SID:in lukeminen
SID:in lukeminen
Tämä on varmasti vanha juttu, mutta en löytänyt haulla SID:in selaamisesta tarkempaa tietoa. Eli tuli ajoon -05 Aero jossa kylmäkäynnistyksessä pikku vika. Eli heti käynnistyksen jälkeen ei ota kierroksia vaan röpeltää. Oire ei ole joka käynnistyksessä. Näkyykö SID:istä jotain vikakoodeja joiden perusteella voisi alkaa selvittelemään ? Kiitos jo etukäteen !
Viimeksi muokannut jupasaab, Ma Helmi 13, 2012 15:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: SID:in lukeminen
Ei saa SID:stä mitään irti ellei ole softaa (06-> base) jossa sid info enabloitu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: SID:in lukeminen
M2006 Aeroon kannattaa joka tapauksessa päivittää uusin Aero-softa (08). Jos on Denson orkkis-navi, niin sitten ei onnistu sid-info.
Eski
Eski
Re: SID:in lukeminen
Ei ole navia, eli softapäivitykseen menee. Sitten kun on päivitetty ja SID-info näkyy, niin saisiko linkin siitä kartasta. Kerran sellaisen löysin mutta nyt en 

Sitä oikeaa etsiessä...
Re: SID:in lukeminen
niin saisiko linkin siitä kartasta. Kerran sellaisen löysin mutta nyt en
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: SID:in lukeminen
Mitä tarkoitat kartalla? Sid-infosta löytyvistä tiedoista löytyy lista esim. tuolta ->
http://www.datorkungen.se/T7/guide_saab ... id_eng.pdf
Eski
http://www.datorkungen.se/T7/guide_saab ... id_eng.pdf
Eski
Re: SID:in lukeminen
Jotain tuon tapaista se oli, mutta muistabko väärin että se oli suomeksi. Minä en ainakaan tuosta ymmärrä mitään...
Mutta asiaan. Tänään tutkittu outoa glygolivuotoa, joka sittemmin löytyi. Pakosarjan alla vasemmalla puolella, joten ohjaustehostimen pumppu ja pakosarja irti. Yksi pinnapulteista poikki, mutta jämän sai pois helposti. Vesivuodon korjaus ja kasaus. Uudet pinnapultit pakosarjaan, ja uusi tiiviste. Kasausvaiheessa huomattiin että ilmamassamittarilta turbolle menevä putki liikkui. Jossain vaiheessa merkkiliikkeessä putki oli laitettu kiinni liian isolla o-renkaalla. Putki ei siis mennyt kunnolla paikalleen. Uusi sopivampi o-rengas ja putki meni paikalleen. Auto käynnistyi ilman sitä oiretta, ja muutenkin toimi jotenkin paremmin. Huomenna selviää oliko vika ilmavuodossa.
Mutta asiaan. Tänään tutkittu outoa glygolivuotoa, joka sittemmin löytyi. Pakosarjan alla vasemmalla puolella, joten ohjaustehostimen pumppu ja pakosarja irti. Yksi pinnapulteista poikki, mutta jämän sai pois helposti. Vesivuodon korjaus ja kasaus. Uudet pinnapultit pakosarjaan, ja uusi tiiviste. Kasausvaiheessa huomattiin että ilmamassamittarilta turbolle menevä putki liikkui. Jossain vaiheessa merkkiliikkeessä putki oli laitettu kiinni liian isolla o-renkaalla. Putki ei siis mennyt kunnolla paikalleen. Uusi sopivampi o-rengas ja putki meni paikalleen. Auto käynnistyi ilman sitä oiretta, ja muutenkin toimi jotenkin paremmin. Huomenna selviää oliko vika ilmavuodossa.
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: SID:in lukeminen
Eli oire korjaantui vesivuodon yhteydessä tehtyjen toimenpiteiden jälkeen. Ilmavuoto taisi olla syyllinen. Pakosarjan tiiviste oli myös mustunut 2-3 pytyn kohdalta, ääntä ei vuoto antanut. Kannattaiskohan pakosarjan pultteja joskus tiukkailla ?!
Sitä oikeaa etsiessä...
Re: SID:in lukeminen
Eipä kestä. Niinhän nuo tuppaavat olemaan ketkä täällä pyörähtävät.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).