Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Huomattava ero, kun saat käteesi noi niin huomaat kyllä eron.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
nyt sain tarjouksen pcs:ltä...345 tais olla takapäähän kaikki ja etupäähän kaikki...kaikki muut uretaanisena, paitsi takapään poikittaistuennan puslat...
mistä helvetistä ootte sitten hankkinu noita alkuperäisiä kumipuslia, merkkikorjaamolta kysyin niin vissiin kullasta tehty, hinnat oli sellasia haista paska -tyyppisiä...
eikä tuo nyt paha ole tuo uretaanin helppo asennuskaan, mutta ei nyt paskaa viitsisi ostaa...onko tuo uretaani paska jos siis vaihtaa melkein KAIKKI uretaanisiin, eikä vain osaa, eihän tuo uretaani silloin rimmaa noiden kumisten kanssa...
mielipiteitä, pliis..tilausta ei ole vielä tehty!
mistä helvetistä ootte sitten hankkinu noita alkuperäisiä kumipuslia, merkkikorjaamolta kysyin niin vissiin kullasta tehty, hinnat oli sellasia haista paska -tyyppisiä...
eikä tuo nyt paha ole tuo uretaanin helppo asennuskaan, mutta ei nyt paskaa viitsisi ostaa...onko tuo uretaani paska jos siis vaihtaa melkein KAIKKI uretaanisiin, eikä vain osaa, eihän tuo uretaani silloin rimmaa noiden kumisten kanssa...
mielipiteitä, pliis..tilausta ei ole vielä tehty!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Omakohtainen kokemus puuttuu, mutta aikoinaan Mimmin kanssa aiheesta puhuin ja hän oli kovasti sitä mieltä, että ei uretaanisia. Muutkin ovat muistaakseni raportoineet, että ei pysy alakerta säädöissään uretaanisilla osilla...
Yhtä kaikki monta monessa, mutta kaipa tehtaalla on syynsä ollut käyttää kumisia osia. Mukavuus ennen kaikkea![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Yhtä kaikki monta monessa, mutta kaipa tehtaalla on syynsä ollut käyttää kumisia osia. Mukavuus ennen kaikkea
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
saamani tarjousten perusteella laittaisin uretaaniset vaikka koko autoon vuoden välein ja silti jäisi bensarahaa vrt. orginaalit...
näinhän ei voi olla oikeasti..
eli please ihmisten orginaali puslien ostopaikkoja tähän:
OK, seikkailin Speedpartsin sivuilla ja puslasetin hinnaksi tulisi 221€+toimituskulut
onko merkistä AFT kokemuksia? osa puslista tuon merkkisiä...
näinhän ei voi olla oikeasti..
eli please ihmisten orginaali puslien ostopaikkoja tähän:
OK, seikkailin Speedpartsin sivuilla ja puslasetin hinnaksi tulisi 221€+toimituskulut
onko merkistä AFT kokemuksia? osa puslista tuon merkkisiä...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Täälä foorumin syövereissä oli muistaakseni jossain pitkä topicci noista puslista, mutta en sitä tähän hätään löytänyt.
Muistaakseni ongelma urtsipuslissa oli juurikin noissa takapään pitkittäistukien puslissa (2kpl) johtuen jollain tasolla väärästä suunnittelusta ja sopivuudesta, jolloin säätöjä ei saanut pysymään kohdillaan.
Nuo poikittaistukien puslat (4kpl) urtsista tehtyinä taitavat olla kuitenkin kestävämmät kuin orkkikset ja lisäävät hieman alustan jämäkkyyttä.
Muistaakseni ongelma urtsipuslissa oli juurikin noissa takapään pitkittäistukien puslissa (2kpl) johtuen jollain tasolla väärästä suunnittelusta ja sopivuudesta, jolloin säätöjä ei saanut pysymään kohdillaan.
Nuo poikittaistukien puslat (4kpl) urtsista tehtyinä taitavat olla kuitenkin kestävämmät kuin orkkikset ja lisäävät hieman alustan jämäkkyyttä.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
OK, tällasista komboista ois kiva saada infoa/kokemuksia...
eipä tuo tosiaan ole paha tuo speedpartsin hinta kaikille puslille, siis yksikään ei ole uretaaninen...tuo ATF-merkki askarruttaa tosin...
eipä tuo tosiaan ole paha tuo speedpartsin hinta kaikille puslille, siis yksikään ei ole uretaaninen...tuo ATF-merkki askarruttaa tosin...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
AFT = aftermarket eli tarvikeosaa merkitsee. Valmistaja mikä tahansa.
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Jep näin saattaa olla, mutta suurin osa osista vaikka ne ovat AFT-osia valmistaa sama valmistaja kuin alkuperäsetkin osat.melberi kirjoitti:AFT = aftermarket eli tarvikeosaa merkitsee. Valmistaja mikä tahansa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Viime aikoina yleensä ATF = Professional Parts Sweden
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Hetkonen, missäs noita poikittaisia puslia on uretaaniversioina myynnissä?Fakiiri kirjoitti: Nuo poikittaistukien puslat (4kpl) urtsista tehtyinä taitavat olla kuitenkin kestävämmät kuin orkkikset ja lisäävät hieman alustan jämäkkyyttä.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
vielä senverta kysymystä kun on aika nitoa tuota pitkittäistukivartta paikalleen, niin pitääkö muttereiden jälkikiristys tehdä renkaan ollessa maassa/auton jousituksen ollessa luonnollisessa tilassa...
WIS ei tuota kerro, vaan kertoo vaan että iskarin alapään mutteri kiristetään paikoilleen nostamalla olkavartta mahd. lähelle auton pyörilläseisonta asentoa...mitä olkavartta, koko pitkittäistukea vai?
WIS ei tuota kerro, vaan kertoo vaan että iskarin alapään mutteri kiristetään paikoilleen nostamalla olkavartta mahd. lähelle auton pyörilläseisonta asentoa...mitä olkavartta, koko pitkittäistukea vai?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
ite selailin tuoltaTermos kirjoitti:Hetkonen, missäs noita poikittaisia puslia on uretaaniversioina myynnissä?Fakiiri kirjoitti: Nuo poikittaistukien puslat (4kpl) urtsista tehtyinä taitavat olla kuitenkin kestävämmät kuin orkkikset ja lisäävät hieman alustan jämäkkyyttä.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 6382b70a6c
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Täällä tämä lopullinen kiristys ja tsekkaus tehdään nelipyöräsuuntauksen yhteydessä, sisältyy puslien vaihtoon.mienkoiv kirjoitti:vielä senverta kysymystä kun on aika nitoa tuota pitkittäistukivartta paikalleen, niin pitääkö muttereiden jälkikiristys tehdä renkaan ollessa maassa/auton jousituksen ollessa luonnollisessa tilassa...
WIS ei tuota kerro, vaan kertoo vaan että iskarin alapään mutteri kiristetään paikoilleen nostamalla olkavartta mahd. lähelle auton pyörilläseisonta asentoa...mitä olkavartta, koko pitkittäistukea vai?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
Saahan sitä selailla, mutta kysyinkin, että mistä löytyy taka-akselin poikittaistukien puslia uretaanisina?mienkoiv kirjoitti:ite selailin tuoltaTermos kirjoitti:Hetkonen, missäs noita poikittaisia puslia on uretaaniversioina myynnissä?Fakiiri kirjoitti: Nuo poikittaistukien puslat (4kpl) urtsista tehtyinä taitavat olla kuitenkin kestävämmät kuin orkkikset ja lisäävät hieman alustan jämäkkyyttä.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 6382b70a6c
Vinkki: Kyseiset "puslat" ovat alunperin metallirunkoisia palloniveliä
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Kuva](http://www.speedparts.se/kat/parts/images_3/85,7244.jpg)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Kiemurtaa kiihdyttäessä + takapää heiluu
tuolla aiheesta keskutelua:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=49091
Samassa keskustelussa puhutaan myös noista "poikittais puslista" jotka ovat uretaania, niissä tosin samalla toteutetaan camber säätö.
Tunex.fi on paikka josta noita osia saa.
Tässä vielä kuva puslista
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ZE4y83iFDG
http://i457.photobucket.com/albums/qq29 ... ush007.jpg
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=49091
Samassa keskustelussa puhutaan myös noista "poikittais puslista" jotka ovat uretaania, niissä tosin samalla toteutetaan camber säätö.
Tunex.fi on paikka josta noita osia saa.
Tässä vielä kuva puslista
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... ZE4y83iFDG
http://i457.photobucket.com/albums/qq29 ... ush007.jpg