Sanomme, että kuulostaa koneremontilta ennemmin kuin myöhemmin.Mika3000 kirjoitti: Mutta mitä sanotte pienestä nakutuksesta ja huohotuksen kiukuttelusta?
Saab 9-5 2.3t SE
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Saab 9-5 2.3t SE
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Entinen omistaja sanoi ettei se ole mikään kova ääni ja ei olisi koko aikaa, mutta sanoi että kuuntele koeajolla. Kai se on pakko mennä koeajamaan...matkaa on vain 330km suuntaansa niin ettei viitsi pommin takia sitä reissua heittää:)
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Minusta tuota ei ole hyvin pidetty jos huohotusta ei ole korjattu. Halpoja 9-5:a riittää ja jo tuo entisen omistajan tietäminen huohotusongelmasta mutta sen korjaamatta jättäminen siitä huolimatta riittäisi syyksi jättää väliin tuo auto.Mika3000 kirjoitti:Juttelin edellisen omistajan kanssa ja kuulemma hyvin pidetty. .
Sanoi että huohotuksena kanssa ollut kylmillä hiukan ongelmaa et pientä savutusta.
Mutta mitä sanotte pienestä nakutuksesta ja huohotuksen kiukuttelusta?
Aina joku Saabbi...
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Onko tuo huohotuksen korjaus iso homma jos ei ole kuntoon laittanut? Ainakin kuulemma kytkimen painelaakeri pitää ääntä eli kytkin remppa edessä siis. Onko perushomma näissä vai normaalia isotöisempi? Ainakaan kytkinpaketit ei ollut mitenkään normaalista poikkeavan hintaisia.
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Monissa vanhemmissakaan laitteissa ei ole minkäänlaisia huohotusvaivoja / oireita, vaikka usein niin annetaan etenkin täällä ymmärtää. Sellaisiin autoihin ei monestikaan ole päivitetty, vaikka olisi merkkihuollettu (nähty monesti). Itsekin on tullut todistettua mm. yksi ~120tkm ajettu laite, joka oli viimeisimmät useat tuhannet kilometrit ollut lähinnä vain nurkka-ajossa keskellä kovimpaa talvea ja päivityksen yhteydessä tarkistettu loukku ja vanhat putket olivat aivan kuivia.wla kirjoitti:Minusta tuota ei ole hyvin pidetty jos huohotusta ei ole korjattu.
Ne vehkeet joissa on huohotusvaivoja, ovat väärällä käytöllä ja / tai huonnolla huollolla.
Setit ja ohjeet päivitykseen esim. tuosta ja tuosta.
#3418
Re: Saab 9-5 2.3t SE
No minkä laskee perushommaksi. Kun kone on poikittain, tilaa on vähän. Tässä tapauksessa kone on tuettava, apurunko ja vaihdelaatikko irrotettava. Korjaamolla luokkaa 10h homma.Mika3000 kirjoitti:Ainakin kuulemma kytkimen painelaakeri pitää ääntä eli kytkin remppa edessä siis. Onko perushomma näissä vai normaalia isotöisempi? Ainakaan kytkinpaketit ei ollut mitenkään normaalista poikkeavan hintaisia.
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Huohotin päivitys ratkaisee huohotin ongelmat ei edes kallis. käy ihmeessä katsomassa ja ajamassa ja totea kilkattaako /nakuttaako kone..ja ainahan voit tarjota jotain esim 2500€ niin tinkirahoilla teet huoltoa.En ainakaan hylkäisi ajamatta/tutkimatta..Sanoo muut mitä tahansa..
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Sen täytyy olla toi päivitys mikä siitä puuttuu koska noista letkuista se entinenkin omistaja puhui. Kuulemma alkutaipeella ajettu pitkiä ajoja, mutta nyt pari viimeistä vuotta olla hyvin pienellä kauppa-ajolla. Sanoi et olis kerran joskus imassut imusarjaan öljyä tai jotain. Ja sit se mahdollinen nakutus:)
Toki hiukan pilkun viilausta kun kyse vanhasta autos ja vaikka tässä hintaluokassa ei paljoa voi odottaa niin ei tuollaistakaan summaa kuitenkaan halua roskiin heittää. Plussaa oli et paljon oli myös kuluvaa vaihdettu hiljattain ja kyllähän näissä on paljon kiinni siitä miten se onni osuu kun näin vanhoja ostelee.
Joo kyllä se ajamassa pitää mut tässä on vaan koittanut tarkistaa oleellisimmat jutut ettei tee 700km reissua turhaan:)
Toki hiukan pilkun viilausta kun kyse vanhasta autos ja vaikka tässä hintaluokassa ei paljoa voi odottaa niin ei tuollaistakaan summaa kuitenkaan halua roskiin heittää. Plussaa oli et paljon oli myös kuluvaa vaihdettu hiljattain ja kyllähän näissä on paljon kiinni siitä miten se onni osuu kun näin vanhoja ostelee.
Joo kyllä se ajamassa pitää mut tässä on vaan koittanut tarkistaa oleellisimmat jutut ettei tee 700km reissua turhaan:)
Re: Saab 9-5 2.3t SE
No noihin kilsoihin kyllä on pakostakin vaihdettu kuluvia osia jo monestikkin:)
ja tolla hinnalla ei tietysti voi vaatia uutta,mutta ymmärrän mitä tarkoitat.. kuvat autosta oli siistit jne. Ei se selviä kun tutkimalla ja riskiä ottamalla:))
itellä 295tkm mittarissa ja oon tykänny..Toivotan onnea kaupantekoon..
ja tolla hinnalla ei tietysti voi vaatia uutta,mutta ymmärrän mitä tarkoitat.. kuvat autosta oli siistit jne. Ei se selviä kun tutkimalla ja riskiä ottamalla:))
itellä 295tkm mittarissa ja oon tykänny..Toivotan onnea kaupantekoon..
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Toimin taas paholaisen asianajajana mutta pakkohan lusikka on tähänkin soppaan työntää... Kyllä tuollaisella kuvauksella olevan auton jättäisin käyttöautoksi ostamatta vaikka olisin miten persaukinen ja tuo olisi ainut budjettiin mahtuva ysifemma ja ysifemma olisi 'pakko' ostaa. Jos älyttömän halvalla saat ja on paikka ja osaamista missä laittaa niin osta pois projektiksi mutta siihen katsoen että tuon ikäisten (14v) ja noin paljon ajettujen (350tkm) karvalakkiysifemmojen lunastusarvot ovat vakuutusyhtiöiden mielestä alle 3k€ pintaan tällä hetkellä niin yli kahta en ennakkokuvauksen perusteella lähtisi tiskiin latomaan. Ja mikäli autoa pitää laitattaa tuntityönä korjaamolla niin se tulee todella ihanan kalliiksi vaikka ostohinta olisikin halpa.
- Ei ole huolloista mitään merkintöjä 200tkm jälkeen. Onko öljyä vaan lisätty ja ajettu menemään?
- Turbo ehkä vaihdettu 280tkm tienoilla. 70tkm ajettu Garrett alla - ehkä kestää, ehkä ei.
- Kone nakuttaa hieman. Kuulostaa terveeltä.
- Ei ole huohotinpäivitystä tehty. Nosta edes öljytikkua ja katso onko siellä vaaleankeltaista jankkia.
- Savuttaa sinistä. Väljää on jossain tai huohottimen kautta puskee öljyä vääriin paikkoihin.
- Melkein 700km kulkemista johon tärväytyy koko päivä aikaa ja reilusti rahaa. Ihannetilanne myyjälle, keli huononee, ilta pimenee ja kotiinkin pitäisi päästä. Autollahan sitä nätisti pääsisi - you got a deal!
Laita jäitä hattuun ja mieti faktat äläkä tee auton ostajan suurinta syntiä eli innostu tolkuttomasti ja osta sen seurauksena pommia (ja sen jälkeen täällä narise miten paskoja kaikki ysivitoset on
).
- Ei ole huolloista mitään merkintöjä 200tkm jälkeen. Onko öljyä vaan lisätty ja ajettu menemään?
- Turbo ehkä vaihdettu 280tkm tienoilla. 70tkm ajettu Garrett alla - ehkä kestää, ehkä ei.
- Kone nakuttaa hieman. Kuulostaa terveeltä.
- Ei ole huohotinpäivitystä tehty. Nosta edes öljytikkua ja katso onko siellä vaaleankeltaista jankkia.
- Savuttaa sinistä. Väljää on jossain tai huohottimen kautta puskee öljyä vääriin paikkoihin.
- Melkein 700km kulkemista johon tärväytyy koko päivä aikaa ja reilusti rahaa. Ihannetilanne myyjälle, keli huononee, ilta pimenee ja kotiinkin pitäisi päästä. Autollahan sitä nätisti pääsisi - you got a deal!
Laita jäitä hattuun ja mieti faktat äläkä tee auton ostajan suurinta syntiä eli innostu tolkuttomasti ja osta sen seurauksena pommia (ja sen jälkeen täällä narise miten paskoja kaikki ysivitoset on
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Saab 9-5 2.3t SE
samaa mieltä.
Kuulostaa, että saat varautua toimintatonniin ja useampaankin.
Mitä tarkotat suhteellisen kevyellä ajolla? Tasasta tietä pienillä kierroksilla?
Olisko halvaksi käyttöautoksi joku vaparibensa kuitenkin parempi? Ehkä jopa japsi vaikka SAAB auto onkin..
Kuulostaa, että saat varautua toimintatonniin ja useampaankin.
Mitä tarkotat suhteellisen kevyellä ajolla? Tasasta tietä pienillä kierroksilla?
Olisko halvaksi käyttöautoksi joku vaparibensa kuitenkin parempi? Ehkä jopa japsi vaikka SAAB auto onkin..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Totta puhutte ja olen osani pommeista vuosien varrella saanut. Siksi tämän ketjun aloitinkin ja vaikka pienellä budjetilla katsoin niin siksi halusin käydä kaikki asiat läpi. Kytkimen voisin vielä vaihtaa siihe, mutta vaikka kakkosautoksi tuleekin en todellakaan halua heti olla remppaamassa sitä ja paljon. Kyllä nyt päädyin siihen että annetaan tuon yksilön mennä menojaan ja ollaan kärsivällisiä.
Kiitos paljon avusta ja jatketaan etsintää ja ei nyt sentään japseja aleta tutkailemaan:)
Kiitos paljon avusta ja jatketaan etsintää ja ei nyt sentään japseja aleta tutkailemaan:)
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Ei minulla tarkoitus rahojen riittävyydestä ollut kettuilla, tuohan vain osoittaa hyvää harkintaa kun kysyt neuvoa. Ysifemmat on kuitenkin aika arvokkaita autoja korjata ja etenkin kun alkaa isompaa liikkuvaa osaa purkautua käsiin niin siinä palaa äkkiä halvalla hankitun auton hinnan verran pelimerkkejä pelkkiin osiin ja työt päälle jos joutuu ulkopuolisella teettämään. Syöhän se miestä kun tietää että sitten käsissä on auto jolla ei ole kenenkään mielestä rahallista arvoa juuri lainkaan mutta jota on korjattu kalliilla ja jonka kanssa on sitten käytännössä naimisissa hamaan tappiin saakka.Mika3000 kirjoitti:Totta puhutte ja olen osani pommeista vuosien varrella saanut. Siksi tämän ketjun aloitinkin ja vaikka pienellä budjetilla katsoin niin siksi halusin käydä kaikki asiat läpi. Kytkimen voisin vielä vaihtaa siihe, mutta vaikka kakkosautoksi tuleekin en todellakaan halua heti olla remppaamassa sitä ja paljon. Kyllä nyt päädyin siihen että annetaan tuon yksilön mennä menojaan ja ollaan kärsivällisiä.
Kiitos paljon avusta ja jatketaan etsintää ja ei nyt sentään japseja aleta tutkailemaan:)
Ilmastoituja ysisatkuja näyttää saavan ainakin nettiauton mukaan siedettäviin hintoihin, liekkö ne minkälaisia, kokemusta minulla kun ei sellaisista ole.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Joo en kettuiluna ottanutkaan:) Parit pommit on tehnyt varovaiseksi ja mitään projektia en halua vaikka kuinka halvalla saisi ja vaikka budjetti on 3k niin sen takai ei pidä antaa ihan kaikkea anteeksi. kun käyttöautoa olen hakemassa niin mielummin selviää pienellä huoltamisella ja netti on täynnä huonosti pidettyjä kärryjä jos niitä haluaa.
Re: Saab 9-5 2.3t SE
Kyllä parempia tulee vastaan. Ja olisihan se tylsää jos japsin hommais, ei ois ropattavaa
MItes, oletko harkinnut ruotsin tarjontaa?
esim.
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=11&w=2
Verot siinä tonnin hujakoissa.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MItes, oletko harkinnut ruotsin tarjontaa?
esim.
http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... ?ca=11&w=2
Verot siinä tonnin hujakoissa.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero