Tietääkö joku mikä estää ko. mallin chippauksen. Kuulin, että vain polttoaineen syöttömäärään voi vaikutta jollain boxilla mutta muita säätöjä ei pääse asettamaan uudelleen. Eli tehonlisäys jää hyvin maltilliseksi.
Tämä asia tutkittiin Ähtävällä ja pettymys oli kova kun odotus oli se, että kolmisenkymmentä prosenttia tehoa ja vääntöä saa lisää 700 eurolla.
2.2 Tid 2005 chippaus
http://www.abbottracing.com/2003/tuning ... -3_tid.htm
En tiedä mikä estää mutta vanhassa 9-3:n dieselissä ei ainakaan estä mikään.
En tiedä mikä estää mutta vanhassa 9-3:n dieselissä ei ainakaan estä mikään.
Ainakin 9-3:ssa MY 99 ja 00 ( 115hp ) on irrallinen ecu ( hanskalokeron takana ) ja sen chippaus onnistuu helposti. Tehoa saa +150hp ja vääntöä n. 340Nm. Putkistolla ja lastulla saa yli 160hp ja +400Nm.
MY 01 ( 125hp versio ) alkaen ohjelma on modattu syöttöpumppuun. Karalalla ainakaan omani ohjelmointi ei onnistunut. Uuden SS 2.2Tid:n ohjelmointi sarjaportin kautta ei onnistunut Königillä. Ohjelma on niin hyvin suojattu ja koodia ei osata vielä murtaa? Ko. automallissa ei myöskään toiminut Königin asentama unichippi.
9-5 mallista ei ole kokemusta, mutta ainakin Nordic näytti jotain sille tehneen ja tiedän, että König Lauttasaaressa on tehnyt tänne Kuopion seudulle yhden ilmeisesti unichipatun ja se vissiin pelaa?
MY 01 ( 125hp versio ) alkaen ohjelma on modattu syöttöpumppuun. Karalalla ainakaan omani ohjelmointi ei onnistunut. Uuden SS 2.2Tid:n ohjelmointi sarjaportin kautta ei onnistunut Königillä. Ohjelma on niin hyvin suojattu ja koodia ei osata vielä murtaa? Ko. automallissa ei myöskään toiminut Königin asentama unichippi.
9-5 mallista ei ole kokemusta, mutta ainakin Nordic näytti jotain sille tehneen ja tiedän, että König Lauttasaaressa on tehnyt tänne Kuopion seudulle yhden ilmeisesti unichipatun ja se vissiin pelaa?