Kumimatot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kokemusta tarvike-kumimatoista, ainakin Motonnetistä ostamani Rensi-kaukalomatot eivät istu ollenkaan 9-5:een ja ovat kamalan näköiset "pesusoikot"? Vai mahtavatko alkuperäiset kumimatot (vain eteen, takana saa olla kangasmatot) maksaa maltaita?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Itse ostin jokuaika sitten alkuperäiset kumimatot joka kaukaloon.
50e tais olla hintaa yhteensä(Seinäjoki, Rengastie), ja istuvat tosi hyvin paikoilleen.
Samat "lukitusreijät" löytyvät kuin kangasmatoistakin.
Katselin Rensejä itsekkin, mutta hintaa niilläkin on lähes poikkeuksetta se 10e kipale ja eihän niissä ole edes niitä reikiä, joten asiaa ei tarvinnut edes miettiä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Itse sain Rensit sopimaan varsin hyvin.

Talvella ja loskalla on ihan ok. Mutta kun kesärenkaat vaihtuu alle, niin vaihtuu taas alkuperäiset kumimatotkin.

Mulla on alkuperäisten kumimattojen väri vaalea johtuen Sand-verhoilusta. Tosi törkeen näköset 2 vuotta vanhana, joten taidanpa ostaa seuraavaksi orginaalit harmaana.
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

95-03 kirjoitti:Itse sain Rensit sopimaan varsin hyvin.

Talvella ja loskalla on ihan ok. Mutta kun kesärenkaat vaihtuu alle, niin vaihtuu taas alkuperäiset kumimatotkin.

Mulla on alkuperäisten kumimattojen väri vaalea johtuen Sand-verhoilusta. Tosi törkeen näköset 2 vuotta vanhana, joten taidanpa ostaa seuraavaksi orginaalit harmaana.
Saakos niitä alkuperäisiä kumimattoja ihan perusmustina? Ainakin ne Rensit jotka motonetissä oli merkattu 9-5:een, olivat ihan liian lyhyet eivätkä muotoilultakaan sopineet yhtään paikoilleen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JL79
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 20:10

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja JL79 »

tulipa tänään haettua motonetistä riesin matot, kun lahden jaakkoselta ei ole orginaaleja tullut vaikka puoltoista viikkoa sitten tilasin. Aluksi näytti että kuskin matto sopi hyvin paikalleen. No eikun äkkiä töihin motarin kautta ja tietysti rekan perään. Ja koska alkoi kiire olla töihin niin kaasu pohjaan ja rekasta ohi. Yllätys olikin melkoinen ku kaasupoljin jäi myös pohjaan. Edessä Yaris ja rinnalla rekka. Mielenkiintoisia hetkiä kun jalalla ei kaasupoljinta saanut nostettua. Sellaisia kokemuksia motonetin matosta tältäpäivältä
9-3ss 1.8t -07
saab9520t
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: La Loka 06, 2007 15:55

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja saab9520t »

JL79 kirjoitti:tulipa tänään haettua motonetistä riesin matot, kun lahden jaakkoselta ei ole orginaaleja tullut vaikka puoltoista viikkoa sitten tilasin. Aluksi näytti että kuskin matto sopi hyvin paikalleen. No eikun äkkiä töihin motarin kautta ja tietysti rekan perään. Ja koska alkoi kiire olla töihin niin kaasu pohjaan ja rekasta ohi. Yllätys olikin melkoinen ku kaasupoljin jäi myös pohjaan. Edessä Yaris ja rinnalla rekka. Mielenkiintoisia hetkiä kun jalalla ei kaasupoljinta saanut nostettua. Sellaisia kokemuksia motonetin matosta tältäpäivältä
Minulla myös yllättäviä tilanteita, minulla tosin kytkin on jäänyt välillä mattoon
kiinni. En suosittele Motonetin mattoja, vaikka myyvät niitä 9-5 sopivina, ne eivät todellakaan ole sitä. Mitä tästä opimme, osta alkuperäistä, maksa enemmän mutta saat sopivat.
Sanotaan, että Saabismi on sairautta, on se vain mukava tauti!
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Hmm en kyllä tiedä jäikö minulla poljin maton alle mutta kaasu hirtti kiinni.
Onko mahdollista että olisi läppäkotelossa vika? kun en ole yhtään varma että jäikö poljin maton alle, myös mätönetin matot paikallaan
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Orkkis matot toimii. Marmorilta tässä hiljan maksoi 60e muistaakseni. Mustaharmaat. Tuli hommattua kangasmatot samalla kesää varten.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
matula
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja matula »

Paljonko muuten maksoi kangasmatot tällä hetkellä?

ja ihan alkuperäistä laatutasoa olevaa alkuperäismallista mattoa ilman logoa tietenkin tosin vain mustana saa n. 40€ sarja Slamit.netistä.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja

Snabb, Snabbare, Saab
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

matula kirjoitti:Paljonko muuten maksoi kangasmatot tällä hetkellä?

ja ihan alkuperäistä laatutasoa olevaa alkuperäismallista mattoa ilman logoa tietenkin tosin vain mustana saa n. 40€ sarja Slamit.netistä.
Taisi olla myös 60e. Joku kamppis oli menossa.

Slamitilta kysyin kumimattoja mutta toimitusaika oli pitkä ku nälkävuosi.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Urkki
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: La Loka 16, 2004 01:50

Re: Kumimatot?

Viesti Kirjoittaja Urkki »

Kuskin jalkatilaan pihtailin Motonetin maton. Puukkoa piti antaa ensin "lepuutustuen" puolelle kun reuna tapasi väliin kytkintä poljettaessa.

Huomasin, että matto vähän liikkuu kun ne pyöreät lattian nastat ei tietenkään satu maton suorakaiteisiin aukkoihin.. Ajattelin kuitenkin, että tuskin haittaa kun niin herraskaisesti ajelen.

Seuraavaksi jäikin sitten "pedal-to-the-metal"-ohituksessa kaasu pohjaan ja kantapäällä vaivihkaa korjailin maton pois polkimen päältä. Oli aika liukastakin...

Muutaman kilsan puhaltelin itsekseni kunnes sanoin emännälle: " muistatkos sen ohituksen tossa joku aika sitten? Kävi sillä lailla, että mentiin kaasu kiinnihirttäneenä joku hetki siinä.. " 8O

Täytyykin tästä kun tuli puheeksi, niin mennä pohtimaan jotain lopullista ratkaisua sen maton ongelmiin.
jorge13
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 07:11
Paikkakunta: Pirkkala

Re:

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

95-03 kirjoitti:Itse sain Rensit sopimaan varsin hyvin.

Talvella ja loskalla on ihan ok. Mutta kun kesärenkaat vaihtuu alle, niin vaihtuu taas alkuperäiset kumimatotkin.
Sama täällä. Vaimon 9-5 -99 ostin Motonetistä kuskin puolelle samaisen maton, ja hyvin se sinne sopii.
Maton etureunaan tein yhden reiän tappia varten, jotta matto pysyy paikallaan,
ja polkimien päästä leikkelin niitä läppiä pois, jotteivat jää jumiin polkimiin.
Omaan saabbiin aion ostaa kanssa samanlaisen maton, ainakin talven ajaksi.
#5621
Ducato LMC -11 retkeilyauto
Vastaa Viestiin