Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Autolla takana 225 tkm, joten alkaa olla varmaankin aika vaihtaa turbo kohta ja samalla voisi laittaa tuon TD04HL-15T. Mutta mitä muita osia tarvitsen jotta sopii? Vai sopiiko suoraan?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onnistuu ilman letkusarjan hankkimista (n. 100e asennussarja) jos hankit
2 kpl 12 mm banjopultteja ja 4 kpl 12mm leveäkuluksellisia kupariprikkoja millä oit käyttää garretille tarkoitettujen vesiletkujen 14mm letkubanjot. Pientä putkien taivuttelua myös luvassa koska mitsussa banjot on eri paikassa keskipesää kuin garretissa. Helpoin asentaa kun jättää tarubon päästä banjot tiukkaamatta ja vasta paikoilleen asennuksen jälkeen tiukkaa kiristykset banjoihin.

Lisäksi on tietenkin hyvä varautua uusimaan kaikkien irrotettavien banjojen tiivisteet (kupari tai USIT) ja T25 pakosarjan laippatiiviste.

Mutta täydellinen asennussarja on tosiaan saataville esim PCS:ltä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Eli jos ostan Neo Brosilta "SAAB 9-5 AERO TD04HL-15T TURBO TURBOCHARGER 55564966" turbon niin sopii, vai pitääkö olla "SAAB 9-5 AERO TD04HL-15T TURBO CHARGER & COBRA INTAKE PIPE 55560602 55564966"?
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja jameli »

Autosi vuosimalli?

Aeron imu Corbra 98-05 malleihin:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3247

Antamasi putken numero 55560602 on 06-10 malleihin
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 60602.html

Samoin on turbon numeron 55564966 kanssa, eli 06-10
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 64966.html

Noilla eri vuosimalleilla oli joku pituusero tms ja imuputkea joutuu sorvaamaan sopivaksi.

Vesan mainitsema PCS:n putkisarja:
http://shop.speedparts.se/en/prod/mount ... 92160.html
__________________
Harrastus tauolla.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sen 2006-> tarkoitetun mitsun jos asennat vanhalla imuputkella niin imuputken yläkiinnikettä pikkasen joutuu myös modaamaan ja hukkiksen kellon yhden kiinnityspultin kanta voi olla ihan pikkasen tiellä.
Jos otat ko. uudemman version turbosta tolla isoimmalla cobralla niin huohotusputken liitos cobran yläpäähän ei sovi bolt-on. Puolensa kullakin mutta tehtävissä.

Toisaalta isoimman cobran asennukselle ei ole tarvetta ellet softaa samantien maksimoi.
Mikä versio imuputkesta siellä on tällä hetkellä, se mehupilli vai perinteinen aeron malli joka levenee ylämutkassa kuin cobra pää ?
Viimeksi muokannut vesa67, Su Tammi 01, 2012 17:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Lehti
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Marras 23, 2009 17:38
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Lehti »

Ostin itselleni maptunilta joskus ton 06> cobran ja siinä tuli mukana myös toi huohotinletkun liitoskappale, eli alkuperäsen huohotinletkun sai kiinni cobraan.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kun vaihdoin turbon ja uudemman cobran -00 femmaan jossa huohotus on banjopultilla, niin vetelin jengan siihen uuteen cobraan. :) Ei siinä montaa kierrosta jengaa tule, mutta eipä siinä ihme voimiakaan ole.

On pysynyt so far. Huohotusputkea joutu taivuttelemaan että mallautu vähän eri kohtaan.
99T-museopeli
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Jogge »

vesa67 kirjoitti:Mikä versio imuputkesta siellä on tällä hetkellä, se mehupilli vai perinteinen aeron malli joka levenee ylämutkassa kuin cobra pää ?
Siellä on nyt ihan vakio, eli luultavasti "mehupilli".
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

2002 mallissa pitäisi olla se keskikokoinen imuputki ellen aivan väärin muista. Mehupilli 98-00 2,0t ja 98-99 2,3t.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Mehupilli näyttää tuolta:

Kuva

Putken halkaisija pienenee heti ilmamassamittarin letkuliitoksen jälkeen.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Jogge
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: La Helmi 13, 2010 15:29
Paikkakunta: Raasepori

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Jogge »

Sitä tässä nyt ihmettelen että kun autossahan on vakio "downpipe", niin meneekö vakioputkesta läpi riittävän hyvin ettei Mitsu kärsi siitä?
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Varmuutta ei ole, mutta arvelen, että riippuu myös siitä hepojen määrästä, minkä kaasut meinaat putkesta pihalle työntää. Vakio vehkeillä tai about 200 luupään kieppeillä ei käsittääkseni vielä murhetta ole.

Toki jos kasassa on käpyjä iso keko, niin paremmin hengittävä tuubi olisi hyvä. Näin olen viisaampien puheista täällä ymmärtänyt...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

9000 automaatilla kirjoitti:Varmuutta ei ole, mutta arvelen, että riippuu myös siitä hepojen määrästä, minkä kaasut meinaat putkesta pihalle työntää. Vakio vehkeillä tai about 200 luupään kieppeillä ei käsittääkseni vielä murhetta ole.

Toki jos kasassa on käpyjä iso keko, niin paremmin hengittävä tuubi olisi hyvä. Näin olen viisaampien puheista täällä ymmärtänyt...
Samat putkethan ne aerossa on viimestä pönttöö lukuunottamatta joten eiköhän se kohtuudella sinne asti piisaa.
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Passi »

JouniCSE kirjoitti:Samat putkethan ne aerossa on viimestä pönttöö lukuunottamatta joten eiköhän se kohtuudella sinne asti piisaa.
Mitä muuta eroa kuin putkenpää näissä takapöntöissä on? Virtaako paree tms?
99T-museopeli
Pedri
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2007 21:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitsu TD04HL-15T MY02 2.0t:hen - mitä osia tarvitsen?

Viesti Kirjoittaja Pedri »

Jogge kirjoitti:Sitä tässä nyt ihmettelen että kun autossahan on vakio "downpipe", niin meneekö vakioputkesta läpi riittävän hyvin ettei Mitsu kärsi siitä?
Jos yhdellä lambda-anturilla tuo vakio downpipe niin kyllä siitä n.250Hv pitäis virrata läpi helposti.
Pakopaineiden/lämpöjen ei luulisi kasvavan tuolloin vielä äärimmäisen koviksi normaalikäytössä.
Korjata saa, jos olen väärässä.

Itsellä myös jossain vaiheessa sama projekti tuloillaan.
Volvo S60 T8 2020 Inscpirction
Volvo S80 V8 2007 Summum (myyty)

Kuvioissa mukana myös:
Saab 9-5 2.0T Business -99/00 Stage1 Aero-look BioPower (ex-auto)
Saab 9-5 2.3t SE -98/99 (myyty)
Saab 9-5 2,3T Aero 2001 (myyty)
Saab 900S -90 stage1 BioPower (myyty)
Vastaa Viestiin