeilin uudestaan ja siihen hyytyi. Eli pinl 17xx. Aloin selaan sid infoa ja PWM koko ajan 20. Ei liiku mihinkään. Pysäytin auton ja nyppäsin mankun johdon irti ja laitoin takaisin. PWM alkoi toimia.

No ei ollut sitten juhlan arvoista. Vedossa PWM 500 tienoilla, pinl 18xx, parhaimmillaan kävi kerran 19xx ja massatoteuma 10xx luokkaa. Badp 0 koko ajan, amul oli 203 ja myöhemmin 134.

Eli ns. paluu lähtöruutuun. Surkeeta. John mitäs ny?

Kai se on putki jostain hommattava testiin, ei kai tässä enää paljon muuta voi olla. :?: Tosin hämää aika lailla tuo läppis sekoilu ja yliahtaminen. :roll:
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarkkaileppa muuten vielä ensi kerralla kun tippuu PWM pois että mitä eri nopeusanturien arvot näyttää, esim. Kph1 Kph2 ja mitähän niitä nyt vielä oli.. eri pyörien nopeuksia. Muistaakseni PWM asetetaan 2% kun auto ei liiku ettei mankun rapina kuuluisi häiritsevästi.

Hakuammuntaa mutta tuli tuosta 20:sta mieleen. Yksi hyvä mahdollisuus on joku mekaaninen vika joka pistää järjestelmän sekaisin ja erilaiset turvatoiminnot tekee sitten noita kummallisuuksia. Siellä on paljon sellaisia joista ei suoraa dokumentaatiota löydy..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

en tiä t7:n sielunelämästä mitään... :?
omassa ng900:ssa(tosin t5) ahdot piikkas yli,vikana
oli viallinen MAP-anturi,vika korjaantui sen vaihdolla. :D
voiko t7:ssa olla samanlaista? :oops:
#2285
Maximus
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Badp:hän tulee totutuksesta, eli pitkiä vetoja isolla vaihteella. (ja jos ottaa kengän irti, niin nollaantuu) Itsellä taitaa olla 70-90 luokkaa.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

En tiedä Jykä tosta mapista sen kummemmin.

Badp oli carlsonin mukaan käsittääkseni ahtopaineensäädön adaptaatio. Silloin kun se oli mulla-180 oli sen tarkoitus vähentää mankun dc:tä. Nyt se on edelleen 0 kun tämä aliahtaminen on vuorostaan päällä. (Korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin)

Tänään tankkasin ekan kerran etanolia tankin täyteen (62 L meni). Käy ihan nätisti.

Mites muuten massapyynnit etanolin kanssa? Nyt näytti pyynti käyvän n. 10xx luokkaa ja toteuma ( 9xx) laahaa samalla lailla jäljessä kuin bensallakin. Kerran tai pari oli toteuma 10xx luokkaa kun oikein rangoin.

Pinl oli luokkaa 16xx ja 17xx kävi. Hip hei.

Huomenna meen tinkaamaan yhtä DP settiä jos lähtis järkevään hintaan ja sais sen suljettua pois. Yhtään myynti- tai lainatarjousta ei ole vielä foorumin kautta kuulunut. Vielä ehtii auttaa. :)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tänään testattu katittomalla dp:llä ja ei muutosta. Ongelma jatkuu samana. Tehostimen 1 letkukara vähän falskaa mutta ei kyllä pitäis näin paljon vaikuttaa. Muualta ei vuotanut. Jarrupoljinkin tuntuu jämäkältä.

Mistä sitä vikaa nyt lähtis etsiin? Alkaa käsittääkseni perus vikapaikat oleen koluttu läpi.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Katselin tätä alla mainittua pintakaasulla ajellessa ja silloin mm. Pbef 1040 ja pinl 588. Kaasu pohjassa Pbef ja pinl menee ns. käsi kädessä mutta Pbef ihan vähän edelle. Onko tästä jotain pääteltävissä?

Etanolipitoisuus ehti nousta 78% asti ja amul ollut 0. Nyt takaisin v-power kantaan ja amul arvo ok. 184.

Seuraavaksi testiin/vaihtoon läppäkotelo. Vikakoodeja ei ole enää näkynyt ja pwm ei ole enää jämähtänyt lukemaan 20.

Samalla vika edelleen, eli ei ahda tarpeeksi.

Jos jollekin on tullut jotain ehdotuksia vian syyksi niin voi lotota tähän ketjuun.
jcarlson kirjoitti:Vaikkapa Ad85 = etanolipitoisuus, auttaa Amulin kanssa mahdollisten vuotojen haarukoinnissa. Samoin Pbef ja Pinl, jos läppä jotenkin jäisi raolleen täysvedossa niin Pbef tulisi olla isompi kuin Pinl.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
K95
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Elo 27, 2011 20:58

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja K95 »

En ole kovin tarkkaan seurannut keskustelua mutta paljonko se ahtaa nyt ja mikä on tarpeeksi?

En tiedä tuosta sid-infostakaan muuta kuin että ilmeisesti se ei ole syötävää :roll: mutta onko pinl suoraan imusarjan paine?
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Ei ahda tarpeeksi

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Tämä ongelma alkaa olemaan ratkaistu. kop kop

Eli Syitä ollut mm.

Evap (kaikki takaiskut rikki)
jarrutehostimen takaiskut (kumpikin rikki)

Kaasuläppäkotelo on ehjä ja ei tietoa miksi yks limb home tuli, samaten yksi pwm jumitus jäi ihmetyttämään, sekä yliahtaminen. Näistä mitään ei ole enää kylläkään tullut.

Tämän lisäksi piinasi TD04 hukkiksen kello joka osoittautui liian löysäksi, vaikka peruspaineen sain kuntoon. Ei pitänyt painetta yläkierroksilla ja tilasin kinugawalta 0,6bar kellon. Tämä piristi mukavasti.

Sitten huomattiin että Etanolia käytettäessä (tietyn % arvon ylittyessä) iski joku vääntölimitteri peliin. Tämän seurauksena mReg vaan 1080 vaikka pyynti 1400mg/c.(Tämä vaivaa vain tiettyjä automaatilla varustettuja autoja joissa ESP) Jcarlsonkaan ei ollut tähän törmännyt. Aikaa kului ja nyt homma pitäisi olla ratkaistu hänen toimestaan. Loppuviikolla saan boxin testiin. Arvostan sinnikkyyttä ja asiantuntemusta jolla mies toimii.

Seuraavaksi siis boxi testiin ja jossain kohtaa Hirsch cooleri kiinni.

Aamen (toivottavasti) :)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Vastaa Viestiin