Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Automaatti 9-5:n hankinta alkaa olemaan ajankohtaista. Budjetti on niukka, mutta en halua koettaa onneani potentiaalisten pre 2004 huohotinogelmaisten mallien kanssa.
Osaisiko joku neuvoa muutamassa asiassa.
Mistä tunnistaa 2004 vuoden autoista ovatko ne vanhalla vai uudella huohotinsysteemillä? Eikös se merkittävä parannus tapahtunut jossain 2004 aikana. Esim tämä yksilö kiinnostaa. Auto on rekisteröity 12/2004 joten voisiko olla jo huohottimeltaan uudempi malli?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4436536
2005 mallista alkaen tämä huohotinvika on ilmeisesti yksiselitteisesti historiaa?
Millä kilometreillä / oireilla jakopään ketju pitää vaihtaa? Onko kallista huollossa teetettynä?
Osaisiko joku neuvoa muutamassa asiassa.
Mistä tunnistaa 2004 vuoden autoista ovatko ne vanhalla vai uudella huohotinsysteemillä? Eikös se merkittävä parannus tapahtunut jossain 2004 aikana. Esim tämä yksilö kiinnostaa. Auto on rekisteröity 12/2004 joten voisiko olla jo huohottimeltaan uudempi malli?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4436536
2005 mallista alkaen tämä huohotinvika on ilmeisesti yksiselitteisesti historiaa?
Millä kilometreillä / oireilla jakopään ketju pitää vaihtaa? Onko kallista huollossa teetettynä?
9-3 SC 2.0t Biopower vm-08
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Muutos on tullut MY04 eli käytännössä jo kesän 2003 jälkeen valmistetut autot on uudemmalla huohotuksella. Pääasia että vuosimalli on 2004, rekisteröintipäivämäärä ei ole niin merkityksellinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Uudessa koneessa on alumiininvärinen venttiilikoppa, kun taas vanhemmassa on mustaksi maalattu. Monessa loppupään 2003:ssa on uusi kone jo. Vinkki uudesta koneesta voi olla uudemmanmalliset peilit, mutta uusilla peilillä on myöskin saanut vanhan koneen. Toi venttiilikoppa on kuitenkin paras paikka katsoa.Joy-Ride kirjoitti:
Mistä tunnistaa 2004 vuoden autoista ovatko ne vanhalla vai uudella huohotinsysteemillä? Eikös se merkittävä parannus tapahtunut jossain 2004 aikana. Esim tämä yksilö kiinnostaa. Auto on rekisteröity 12/2004 joten voisiko olla jo huohottimeltaan uudempi malli?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4436536
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Ei ole venttiilikoppa ollenkaan hyvä paikka katsoa, MY03 on jo maalaamaton venakoppa vaikka huohotus on vanhaa mallia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Niinkö, ok tämä oli uus tieto mulle. Hyvä, että tuli korjaus asiaan! Maalaamaton koppa ei siis tarkoita että kone olisi päivitetty malli.jcarlson kirjoitti:Ei ole venttiilikoppa ollenkaan hyvä paikka katsoa, MY03 on jo maalaamaton venakoppa vaikka huohotus on vanhaa mallia.
EDIT:
http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P1.html
tieto tuosta kopasta muistin tuosta, mutta ilmeisesti se on sitten väärin.
"More significantly, a long standing potential problem with the design of the engine’s crankcase breather system was addressed for the 2004 model year, with the introduction of a revised cylinder block. These engines may be readily identified by their silver, rather than black cam box covers"
Noissa alumiinvärisissä kansissa on vissiin aina se uudempi huohottimen kiinnitys tosin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Kaasari"
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Syys 29, 2007 13:13
- Paikkakunta: Loviisa
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Uudemman huohotinsysteemin tunnistaa siitä että öljyntäyttöputkesta lähtee letku.
Omaani tehtiin juuri jakopäänkorjaus, maksoi noin 1500 euroa. Kilometrejä mittarissa noin 216 tkm. Ketju oli venynyt niin että kiristimessä oli jo säätövara loppu.
Omaani tehtiin juuri jakopäänkorjaus, maksoi noin 1500 euroa. Kilometrejä mittarissa noin 216 tkm. Ketju oli venynyt niin että kiristimessä oli jo säätövara loppu.
96 V4 -75 (MR)
95 V4 -75 (KA)
95 V4 -75 (KA)
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
2004:ssa ja uudemmissa on aina musta kojetaulun päällinen, kun se vanhemmissa on harmaa. Siitä pitäisi aika helposti tunnistaa ainakin.

Vanha <2004

Uusi>2004

Vanha <2004

Uusi>2004
Viimeksi muokannut vjbremer, To Joulu 15, 2011 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Tämä kertoo huohotinpäivityksestä vanhempiin malleihin, ei siitä että kyseessä olisi MY04 tai uudempi moottori jossa on ylimääräinen huohotusreikä lohkossa!djungeltrumman kirjoitti:Uudemman huohotinsysteemin tunnistaa siitä että öljyntäyttöputkesta lähtee letku.
Edelleen kaikkein helpointa on katsoa onko pellin alla tyyppikilvessä MY04 tai onko VIN-koodin vuosimallin kohdalla 4.
Viimeksi muokannut jcarlson, To Joulu 15, 2011 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Joo, tuo tieto on virheellinen. MY03 moottoreissa on jo ollut maalaamatonta alumiinin (ja vuoden päästä jo hapettuneen) väristä venakoppaa ja vanhaa lohkoa ilman lisähuohotusta.vjbremer kirjoitti:Niinkö, ok tämä oli uus tieto mulle. Hyvä, että tuli korjaus asiaan! Maalaamaton koppa ei siis tarkoita että kone olisi päivitetty malli.jcarlson kirjoitti:Ei ole venttiilikoppa ollenkaan hyvä paikka katsoa, MY03 on jo maalaamaton venakoppa vaikka huohotus on vanhaa mallia.
EDIT:
http://www.serioussaab.co.uk/guide_pages/9600_P1.html
tieto tuosta kopasta muistin tuosta, mutta ilmeisesti se on sitten väärin.
"More significantly, a long standing potential problem with the design of the engine’s crankcase breather system was addressed for the 2004 model year, with the introduction of a revised cylinder block. These engines may be readily identified by their silver, rather than black cam box covers"
Noissa alumiinvärisissä kansissa on vissiin aina se uudempi huohottimen kiinnitys tosin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Kiitokset hyvistä vinkeistä. Olen nyt lämmitelläkseni selvitellyt tämän yksilön tietoja.
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4439360
Tässä kuva tyyppikilvestä
https://plus.google.com/u/0/photos/1119 ... 6654082082
Mitään suoraan näkyvää MY4 merkintää kilvessä ei ole. Vai olisiko se loogisesti tuo 02/2004?
Syötin koodin tähän http://saabvin.com/ dekooderiin ja tämä oli tulos. Pystyykö näistä nyt jostain varmasti päättelemään huohotinjärjestelmän mallin?
VIN: YS3EF59CX43505006
Model: Saab 9-5 (9600)
Model Year: 2004
Body type: 5-door (5D)
Engine: B205E 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B205 E)
Gearbox: automatique 5 rapports / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line A
Market: Model series III, Driver and passenger airbags
Serial number: 505006
VIN Checksum: Valid
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4439360
Tässä kuva tyyppikilvestä
https://plus.google.com/u/0/photos/1119 ... 6654082082
Mitään suoraan näkyvää MY4 merkintää kilvessä ei ole. Vai olisiko se loogisesti tuo 02/2004?
Syötin koodin tähän http://saabvin.com/ dekooderiin ja tämä oli tulos. Pystyykö näistä nyt jostain varmasti päättelemään huohotinjärjestelmän mallin?
VIN: YS3EF59CX43505006
Model: Saab 9-5 (9600)
Model Year: 2004
Body type: 5-door (5D)
Engine: B205E 4-inline, Turbo, PETROL, TURBO (B205 E)
Gearbox: automatique 5 rapports / Front wheel drive
Plant: Trollhattan, Sweden, line A
Market: Model series III, Driver and passenger airbags
Serial number: 505006
VIN Checksum: Valid
9-3 SC 2.0t Biopower vm-08
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Kyllä, auto on MY04 joten huohotinjärjestelmä on uutta parannettua mallia jossa on huohotusreikä lohkossa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Terve, olen harkitsemassa 9-5 ostoa. Niukalla budjetilla olin ajatellut 2002 vuosimallista eteenpäin, mutta toi huohotinjärjestelmä- asia taitaa nostaa riman 2004 vuosimalliin. Ketjun aloittajan linkin auto vaikuttaa ilmoituksen perusteella kiinnostavalta
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4436536
Onko aloittaja tai joku muu käynyt katsomassa/ajamassa ko autoa? Minkälaisia ajatuksia ko auto herätti? Kannattaako ajaa sitä katsomaan. Matka ei mulle ole kohtuuton, mutta turha sitäkään on ajaa jos joku osaa kertoa, ettei kannata.
Haussa on edullinen perus 9-5, ei kummempia varustetoiveita paitsi ilmastointi pitää olla ja automaatti on+. Aero ei kiinnosta - eikä diesel. Muuten mulle saa ehdottaa vaikka omaansa yksityisviestillä. Ja budjetti on max 10keur
Löytyykö palstalta ketjua, mitä 9-5 hankinnassa erityisesti kannattaisi huomioida?
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4436536
Onko aloittaja tai joku muu käynyt katsomassa/ajamassa ko autoa? Minkälaisia ajatuksia ko auto herätti? Kannattaako ajaa sitä katsomaan. Matka ei mulle ole kohtuuton, mutta turha sitäkään on ajaa jos joku osaa kertoa, ettei kannata.
Haussa on edullinen perus 9-5, ei kummempia varustetoiveita paitsi ilmastointi pitää olla ja automaatti on+. Aero ei kiinnosta - eikä diesel. Muuten mulle saa ehdottaa vaikka omaansa yksityisviestillä. Ja budjetti on max 10keur
Löytyykö palstalta ketjua, mitä 9-5 hankinnassa erityisesti kannattaisi huomioida?
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Kokeileppa etsi-nappia hakusanalla tyyppiviat. Pahimmat ongelmat tosiaan välttää hankkimalla uudemmalla huohotinjärjestelmällä varustetun mallin, eli M2004 tai uudemman. Yleensä näissä uudemmissa tyypillisimmät murheet ovat alustapuolella (kuten taka-akselin puslat ja iskarit) sekä Garretin edistyksellisen GT17-öljypolttimen suunnalla (tuollaisessa 200k ajetussa voi olla toinen tai kolmas ahdinremontti ajankohtainen).Polle kirjoitti: Löytyykö palstalta ketjua, mitä 9-5 hankinnassa erityisesti kannattaisi huomioida?
Eski
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Eikö toi GT17 hajoaminenkin ollut lähinnä seurausta huohotinongelmista? No jokatapauksessa aeron turbo ilmeisesti kestävämpi.
Onko muuten 04- huohotinpäivitys tosiaan niin onnistunut ettei kyseisissä malleissa näitä surullisenkuuluisia ongelmia enää ole ollut? Jotkut sanovat että itse vika olis männissä...
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4544067 ..tommonen osui silmään, siks näitä kyselen. Ainakin etupuskuri ja käyttöönottopvm. kertois auton olevan päivitettyä vuosikertaa.
Miinuksena vanteet, kojelaudan hiilikuitupaneeli ja sijainti 500km päässä
Mittarilukemakaan ei ihan pienimmästä päästä mutta nettiautossa toinen 04 aero 100tuhatta pienemmillä kilsoilla on sitten kuus tonnia kalliimpi.
Onko muuten 04- huohotinpäivitys tosiaan niin onnistunut ettei kyseisissä malleissa näitä surullisenkuuluisia ongelmia enää ole ollut? Jotkut sanovat että itse vika olis männissä...

http://www.nettiauto.com/saab/9-5/4544067 ..tommonen osui silmään, siks näitä kyselen. Ainakin etupuskuri ja käyttöönottopvm. kertois auton olevan päivitettyä vuosikertaa.
Miinuksena vanteet, kojelaudan hiilikuitupaneeli ja sijainti 500km päässä

Mittarilukemakaan ei ihan pienimmästä päästä mutta nettiautossa toinen 04 aero 100tuhatta pienemmillä kilsoilla on sitten kuus tonnia kalliimpi.
Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?
Miksi hiilikuitu miinuksena kun se näyttää olevan vielä ehjäkin?
Osta siitä auto niin minä ostan siunulta sen hiilikuidun
Osta siitä auto niin minä ostan siunulta sen hiilikuidun
