Varashälyttimen huolto
Re: Varashälyttimen huolto
PCS Jyväskylässä.
Siellä etelän suunnalla kun asut niin halvemmalla ja paremmalla TECH tietotaidolla onnistuu kun otat ugsaabitit-forumilla vaikuttavaan Mimmi-nimimerkkiin yhteyttä.
Siellä etelän suunnalla kun asut niin halvemmalla ja paremmalla TECH tietotaidolla onnistuu kun otat ugsaabitit-forumilla vaikuttavaan Mimmi-nimimerkkiin yhteyttä.
Ahdonvoimaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Varashälyttimen huolto
17/9-2011 vaihdoin patterit hälyttimeen ja lakkasin kilikali-spreyllä uudelleen.
Ei ole vielä ilmoitellut mitään ja sirra toimii tarvittaessa. Ostin purettavan mallin ensin ja vaihdoin siihen ne uudet patterit.
Ei ole vielä ilmoitellut mitään ja sirra toimii tarvittaessa. Ostin purettavan mallin ensin ja vaihdoin siihen ne uudet patterit.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: Varashälyttimen huolto
Täytyy ottaa Mimmiin yhteyttä. Jospa homma hoituisi sitä kautta.Wagonisti kirjoitti:PCS Jyväskylässä.
Siellä etelän suunnalla kun asut niin halvemmalla ja paremmalla TECH tietotaidolla onnistuu kun otat ugsaabitit-forumilla vaikuttavaan Mimmi-nimimerkkiin yhteyttä.
Kiitokset
SAAB 9-5 Wagon 2,3t 5D Vector Business 2002, Viides saapas käytössä.
Re: Varashälyttimen huolto
Ulvoo taas miten sattuu ja ihmisiä vituttaa. Viikko ennen joulua kerran alkoi ulista pihalla ja sammui vasta, kun sidistä kuittasi service theft alarmin pois. Nyt aloitti taas, eikä lopeta edes sidiä kuittaamalla. Huutaa vaikka autolla ajaa, lisäksi ulvominen alkaa ja loppuu täysin miten sattuu ilman mitään logiikkaa.
Patterit kai siitä on lopussa, ei varmaan auta muu kuin renkaan irrottamisoperaatio? Vai saako tuon niinkin yksinkertaisesti kuin sulakkeen poistamisella hiljaiseksi? En siis tarvitse hälytintä, kunhan on vain hiljaa.
Tuli vain mieleen, että pääasiassa häly alkaa, kun auto on parkkeerattu mäkeen. Voiko tuo liittyä jotenkin asiaan? Suorassa ollessaan ei ole kertaakaan aloittanut ujeltamista.
Patterit kai siitä on lopussa, ei varmaan auta muu kuin renkaan irrottamisoperaatio? Vai saako tuon niinkin yksinkertaisesti kuin sulakkeen poistamisella hiljaiseksi? En siis tarvitse hälytintä, kunhan on vain hiljaa.
Tuli vain mieleen, että pääasiassa häly alkaa, kun auto on parkkeerattu mäkeen. Voiko tuo liittyä jotenkin asiaan? Suorassa ollessaan ei ole kertaakaan aloittanut ujeltamista.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Varashälyttimen huolto
Hälyttimen asentoanturin ollessa kunnossa sen kuuluukin alkaa hälyttää sellaisessa asennossa jossa rengas voitaisiin irrottaa ts. varastaa. Nostettaessa autoa tunkilla hälytyksen pitääkin aktivoitua juuri ennen kuin rengas irtoaa maasta. Ja se tarkoittaa, että yllättävän loivassakin mäessä hälytin on suorastaan herkkä. Ja kokemukseni on 2002 alkuperäisasennetusta hälyttimestä. Itselläni sireenin akkujen tyhjeneminen ei ole aikaansaanut ylimääräisiä hälyjä, mutta SID kyllä muistutti service theft alarm joka kerta virrat kytkettäessä.Nisse kirjoitti:Ulvoo taas miten sattuu ja ihmisiä vituttaa. Viikko ennen joulua kerran alkoi ulista pihalla ja sammui vasta, kun sidistä kuittasi service theft alarmin pois. Nyt aloitti taas, eikä lopeta edes sidiä kuittaamalla. Huutaa vaikka autolla ajaa, lisäksi ulvominen alkaa ja loppuu täysin miten sattuu ilman mitään logiikkaa.
Patterit kai siitä on lopussa, ei varmaan auta muu kuin renkaan irrottamisoperaatio? Vai saako tuon niinkin yksinkertaisesti kuin sulakkeen poistamisella hiljaiseksi? En siis tarvitse hälytintä, kunhan on vain hiljaa.
Tuli vain mieleen, että pääasiassa häly alkaa, kun auto on parkkeerattu mäkeen. Voiko tuo liittyä jotenkin asiaan? Suorassa ollessaan ei ole kertaakaan aloittanut ujeltamista.
Jos vaihdat pelkät akut niin muistutus alkaa uudelleen parin kk kuluttua. Ja kunhan ostaa SE-loppuiset akut juotoskorvilla. Ilman ko. juotoskorvia joutuu kolvaamaan niin, että kuuma tekee hallaa uusille akuille. Vaihtamalla myös konkat herja häviää pitemmäksi ajaksi. Ja jos palaa silti nopeasti niin sireeni menee uusiksi. Se ei paljoa enää esim.Englannista maksa.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
Re: Varashälyttimen huolto
No perhana. Taitaapa vika olla juuri tuossa, koska ei ole kertaakaan tasamaalla ollut hälyttimen kanssa ongelmia. Nytkin tallissa sain vehkeen hiljaiseksi, eikä ole valittanut sen jälkeen. Testimielessä ajoin vielä kerran pihalle "mäkiasentoon" ja kas kummaa, sieltähän se hälytys hetken päästä alkoi.matula kirjoitti:Hälyttimen asentoanturin ollessa kunnossa sen kuuluukin alkaa hälyttää sellaisessa asennossa jossa rengas voitaisiin irrottaa ts. varastaa.
Jännä homma, että sid ilmoittaa hälytinhuollon olevan ovella vain hälytyksen alkaessa. Muuten, kun auton laittaa käyntiin, ei ole ilmoitusta tullut.
Kiitos joka tapauksessa matulalle, uuden talon pihapiiri taisi tehdä tepposet.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Varashälyttimen huolto
Mikä se semmoinen hälyttimen asentotunnistin on, joka ei osaa kalibroida itseään päälle kytkettäessä auton sen hetkiseen asentoon .
Kyllä auto pitää pystyä pysäköimään kaltevalle alustalle ja kytkemään hälytin päälle ilman (hälytin)ongelmia Muutoin hälyttimessä on kyllä vikaa tai vakava suunnitteluvirhe.
No, vikaahan noissa Saabin hälyttimissä tuntuu olevan enemmän kuin "laki sallii". Murtohälyttimien pitää olla luotettavia, koska kaiken maailman virhehälytykset aiheuttavat sen, että koko laitos kärsii inflaation. Tosi paikan tullen hälyttimen ulvonta ei kiinnosta enää ketään. Ärsyttää vain, kun se siellä huutaa taas (turhaan).
Ei muuta kuin alkuperäishälyttimen heittää jordaniaan. Mikäli tuntuu kuitenkin hälyttimelle olevan tarvetta niin hankkii ja asentaa erillisen hälyttimen. Valinnan varaa on vaikka muille jakaa. Mihinkään sekundamerkkeihin ei näissäkään kannata sortua vaan pysyttelee tunnetuissa valmistajissa.
On tietenkin alkuperäishälytin ajatuksena hieno, kun ei tarvitse asennella mitään yleismallisia lisävarusteita mutta .... paljon on ongelmia alkuperäishälyttimein kanssa. Lisäksi yhtenä suurena ongelmana pidän järjestelmän asennuksen ja osasijoittelun yleistä tietoutta. Varkaat eliminoivat tai vaimentavat tällaisen järjetelmän helposti, niin halutessaan.
Kyllä auto pitää pystyä pysäköimään kaltevalle alustalle ja kytkemään hälytin päälle ilman (hälytin)ongelmia Muutoin hälyttimessä on kyllä vikaa tai vakava suunnitteluvirhe.
No, vikaahan noissa Saabin hälyttimissä tuntuu olevan enemmän kuin "laki sallii". Murtohälyttimien pitää olla luotettavia, koska kaiken maailman virhehälytykset aiheuttavat sen, että koko laitos kärsii inflaation. Tosi paikan tullen hälyttimen ulvonta ei kiinnosta enää ketään. Ärsyttää vain, kun se siellä huutaa taas (turhaan).
Ei muuta kuin alkuperäishälyttimen heittää jordaniaan. Mikäli tuntuu kuitenkin hälyttimelle olevan tarvetta niin hankkii ja asentaa erillisen hälyttimen. Valinnan varaa on vaikka muille jakaa. Mihinkään sekundamerkkeihin ei näissäkään kannata sortua vaan pysyttelee tunnetuissa valmistajissa.
On tietenkin alkuperäishälytin ajatuksena hieno, kun ei tarvitse asennella mitään yleismallisia lisävarusteita mutta .... paljon on ongelmia alkuperäishälyttimein kanssa. Lisäksi yhtenä suurena ongelmana pidän järjestelmän asennuksen ja osasijoittelun yleistä tietoutta. Varkaat eliminoivat tai vaimentavat tällaisen järjetelmän helposti, niin halutessaan.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varashälyttimen huolto
Hän tarkoittaa varmaan Tilt sensoria jonka asteita pystyy manipuloimaan erilaisiksi.
Ja silloin riippuu siitä mihin kaltevuuteen auto on pysäköity.
Ja silloin riippuu siitä mihin kaltevuuteen auto on pysäköity.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Varashälyttimen huolto
Näin maalaisjärjellä ajateltuna voisiko olla mahdollista, että nimenomaan asentotunnistimessa olisi vika, koska hälytyksen aikana kuitenkin sidiin tulee se teksti, että hälytin kaipaa huoltoa? Kyseistä viestiä ei tosiaan tule tavallisesti auton starttauksen yhteydessä, vain siis ns. turhan hälytyksen jälkeen.
Nyt taas auto ollut loppuillan hiljaa, kun pysäköity tasamaalle.
Nyt taas auto ollut loppuillan hiljaa, kun pysäköity tasamaalle.
Mercedes Benz C 200 CDI AT -02
Re: Varashälyttimen huolto
http://www.ampire.de/security/ampire/AS100.html
http://www.viper.com/P-507M/Digital-Tilt-Motion-Sensor
Asentoanturi(t) kalibroituu uudelleen joka kerta päälle kytkettäessä. Eli sen hetkinen asento tulee referenssiksi. Ei ole mitään väliä missä asennossa auto(anturi) tuolloin on. Kai se nyt tässä saabinkin hälyttimessä tuon tekee.
Asennon muutoksen raja-arvon (hälytysraja) säätö on sitten eri juttu, jos sellaista haetaan.
Jos auton asennolla, mihin pysäköi, on merkittävä vaikutus hälytysherkkyyteen, täytyy kallistuksen tunnistussysteemissä olla jotain vikaa. Tai siten on vain ihmeen huonoa tuuria muuten sekoilevan hälyn kanssa.
Itse olin lähellä aikoinaan ostaa tuon Ampiren CAN-väylä-hälyttimen Saabiini. Hyvät kokemukset oli edellisestä autosta vastaavasta Defan CAN-hälystä. Ostin kuitenkin sitten vähän toisenlaisen hälyttimen.
http://www.viper.com/P-507M/Digital-Tilt-Motion-Sensor
Asentoanturi(t) kalibroituu uudelleen joka kerta päälle kytkettäessä. Eli sen hetkinen asento tulee referenssiksi. Ei ole mitään väliä missä asennossa auto(anturi) tuolloin on. Kai se nyt tässä saabinkin hälyttimessä tuon tekee.
Asennon muutoksen raja-arvon (hälytysraja) säätö on sitten eri juttu, jos sellaista haetaan.
Jos auton asennolla, mihin pysäköi, on merkittävä vaikutus hälytysherkkyyteen, täytyy kallistuksen tunnistussysteemissä olla jotain vikaa. Tai siten on vain ihmeen huonoa tuuria muuten sekoilevan hälyn kanssa.
Itse olin lähellä aikoinaan ostaa tuon Ampiren CAN-väylä-hälyttimen Saabiini. Hyvät kokemukset oli edellisestä autosta vastaavasta Defan CAN-hälystä. Ostin kuitenkin sitten vähän toisenlaisen hälyttimen.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varashälyttimen huolto
Näin se suurinpiirtein toimiikin, mutta kysymys on kuinka alhaiseksi asteissa on manipuloitu se pieni astekulman muutos ennen hälytystä jos se on nolla niin jo vähän kovemmalla tuulella häly tulee huutamaan ja viimeistään jos joku tönäisee pirssiä, testattu pariinkin kertaan saabin omalla korjaamolla.petrisa kirjoitti: http://www.ampire.de/security/ampire/AS100.html
http://www.viper.com/P-507M/Digital-Tilt-Motion-Sensor
Asentoanturi(t) kalibroituu uudelleen joka kerta päälle kytkettäessä. Eli sen hetkinen asento tulee referenssiksi. Ei ole mitään väliä missä asennossa auto(anturi) tuolloin on. Kai se nyt tässä saabinkin hälyttimessä tuon tekee.
Asennon muutoksen raja-arvon (hälytysraja) säätö on sitten eri juttu, jos sellaista haetaan.
Saab'in korjaamot hälyä asentaessaan eivät manipuleeraa mitään vaan asentavat hälyn sellaisenaan kun se alunperin on.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Varashälyttimen huolto
Tuossa esimerkin Ampiren erillisessä anturissa näyttää olevan 1,5 asteen raja-arvo. Sitä ei ehkä pysty säätämään.
Liian lähellä nollaa astetta hälytysraja ei tietenkään saa olla, koska silloin aivan olematon pieni auton korin liikahdus saa aikaan hälytyksen.
Onneksi nykyään autoissa on ajonesto jo ilman hälytintäkin, joten varsinaisen murtohälyttimen todellinen tarve on vähän niin ja näin. Autoon ei kannata jättää koskaan mitään arvokasta, koska se ehditään viedä sieltä hälyttimestä huolimatta. Näin kävi vaimoni veljelle Helsingissä omakotitalon pihassa.
Erilliset äänentoistojärjestelmät ovat "vaaravyöhykkeessä" ilman hälytintä. Nekin ovat melko usein jo integroitu osaksi autoa, joten niidenkin varastaminen on periaatteessa turhaa. Sama koskee mm. navigointijärjestelmiä jne. Rengas ja vanne varkauksiin hälytin varustettuna nimenomaan tällä asentoanturilla on kieltämättä hyvä suoja. Aivan täydellistä suojaa se ei anna tähänkään. Näitä renkaita ja vanteita varastavat ovat yleensä alansa ammattilaisia jo mukana kulkevan kalustuksensa vuoksi. He saattavat hyvinkin olla perehtyneitä, ei pelkästään rengasalalle, vaan myös autojen alkuperäishälyttimien asennustapaan. Tästä syystä on riski, että sireeni vaiennetaan hiljaiseksi ennen varsinaisiin "hommiin" ryhtymistä.
Onhan hälytin jonkinlainen lisäturva (ainakin tunnetasolla), joten ei se välttämättä turhakaan kapistus ole. Toimia sen kyllä silloin pitää mikäli sellainen autossa on. Parempi on sitten olla ilman hälytintä, kuin sekoileva häly.
Liian lähellä nollaa astetta hälytysraja ei tietenkään saa olla, koska silloin aivan olematon pieni auton korin liikahdus saa aikaan hälytyksen.
Onneksi nykyään autoissa on ajonesto jo ilman hälytintäkin, joten varsinaisen murtohälyttimen todellinen tarve on vähän niin ja näin. Autoon ei kannata jättää koskaan mitään arvokasta, koska se ehditään viedä sieltä hälyttimestä huolimatta. Näin kävi vaimoni veljelle Helsingissä omakotitalon pihassa.
Erilliset äänentoistojärjestelmät ovat "vaaravyöhykkeessä" ilman hälytintä. Nekin ovat melko usein jo integroitu osaksi autoa, joten niidenkin varastaminen on periaatteessa turhaa. Sama koskee mm. navigointijärjestelmiä jne. Rengas ja vanne varkauksiin hälytin varustettuna nimenomaan tällä asentoanturilla on kieltämättä hyvä suoja. Aivan täydellistä suojaa se ei anna tähänkään. Näitä renkaita ja vanteita varastavat ovat yleensä alansa ammattilaisia jo mukana kulkevan kalustuksensa vuoksi. He saattavat hyvinkin olla perehtyneitä, ei pelkästään rengasalalle, vaan myös autojen alkuperäishälyttimien asennustapaan. Tästä syystä on riski, että sireeni vaiennetaan hiljaiseksi ennen varsinaisiin "hommiin" ryhtymistä.
Onhan hälytin jonkinlainen lisäturva (ainakin tunnetasolla), joten ei se välttämättä turhakaan kapistus ole. Toimia sen kyllä silloin pitää mikäli sellainen autossa on. Parempi on sitten olla ilman hälytintä, kuin sekoileva häly.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Varashälyttimen huolto
Nyt on oikeat autovarkaat keksineet oikoteitä välttääkseen nämä ajoneston haitat, eikä vieläkään ole sataprossasesti päästy kärryille miten he toimivat jotta saavat auton vietyä vaikka häly ja Immobilizer löytyvät autoista.petrisa kirjoitti:Tuossa esimerkin Ampiren erillisessä anturissa näyttää olevan 1,5 asteen raja-arvo. Sitä ei ehkä pysty säätämään.
Liian lähellä nollaa astetta hälytysraja ei tietenkään saa olla, koska silloin aivan olematon pieni auton korin liikahdus saa aikaan hälytyksen.
Onneksi nykyään autoissa on ajonesto jo ilman hälytintäkin, joten varsinaisen murtohälyttimen todellinen tarve on vähän niin ja näin. Autoon ei kannata jättää koskaan mitään arvokasta, koska se ehditään viedä sieltä hälyttimestä huolimatta. Näin kävi vaimoni veljelle Helsingissä omakotitalon pihassa.
Erilliset äänentoistojärjestelmät ovat "vaaravyöhykkeessä" ilman hälytintä. Nekin ovat melko usein jo integroitu osaksi autoa, joten niidenkin varastaminen on periaatteessa turhaa. Sama koskee mm. navigointijärjestelmiä jne. Rengas ja vanne varkauksiin hälytin varustettuna nimenomaan tällä asentoanturilla on kieltämättä hyvä suoja. Aivan täydellistä suojaa se ei anna tähänkään. Näitä renkaita ja vanteita varastavat ovat yleensä alansa ammattilaisia jo mukana kulkevan kalustuksensa vuoksi. He saattavat hyvinkin olla perehtyneitä, ei pelkästään rengasalalle, vaan myös autojen alkuperäishälyttimien asennustapaan. Tästä syystä on riski, että sireeni vaiennetaan hiljaiseksi ennen varsinaisiin "hommiin" ryhtymistä.
Onhan hälytin jonkinlainen lisäturva (ainakin tunnetasolla), joten ei se välttämättä turhakaan kapistus ole. Toimia sen kyllä silloin pitää mikäli sellainen autossa on. Parempi on sitten olla ilman hälytintä, kuin sekoileva häly.
On jopa käynyt niin, että vakuutusyhtiöt ovat kieltäytyneet korvaamasta ja sanovat jotta autot on viety avaimella! Kaverini on vahinko arvostelijana yhdessä vakuutusyhtiössä ja kertoi myös heidän jättäneen sivuun korvausvaatimukset muutamista erimerkkisistä autoista, koska valmistajat sanovat ettei niitä pysty viemään ilman avaimia, tämä on paskapuhetta sanoo poliisin asiantuntija, koska he ovat löytäneet kalliita autoja jotka on viety täältä Balttian maihin 100% varmuudella ilman avaimia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Varashälyttimen huolto
Koskien näitä integroituja Saab'in radiolaitteita, niin nekin voidaan varastaa ihan surutta ilman asiallista erotusta autosta koska ne pystytään naittamaan toiseen Saabiin jos on osaava Tech2:n käyttäjä, onneksi näitä on harvassa. Näin radioiden varkaudet ovat melko vähäisiä, syynä ehkä juuri tämä osaavien tekijöiden harvinaisuus.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.