Sattuipa erikoinen vika. Auto siis -00 autom. wagon. Moottorin vikavalo ja se hammasrattaan kuva syttyivät. Mittaristossa oleva päällä olevan vaihteen näyttö ei liikkunut mihinkään P asennosta vaikka kepistä vaihtoi vaihdetta. Sisäkattovalo ei sammunut kun ovet laittoi lukkoon. Auto liikkui kyllä D asennolla mutta aika vaikean oloisesti eteenpäin ja kepistä kun vaihtoi, niin pykälät meni vähän rusahtaen päälle. Peruutusvaihde taas ryntäytti autoa taaksepäin ilman viivettä huomattavan kovaa vauhtia.
Muutaman kerran autoa sammuteltuani laitoin kattovalon napista eri asentoon ja käynnistin auton sen jälkeen, niin nyt kaikki toimii muuten normaalisti, vaihteen näyttö mittaristossa toimii ja loota on normaalin tuntuinen. Vikavalot jäi vielä näytöön.
Vähän kuulostaa kiun vaihteisto olisi hetken aikaa ollut limp-home toimintatilassa mutta palautunut normaaliksi. Vikakoodi löytyy muistista ja sen lukemalla voi varautua seuraavaan kertaan...
Sisävalojen sammuminen estyy ainakin kolkissa jos virtalukon patruuna ei nouse aivan ylös saakka vaikka avaimen poistaa, eikä ovetkaan mene kakella lukkoon. Femman logiikasta ei ole tarkkaa tietoa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Vain ilmeneimisen jälkeen n. 4.startissa vikavalot lähtivät pois. Auto toimii ihan normaalisti.
Virtalukko on alkanut tehdä sellaista että välillä se sammuttaa radion jo silloin kun sen kääntää avaimen 0 asentoon.