Camber / simmit
Camber / simmit
Tervehdys,
9-5 Aero 225/45/17 renkailla ja takarenkaat kuluu sisäreunasta huimaa vauhtia (iskarit ja puslat on kunnossa) ja merkkiliikkeet (Vaasa ja Salo) eivät ole näistä simmeistä koskaan mitään kuuleetkaan, niin kysynkin foorumin tietäjiltä.
Onko kellään kokemusta/tietämystä paljonko nämä 0,3 mm simmit tätä camberia oikein muuttaa ? Eli jos halutaan vaikka -2,5 lähtötilanteesta päästä lähelle ohjearvoa -1,1, niin montako simmiä siihen tarvitaan ? STCS : n sivuilta löytyi, että maahantuoja sallii max 3 simmiä per puoli.
SAAB muuten ryöstää näistä pellinpaloista (4908174) 21 euroo kappaleelta.
Säätöpuslat on sitten toinen juttu.
9-5 Aero 225/45/17 renkailla ja takarenkaat kuluu sisäreunasta huimaa vauhtia (iskarit ja puslat on kunnossa) ja merkkiliikkeet (Vaasa ja Salo) eivät ole näistä simmeistä koskaan mitään kuuleetkaan, niin kysynkin foorumin tietäjiltä.
Onko kellään kokemusta/tietämystä paljonko nämä 0,3 mm simmit tätä camberia oikein muuttaa ? Eli jos halutaan vaikka -2,5 lähtötilanteesta päästä lähelle ohjearvoa -1,1, niin montako simmiä siihen tarvitaan ? STCS : n sivuilta löytyi, että maahantuoja sallii max 3 simmiä per puoli.
SAAB muuten ryöstää näistä pellinpaloista (4908174) 21 euroo kappaleelta.
Säätöpuslat on sitten toinen juttu.
Re: Camber / simmit
Omassa on tollaset ja hyvin helppo säätää camberit..iclpasa kirjoitti:Tervehdys,
9-5 Aero 225/45/17 renkailla ja takarenkaat kuluu sisäreunasta huimaa vauhtia (iskarit ja puslat on kunnossa) ja merkkiliikkeet (Vaasa ja Salo) eivät ole näistä simmeistä koskaan mitään kuuleetkaan, niin kysynkin foorumin tietäjiltä.
Onko kellään kokemusta/tietämystä paljonko nämä 0,3 mm simmit tätä camberia oikein muuttaa ? Eli jos halutaan vaikka -2,5 lähtötilanteesta päästä lähelle ohjearvoa -1,1, niin montako simmiä siihen tarvitaan ? STCS : n sivuilta löytyi, että maahantuoja sallii max 3 simmiä per puoli.
SAAB muuten ryöstää näistä pellinpaloista (4908174) 21 euroo kappaleelta.
Säätöpuslat on sitten toinen juttu.
http://www.tunex.fi/puslat/index.htm
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53
Re: Camber / simmit
Morjes,
Aero odottaa uuden Koni FSD&Eibach -setin paikalleenlaittoa. Vielä ois yksi probleemi...
Oisko tietoa saako Saabin takapään Camber shim -levyjä näppärästi enää muualta kuin merkkiliikkeestä á 30 euroa - tai itse tekemällä, kun Elkpartsia ei enää ole? GenuineSaab näkyy ottavan muutamasta kuuden taalan osasta (4908174a) satasen toimituskulut, niin eipä innosta pelkkiä shimmejä tilata...
Paljonkohan laserleikkaamo veloittaisi, jos läjän noita lätkiä leikkauttaisi valmiin geometriatiedoston pohjalta, olettaen, että geometrian jostain saisin?
Aero odottaa uuden Koni FSD&Eibach -setin paikalleenlaittoa. Vielä ois yksi probleemi...
Oisko tietoa saako Saabin takapään Camber shim -levyjä näppärästi enää muualta kuin merkkiliikkeestä á 30 euroa - tai itse tekemällä, kun Elkpartsia ei enää ole? GenuineSaab näkyy ottavan muutamasta kuuden taalan osasta (4908174a) satasen toimituskulut, niin eipä innosta pelkkiä shimmejä tilata...
Paljonkohan laserleikkaamo veloittaisi, jos läjän noita lätkiä leikkauttaisi valmiin geometriatiedoston pohjalta, olettaen, että geometrian jostain saisin?
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
Saab 9-5 Aero AT 2001
Re:
WIS:ssä lukee "Enintään kolme säätölevyä saa asentaa."Sairas95 kirjoitti:Kyllä niitä oikeasti saa laittaa vain yksi/puoli, joko ala- tai yläpuolelle pyörännapaa, riippuen kummin päin pielessäiclpasa kirjoitti:STCS : n sivuilta löytyi, että maahantuoja sallii max 3 simmiä per puoli.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53
Re: Camber / simmit
WIS:ssä lukee "Enintään kolme säätölevyä saa asentaa."
-Sami[/quote]
Joo, näinhän se on... Mut kannattaa peltisakset hankkia ja leikata itse jos niitä kolme puolelleen pitää käydä hankkimassa (6 x n. 30 euroa).
-Sami[/quote]
Joo, näinhän se on... Mut kannattaa peltisakset hankkia ja leikata itse jos niitä kolme puolelleen pitää käydä hankkimassa (6 x n. 30 euroa).
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
Saab 9-5 Aero AT 2001
Re: Camber / simmit
Mutta se hinta ei vaikuta yhtään siihen montako niitä saa asentaa.
Ja onko 30e/kpl kova hinta, jos rengas maksaa 150e/kpl ja niitä menee pari kesässä väärien cambereiden myötä?
-Sami
ps. ulkomailta tilaten jää hintaa noin 10-12e/kpl.
Ja onko 30e/kpl kova hinta, jos rengas maksaa 150e/kpl ja niitä menee pari kesässä väärien cambereiden myötä?
-Sami
ps. ulkomailta tilaten jää hintaa noin 10-12e/kpl.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 153
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
- Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli
Re: Camber / simmit
Eikös ne voi rakentaa sopivan paksuisesta pellistä ? näin itse tein ja hyvin toimii ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ti Joulu 27, 2011 16:53
Re: Camber / simmit
Joo itsehän nuo säätölevyt voisi varsin hyvin leikata, eivät niin ylivoimaisen teknologisesti monimutkaisia ole... tai käy pajalla leikkauttamassa. Siinähän pääsee pian tuntipalkoille, jos vertaa alkuperäishankintahintaan. Oiskohan kellään vielä tallessa valmista geometriatiedostoa NC-leikkurille? Näkyy olevan Saabin tiskillä simmit tilaustavaraa, jotenpa ei jaksaisi yhtä ryhtyä rupeamaan maailmalta asti malliksi.
Saab 9-3 SportCombi Aero TTID M6 2008
Saab 9-5 Aero AT 2001
Saab 9-5 Aero AT 2001