Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Eli joskus ajoittain Garret on alkanut päästää aamusavuja. Taitaa olla reppana tulossa tiensä päähän.
Jos tässä sittemmin investoisi uuteen puhaltajaan (Mitsu) ja vaihtaisi sen tuohon tilalle, niin mikä kaikki olisi järkevää putsata ja miten? Foorumia aika paljon selattu, vaan selkeää vastausta tähän en löytänyt. Koneestahan oli öljypohja auki about kuukausi sitten, jolloin öljysihti putsattiin, samalla oli venakopan kansi auki sen putsausta varten. Mitenkään yltiösontainen toi kone ei ollut.
Mutta jos siis puhallinta alkaa vaihtamaan, niin kannattaako se välijäähy käyttää irti ja yrittää jotenkin putsata? Ja miten, että sieltä mahdolliset "roskat" sais pois? Mitäs muuta tossa yhteydessä kannattaa putsailla? Öljyt suodattimineen ja jäähdytysnesteet menee tietenkin uusiksi, mitä muuta?
Ja lopuksi vielä kyselyä niistä NeoBrothersien turboista. Voiko 540 punnalla saada aidon Mitsun? Toki siihen tulee jotain kuluja päälle, mutta kuitenkin... Suomessahan tosta Mitsusta saat antaa 950 Euroa, että säästöä tulis aika lailla...
Jos tässä sittemmin investoisi uuteen puhaltajaan (Mitsu) ja vaihtaisi sen tuohon tilalle, niin mikä kaikki olisi järkevää putsata ja miten? Foorumia aika paljon selattu, vaan selkeää vastausta tähän en löytänyt. Koneestahan oli öljypohja auki about kuukausi sitten, jolloin öljysihti putsattiin, samalla oli venakopan kansi auki sen putsausta varten. Mitenkään yltiösontainen toi kone ei ollut.
Mutta jos siis puhallinta alkaa vaihtamaan, niin kannattaako se välijäähy käyttää irti ja yrittää jotenkin putsata? Ja miten, että sieltä mahdolliset "roskat" sais pois? Mitäs muuta tossa yhteydessä kannattaa putsailla? Öljyt suodattimineen ja jäähdytysnesteet menee tietenkin uusiksi, mitä muuta?
Ja lopuksi vielä kyselyä niistä NeoBrothersien turboista. Voiko 540 punnalla saada aidon Mitsun? Toki siihen tulee jotain kuluja päälle, mutta kuitenkin... Suomessahan tosta Mitsusta saat antaa 950 Euroa, että säästöä tulis aika lailla...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 96
- Liittynyt: Ma Helmi 16, 2004 15:38
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Itse ostin NeoBrosilta tuon kyseisen Mitsun ja hyvin vakuuttavasti se merkintöjen ym. mukaan on aito japaketissa oli Saab-tarra, jossa luki Made in Japan.
Putkisarjan ostin PCS:ltä.
Garretillani oli ajettu 240tkm eikä siinä käytössä havainnut mitään vikaa vielä, mutta otettuani sen irti oli sormin todettavissa pientä päittäisvälystä, elikkä oli ehkä oikea aika vaihtaa.
Putkisarjan ostin PCS:ltä.
Garretillani oli ajettu 240tkm eikä siinä käytössä havainnut mitään vikaa vielä, mutta otettuani sen irti oli sormin todettavissa pientä päittäisvälystä, elikkä oli ehkä oikea aika vaihtaa.
9-5 2,3tA -03 ka, 9-5 2,0tA wagon ka, 900 -92 2,1 ka, 96 -75 oe, 900 99 96 vo
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Minulla olisi ylimääräisenä käytetty Mitsun ahdin. Ota yhteyttä jos kiinnostaa, kerron Yv:llä lisää.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Täällä mennään melko samoilla kilsoilla. Ajoittain siis pientä aamusavua havaittavissa, vaikkakaan välystä ei ollut havaittavissa kummaltakaan puolelta mihinkään suuntaan.MattiTapio kirjoitti:Garretillani oli ajettu 240tkm eikä siinä käytössä havainnut mitään vikaa vielä, mutta otettuani sen irti oli sormin todettavissa pientä päittäisvälystä, elikkä oli ehkä oikea aika vaihtaa.
Aika jännää, etä NeoBrothers tarjoaa uudemman femman Mitsua satasen halvemmalla kuin tota vanhemman mallista. Toki sitten menee cobra uusiksi ja satanen palaa siihen (rahayksikkönä siis punta). Mikä lie etu uudemman mallisessa, kuin orastava tehon nousu Aerossa (250 vs. 260 hp)?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Minullakaan ei Garrettissa juuri tuntunut välystä, vaikka se savuttelikin ja imupuoli olikin hyvästi öljyssä.
Muutama "hyvä tietää" -seikka. Mitsun mukana ei tule pinnapultteja, joten sellaiset kannattaa jostain hommata, jos ei halua niitä Garrettista kaasupillin kanssa tetsailla irti. Tuo isompi imucobra vaatii yhden putken kiinnityskorvakkeen ja siinä olevan putken irtikäyttämisen, että sen saa ujutettua paikalleen.
Muutama "hyvä tietää" -seikka. Mitsun mukana ei tule pinnapultteja, joten sellaiset kannattaa jostain hommata, jos ei halua niitä Garrettista kaasupillin kanssa tetsailla irti. Tuo isompi imucobra vaatii yhden putken kiinnityskorvakkeen ja siinä olevan putken irtikäyttämisen, että sen saa ujutettua paikalleen.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
eikö PCS:ltä saa muutossarjaa tuollaiseen pelleilyyn?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Mitä tarkoitat pelleilyllä?mienkoiv kirjoitti:eikö PCS:ltä saa muutossarjaa tuollaiseen pelleilyyn?
-06 => Aeron "King Cobra", eli se muhkein imukärsä vaatii kyseiselle osalle yhteensopivan turbon. Mikään muutossarja ei toimi, koska tuo muhkein imukärsä ei mahdu -05 ja edeltävien Mitsujen imupuolelle ilman kiinnityskohdan sorvaamista.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Olisko jollain tarjoilla kuvia tästä kärsän sovittamisesta / kiinnittämisestä? Entä mielipiteitä coolerin putsauksesta?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Miten sopii uudempi ahdin ja vanha kärsä?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Eikös tästä juttua joskus ollut? Joku muistaakseni väitti, että -06 -> Mitsuun käy vanha cobra. Vähän pitää kuulema immulta tulevaa kumiputkea venyttää ja jotain "hengitysletkua" siirrellä... Mene ja tiedä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
ihminen on käynyt kuussa eikä muutossarjaa ole keksitty...Termos kirjoitti:Mitä tarkoitat pelleilyllä?mienkoiv kirjoitti:eikö PCS:ltä saa muutossarjaa tuollaiseen pelleilyyn?
-06 => Aeron "King Cobra", eli se muhkein imukärsä vaatii kyseiselle osalle yhteensopivan turbon. Mikään muutossarja ei toimi, koska tuo muhkein imukärsä ei mahdu -05 ja edeltävien Mitsujen imupuolelle ilman kiinnityskohdan sorvaamista.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
olen yhä enemmän sitä mieltä että pitäisi suoraan ostaa kallein aero, niin ei tartte nähdä pahoja unioa garretista...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Näin olen itse toiminut, jo toinen aero menossa ja ahtimen kanssa ei ole tarvinut nähdä pahoja uni saati menettää yöunia. Jos garretti pitää vaihtaa, ehdottomasti mitsu tilalle, se seuraavakin auton omistaja tykkää. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Eipä ole kuvia, mutta kun Mitsu on paikallansa, niin Cobraa sovittaessa kyllä käy ilmi, mitä korvaketta ja putkea pitää käyttää irti. Tämä putki on jäykkää mallia, joten se pitää irrottaa myös toisesta päästä moottorin imupuolelta. Lähinnä vaatii pieniä työkaluja ja näppäriä sormia. Korvakkeen irroituksen jälkeenkin se rako on tiukka mutta kyllä se sinne menee.9000 automaatilla kirjoitti:Olisko jollain tarjoilla kuvia tästä kärsän sovittamisesta / kiinnittämisestä? Entä mielipiteitä coolerin putsauksesta?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
Ja sitten jos itse rakennat kuten olen aikaisemminkin sanonut, että käy teettämässä teräspunoletkuista vesi- ja öljyletkut. Kerran kasasin muutosletkuilla, toisen kerran teräspunoilla. Ikinä en tule kasaamaan muutosletkuilla. Ja punosletkut olivat puolet halvemmat ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Turbon vaihdosta ja siihen liittyvät seikat
ihminen on käynyt kuussa eikä muutossarjaa ole keksitty...
olen yhä enemmän sitä mieltä että pitäisi suoraan ostaa kallein aero, niin ei tartte nähdä pahoja unioa garretista...
Olen tavallaan samaa mieltä kalliimman version ostamisesta. Pienellä hintaerolla voi saada paljon enemmän. Tosin asia on kyllä tuollaisten n. 10v vanhojen autojen kanssa niin, että on PALJON helpompi löytää hyväkuntoinen auto tuollaisesta sanoisiko perusmallisesta autosta. Sama juttu ihan kaikenmerkkisten autojen kanssa. Sporttimallit ja tehokkaammat versiot ovat saaneet kyllä antaa kaikkensa monen kepittäjän alla 10v aikana. Ja se näkyy ja tuntuu.
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
olen yhä enemmän sitä mieltä että pitäisi suoraan ostaa kallein aero, niin ei tartte nähdä pahoja unioa garretista...
Olen tavallaan samaa mieltä kalliimman version ostamisesta. Pienellä hintaerolla voi saada paljon enemmän. Tosin asia on kyllä tuollaisten n. 10v vanhojen autojen kanssa niin, että on PALJON helpompi löytää hyväkuntoinen auto tuollaisesta sanoisiko perusmallisesta autosta. Sama juttu ihan kaikenmerkkisten autojen kanssa. Sporttimallit ja tehokkaammat versiot ovat saaneet kyllä antaa kaikkensa monen kepittäjän alla 10v aikana. Ja se näkyy ja tuntuu.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab