Wanhanaikaista ehkä jonkun mielestä tuo halogeeni xenonin kaverina mutta em. vertailussa Volvo olikin ainoa jossa pitkistä oli jotain iloa
ihan omakohtaisena kokemuksena mitä olen erilaisena VAGgineita ajanut joissa on bixenonit niin ainoa jolla näki pitkillä kunnolla oli 3BG Passat jossa siis on halogeeni xenonin kaverina umpiossa. Näissä missä on pelkkä xenon niin lähivalot on loistavat ja kantamaa on yli 100m mutta kun pitkät laittaa päälle niin kantamaa ei tule juurikaan lisää...ainoastaan valokuvio levittyy.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
TM:n valolaboratorio mittasi 9-5 M2002 bi-xenonien kantamaksi 5 luksin teholla 219 metriä (jota väittivät kaikkien aikojen parhaaksi tulokseksi, vaikka olivat raportoineet numerossa 1/01, jotta M2001 halogeenien kantama oli 15m pitempi). Viirusilmän halogeenien kantamaksi on mitattu 150 metriä, joten ne ovat todistetusti surkeat vanhempiin verrattuna.
En osaa sanoa mitään noista metrimääristä, mutta omasta mielestäni vaikka puolisokea olenkin niin kirkkautta on riittävästi pimeällä ajettaessa.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että lyhyiltä valoilta pitkille mentäessä ne pitkät vaikuttavat siltä kuin olisi kaksi hieman soikeata valokeilaa puolivalojen keskellä.
(Melkein kuin 2 kpl. Bosch Big Knight Rallye 225 kaukovalojen keilaa.)
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Mulla oli ennen -02 femma orkkis ksenoneilla ja nyt viirusilmä orkkis ksenoneilla, uusilla lampuilla molemmat ja valoteholla on eroa kuin yöllä ja popedalla...kyllä niillä vanhoilla lampuilla sentään näki.
Olen suunnitellut laittaa tuonne pitkien halogeenien tilalle ksenonit, mutta onko niistä sitten NIIN suurta hyötyä?