9-5 Aero downpipen pultti
9-5 Aero downpipen pultti
Kuuntelin tuossa että putki pörisee....yx pinnapultti ja mutterihan sieltä näkyy downpipen yläpäästä puuttuvan.....minkäkokoinen ja pituinen pultti tuohon sopisi suoraan??Vai täytyykö samanlainen pinnapultti laittaa??Onneksi ei ole poikki tuo pinnapultti...kai.....
Saab 9-5 Aero 2007
Jäsen 5390
Jäsen 5390
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
...itsellä sama homma
Mitenkä on onko tietoa pultin koosta 2.0t koneessa?
Mitenkä on onko tietoa pultin koosta 2.0t koneessa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
Ainakin Garretin pultiksi käy normaalista 8mm pultista tehty, n.4,5 senttinen pätkä, (sipaisee rautasahalla vain kannan pois).mienkoiv kirjoitti:...itsellä sama homma
Mitenkä on onko tietoa pultin koosta 2.0t koneessa?
edit: Turbon nimi
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
Moi,
Yksi tapa jolla voi helposti tuollaisen pinnapultin korvata. pultin ja pyörittää siihen mutterin, pultti paikalleen, pultti on mennyt riittävän syvälle/pohjaan alkaa kiristämään mutteria pitämällä toisella avaimella pultista kiinni.
Tällä tapaa ei tarvitse lyhennellä. ei kosmeettisesti hienoin tapa mutta toimii varmasti.
Yksi tapa jolla voi helposti tuollaisen pinnapultin korvata. pultin ja pyörittää siihen mutterin, pultti paikalleen, pultti on mennyt riittävän syvälle/pohjaan alkaa kiristämään mutteria pitämällä toisella avaimella pultista kiinni.
Tällä tapaa ei tarvitse lyhennellä. ei kosmeettisesti hienoin tapa mutta toimii varmasti.
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
en panisi tavallista rautaa olevaa pulttia enkä edes tarvikepinnapulttia, koska ne ovat tavallista räkärautaa lujuudeltaan yleensä ja siksi palavat / hilseilevät muodottomiksi nopeasti ja niitä ei sitten tuppaa saamaan ehjänä auki. orkkispultit lienevät tulenkestävää eli eivät niin pahasti hilseile ja niiden mutterit voi jopa saada joskus aukikin.
jos tiivari on palanut ja laippa on hieman tyhjän päällä, niin karmeasti kiristämällä saattaa saada laipan lohkeamaan tms mukavaa...
jos tiivari on palanut ja laippa on hieman tyhjän päällä, niin karmeasti kiristämällä saattaa saada laipan lohkeamaan tms mukavaa...
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
juuri näin korjasin vm 87 corollan termarikotelon pinnapultin eilen...Henrikki kirjoitti:Moi,
Yksi tapa jolla voi helposti tuollaisen pinnapultin korvata. pultin ja pyörittää siihen mutterin, pultti paikalleen, pultti on mennyt riittävän syvälle/pohjaan alkaa kiristämään mutteria pitämällä toisella avaimella pultista kiinni.
Tällä tapaa ei tarvitse lyhennellä. ei kosmeettisesti hienoin tapa mutta toimii varmasti.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
No jos ei rautakaupan pulttia hyväksy, niin oikeasta pulttikaupasta löytyy kyllä valikoimaa, laittaa sitten vaikka rosterista...stara kirjoitti:en panisi tavallista rautaa olevaa pulttia enkä edes tarvikepinnapulttia, koska ne ovat tavallista räkärautaa lujuudeltaan yleensä ja siksi palavat / hilseilevät muodottomiksi nopeasti ja niitä ei sitten tuppaa saamaan ehjänä auki. orkkispultit lienevät tulenkestävää eli eivät niin pahasti hilseile ja niiden mutterit voi jopa saada joskus aukikin.
jos tiivari on palanut ja laippa on hieman tyhjän päällä, niin karmeasti kiristämällä saattaa saada laipan lohkeamaan tms mukavaa...
Saab 9-5 2.0 -99 + XYL:n Saab 900S -96
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
Ei taida rosteri tollasessa paikassa olla paras. Ainakin se kuparimutteri pitää muistaa laittaa. Rosterinen löystyy heti.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: 9-5 Aero downpipen pultti
eipä se ole kuparimutteri, kuparoitu vain ja jos laadukas niin kuumankestävä ja itselukittuva ( = hieman soikea). tavalliset mutterit löystyvät rosteripultissa kuumassa paikassa, koska rosteri lämpölaajenee tuplasti, laadukkaat lukitusmutterit pysyvät.
tulenkestävissä pulteissa on pääasillisina seosaineina kromia ja nikkeliä kuten rosterissakin, mutta lisäksi jotain muutakin, jolla kuumahauraus estetään ja lujuutta/ kovuutta saadaan lisää.
tulenkestävissä pulteissa on pääasillisina seosaineina kromia ja nikkeliä kuten rosterissakin, mutta lisäksi jotain muutakin, jolla kuumahauraus estetään ja lujuutta/ kovuutta saadaan lisää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00