CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
Nyt tarttis apuja ja neuvoja. Eilen myöhään sain kasattua koneen (B235) kansiremontin jäljiltä ja aamulla sitten kävin starttaamassa. Ok, kierrokset seilaa ympäri-ämpäri eikä ota laantuakseen. Uusi käynnistys ja sama juttu -> mietintämyssy päähän. No, oli unohtunut kiinnittää läppäkotelon taakse EVAP-putki eli iso ilmavuotohan siinä oli. Vielä vähän myöhemmin huomasin, että myös bensapaineensäätimen letku oli unohtunut
Auto meni tässä välissä ihan hurjaksi! ON-asennossa CEL vilkkuu epäsäännöllisesti surisevan äänen kera. Pyörittää starttia, mutta ei käynnisty. Kokeiltu ECU:n sulaketta irti, kokeiltu flashata ECU uudelleen, en pääse näkemään mahdollisia vikakoodeja T7Suitella eikä SID info enää toimi (?). Ei muuten mennyt limp homeen.
Löysin kyllä nopeasti googlella aivan vastaavanlaisen tapauksen, jossa kaikkea akusta DI-kasettiin vaihdettiin ilman tulosta. Lopputuloksena Tech II avulla vika löytyi eli risa ABS-yksikkö!
Onko kenelläkään mitään kokemusta tällaisesta? Onkohan vain yhteensattumaa, että juuri tässä kohtaa ABS-boksi olisi antautunut vai voiko mitenkään liittyä noihin em. unohtuneisiin letkuihin?
Kävi kyllä mielessä, että bensapaineensäätimen letkun puuttuminen aiheuttaa rikkaan seoksen, toisaalta ilmavuotojen kautta tuli ylimääräistä ilmaa koneeseen. Meneekö kasetti rikki?
Sattumoisin hyllystä löytyy TCS/ABS-yksikkö, mutta en ole vielä valmistautunut sitä asentamaan, kun tuon uudemman mallisen TCS-boksin asentaminen vanhaan autoon, jossa ei TCS:ää ei ole pelkkä plug&play.
Auto meni tässä välissä ihan hurjaksi! ON-asennossa CEL vilkkuu epäsäännöllisesti surisevan äänen kera. Pyörittää starttia, mutta ei käynnisty. Kokeiltu ECU:n sulaketta irti, kokeiltu flashata ECU uudelleen, en pääse näkemään mahdollisia vikakoodeja T7Suitella eikä SID info enää toimi (?). Ei muuten mennyt limp homeen.
Löysin kyllä nopeasti googlella aivan vastaavanlaisen tapauksen, jossa kaikkea akusta DI-kasettiin vaihdettiin ilman tulosta. Lopputuloksena Tech II avulla vika löytyi eli risa ABS-yksikkö!
Onko kenelläkään mitään kokemusta tällaisesta? Onkohan vain yhteensattumaa, että juuri tässä kohtaa ABS-boksi olisi antautunut vai voiko mitenkään liittyä noihin em. unohtuneisiin letkuihin?
Kävi kyllä mielessä, että bensapaineensäätimen letkun puuttuminen aiheuttaa rikkaan seoksen, toisaalta ilmavuotojen kautta tuli ylimääräistä ilmaa koneeseen. Meneekö kasetti rikki?
Sattumoisin hyllystä löytyy TCS/ABS-yksikkö, mutta en ole vielä valmistautunut sitä asentamaan, kun tuon uudemman mallisen TCS-boksin asentaminen vanhaan autoon, jossa ei TCS:ää ei ole pelkkä plug&play.
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
Härdellli loppui, kun bensapumpun sulakkeen otti irti. Vieläkin mm. käynnistää moottorin tuulettimen vähän väliä vaikka avain olisi irti. On-asentoon käänettäessä kuuluu hetkellisesti surina.
Hmm, pumppu tai rele rikki? Halpa kiinalainen Henko 275 lph tässä on kiinni.
Hmm, pumppu tai rele rikki? Halpa kiinalainen Henko 275 lph tässä on kiinni.
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
Ettei joku maajohto moottorin ja rungon välistä olisi unohtunut.
Vaihdoin vasta itselleni termostaatin ja siinä termarin kopassa oli karva kiinni.
Vaihdoin vasta itselleni termostaatin ja siinä termarin kopassa oli karva kiinni.
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
No perskeles! Nyt oli täsmällinen neuvo, sehän se oli jäänyt kiinnittämättä! Härdelli loppui kokonaan. Mitähän muuta olen vielä unohtanut? Nyt sormet ristiin...
Kiitos paljon, säästit paljolta turhalta työltä, seuraavaksi olisin tutkinut releen ja bensapumpun.
Kiitos paljon, säästit paljolta turhalta työltä, seuraavaksi olisin tutkinut releen ja bensapumpun.
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
No niin, löytyi seuraava unohdus eli paisuntasäiliöltä kanteen tulevan letkun klemmarin kiristäminen Siinä tuli vähän sydämentykytystä ja kylmää hikeä, kun höyry nousi konetilasta ja koneen kyljestä pulppusi vettä Ei pitäisi tehdä näitä hommia kiireellä ja yötä myöten.
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
melberi kirjoitti:No niin, löytyi seuraava unohdus eli paisuntasäiliöltä kanteen tulevan letkun klemmarin kiristäminen Siinä tuli vähän sydämentykytystä ja kylmää hikeä, kun höyry nousi konetilasta ja koneen kyljestä pulppusi vettä Ei pitäisi tehdä näitä hommia kiireellä ja yötä myöten.
saati selvinpäin, hyvä että ongelmasi ratkeavat pikku hiljaa.
Hyvää uutta vuotta
Re: Remontti jatkuu
Ei jumalauta... Kävin testilenkillä ja auto oli vapariakin laiskempi. SID infosta Mair ei paljon 300 yli noussut! Ajattelin jo, että menikö jako pieleen ketjussa? No ei mennyt vaan oli jäänyt yksi talouspaperituppo turbon imukäyrään!
Hyrrän edestä löytyi n. puolikas repaleinen talouspaperi ja siipien välissä lisää tavaraa.
Paperi ei varmaan kovin vaarallista ole, onkohan IC täynnä silppua?
Hyrrän edestä löytyi n. puolikas repaleinen talouspaperi ja siipien välissä lisää tavaraa.
Paperi ei varmaan kovin vaarallista ole, onkohan IC täynnä silppua?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: CEL vilkkuu virrat päällä, ei starttaa
Älähän masennu!
Jos mitään ei tee niin ei mitään satu ja toisin päin....
Jos mitään ei tee niin ei mitään satu ja toisin päin....