Takaiskari sökönä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja Julle »

Millainen homma on vaihtaa takaiskarit? Millaisia olette aeroon laittaneet? En raaski ostaa tasonsäätösysteemiä.
9-5 Aero - 00
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Itse ostin aikoinaan Sachsin iskarit omaan Aerooni. Taisi maksaa 120€/pari taakse. Olin ainkin ihan tyytyväinen niihin.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6520
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ei kovin paha homma -> http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... uspension/

Itselläni oli AeroWagonissa aikanaan Bilsteinin Sport-takaiskarit ja olivat ainakin tuolloin halvemmat kuin Aeron orkkikset. Spedeltä näkyy löytyvän aika edullinen bilsteinin iskari http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... sport.html

Eski
TeenpäItse
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja TeenpäItse »

Joo, ylläolevilla netin ohjeilla avustettuna pari vuotta sitten askartelin omaan Aero Sedaniin uudet takapumput. Yllättävän helppo homma, kunhan Biltemasta jousenpuristimet kävi hakemassa. Monroe Reflexit laitoin. Hyvin ovat pelanneet. Ulkona loskassa hommaan meni reilu 3 tuntia kaikkiaan, ottaen huomioon, että yläpään mutterit oli sikaruosteessa ja vaativat ranetusta ennen kuin sai irti.
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja Pola »

Ne mutterit yleensä on aika tiukassa, mutta jos ei noita iskareita aio jatkossa käyttää niin voi ottaa siitä männästä putkitonkiilla kiinni niin kyllä aukee.
#3272
booster
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ti Syys 06, 2011 13:39

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja booster »

Jos aukeaa. Mulle ku laitettiin toi alustasarja niin vanhojen iskarien ylä pää oli niin jumissa että kun pihdeillä otti kiinni niin molemmista iskareista peni varret poikki
9-5
Ford F250
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Eski kirjoitti:Ei kovin paha homma -> http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... uspension/

Itselläni oli AeroWagonissa aikanaan Bilsteinin Sport-takaiskarit ja olivat ainakin tuolloin halvemmat kuin Aeron orkkikset. Spedeltä näkyy löytyvän aika edullinen bilsteinin iskari http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... sport.html

Eski
Nyt menee pikkuisen aiheesta sivuun, mutta pelkkien takajousien vaihto edellyttää ilmeisesti myös iskareiden irrotusta kokonaisuudessaan? Eli ei ole pienempi työ kuin iskareiden vaihto? Sihtasinko kuvia oikein?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: Takaiskari sökönä.

Viesti Kirjoittaja LR »

pilkkitikka kirjoitti:
Eski kirjoitti:Ei kovin paha homma -> http://photo.platonoff.com/Auto/2007093 ... uspension/

Itselläni oli AeroWagonissa aikanaan Bilsteinin Sport-takaiskarit ja olivat ainakin tuolloin halvemmat kuin Aeron orkkikset. Spedeltä näkyy löytyvän aika edullinen bilsteinin iskari http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... sport.html

Eski
Nyt menee pikkuisen aiheesta sivuun, mutta pelkkien takajousien vaihto edellyttää ilmeisesti myös iskareiden irrotusta kokonaisuudessaan? Eli ei ole pienempi työ kuin iskareiden vaihto? Sihtasinko kuvia oikein?
Juu, käytännössä ihan sama työ.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin