virtalukko..

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

virtalukko..

Viesti Kirjoittaja late71 »

Onko nyt tarkempaa tietoa muilla kun..omasta vm.-02 femmasta virtalukko alkoi temppuilemaan..avain ei meinaa kääntyä millään.mutta asiani oli lähinnä se että uutta osaa ei saa siis virtalukkoa? niin sanoivat että ei edes merkkiliikkeestä rahallakaan?? kävi vain mielessä että onko saappaan taru sitten siinä kun osia ei meinaa saada??huolestuttavaa :cry:
ongelman yrittää ratkaista asentaja purkamalla vanhan ja viilailemalla haittoja mutta silti.. :?:
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja tami »

Kulunut virtalukko irti keskikonsolista ja osaavalle lukkosepälle työstettäväksi. Pystyy tekemään vanhaan avaimeen käyvät uudet haitat sylinteriin ja taas toimii kuin uusi. Eikä edes maksa paljon. Juuri itse teettänyt saman homman.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja late71 »

niin minä meinasinkin mutta kyse olikin siitä että onko tuo varaosien saanti tulevaisuudessa vaikeampaa. kun kysyin ko osaa niin sanoivat että ei saa edes rahalla tällä hetkellä..en muuten mutta minun tuurilla aina jokin sellainen osa hajoaa jota ei voi korjata :?
mutta onneksi on tämä foorumi ja reiluja saabisteja neuvomassa..kiitos siitä :mrgreen:
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja LR »

Lukkoliike sarjoittaa sinulle uudelleen tuon lukon. Ihan tuolle samalle avaimelle. =)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
late71
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 07:06
Paikkakunta: iisalmi

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja late71 »

LR kirjoitti:Lukkoliike sarjoittaa sinulle uudelleen tuon lukon. Ihan tuolle samalle avaimelle. =)

jaahas..olisko tuo mahdollista?mitenkäs ajonesto silloin...no joka tapauksessa homma kunnossa..puhdistettu ja viilattu nyt toimii moitteetta.. :D
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Raser »

Vanhana tonnaristina (saab 9000) minulle tuli täytenä shokkina se että tässä ysiviitosessa pitää AINA kytkeä pakki päälle ennenkuin virta-avaimen saa virtalukosta pois!!!

Muutoinkin tuo virtalukon sijainti on ihan typerä, en kertakaikkiaan löydä siitä mitään etua, juurikin tonnariin verrattuna.

Ei ihme että pakki välillä temppuilee, eli siis ei mene heti paikoilleen, kulunut käytössä tottakai...

Pystyykö (helposti) saabiin tekemään muutoksen siten, että peruutusvaihdetta ei tarvitsisi kytkeä päälle jotta avaimet saa irti virtalukosta???

Onko jonkinlainen starttinappi-kytkentä mahdollinen? Mitenkäs ajonesto ym. systeemit? Katsastukseenhan tuon toiminnon voisi sitten kai palauttaa "normaaliksi", jotta kaikki säädökset toteutuisivat.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Mikset kunnioita Saabin perinteitä pakkivaihteen kytkemisen ja virtalukon paikan kanssa? Säilytä tehtaanlinjat ja pidä pakkilukko. Tonnari lähinnä epatto tähän perinteeseen veriperintönsä vuoksi.
Viimeksi muokannut Jyrchi, La Touko 04, 2013 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
SAAB 9-5 Aero -05
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Niimpä. Saabissa kuuluu olla virtalukko penkkien välissä ja pakkilukko.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

99 GL kirjoitti:Niimpä. Saabissa kuuluu olla virtalukko penkkien välissä ja pakkilukko.
Eipähän ole ainakaan avain polvessa pystyssä rattipilarin tullessa kolarissa kohti
SAAB 9-5 Aero -05
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jyrchi kirjoitti:Mikset kunnioita Saabin perinteitä pakkivaihteen kytkemisen ja virtalukon paikan kanssa?
Pöh!

Mulla on ollut saabbi 20 vuotta ja tulee olemaan vihtakin..., eikun vastakin.

Eli se riittäkööt perinteiden kunnioittamiseen, nyt on kysymys käytännöllisyydestä ja sillä siisti. Ne jotka haluavat virtalukon ja pakkilukon ja ajoneston ja ties mitä sijaitsevan ja olevan siellä missä omissa saabeissaan ovat (tottuneet), niin siitä vaan, itse mieluusti haluaisin toisenlaisen ratkaisun ja jos joku on sellaisen toteuttanut ysiviitoseen, niin mieluusti otan neuvoja vastaan - kiitos!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Raser kirjoitti:Katsastukseenhan tuon toiminnon voisi sitten kai palauttaa "normaaliksi", jotta kaikki säädökset toteutuisivat.
Auton tulee olla säännösten mukainen myös katsastusten välillä.
Pakkilukko on fiksu keksintö ja virtalukko on juuri oikeassa paikassa. Tonnarin virtalukon vammaiseen sijaintiin ei meinannut tottua millään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Raser kirjoitti: Eli se riittäkööt perinteiden kunnioittamiseen, nyt on kysymys käytännöllisyydestä ja sillä siisti.
Eihän tuo femman systeemi voisi olla juuri kätevämpi. Laittaa pakin silmään, siirtää kättä muutaman sentin ja ottaa avaimen pois virtalukosta. Lisäksi se virtalukko on kurkottamatta tavoitettavissa ja nähtävillä kokoajan, ei tarvitse kuikuilla ratin taakse.
Kukin toki tyylillään, mutta tuo käytännöllisyyteen vetoaminen ei nyt uppoa.. :)

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Ja aina vaihde silmässä eikä tarvitse seisottaa käsijarrun varassa vapaalla. Kannattanee jatkossakin pysytellä niissä 20 vuotta vanhoissa jos ei tahdo avainta keskelle oikealle paikalleen, saatikka ajonestoa.
SAAB 9-5 Aero -05
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jyrchi kirjoitti:Ja aina vaihde silmässä eikä tarvitse seisottaa käsijarrun varassa vapaalla. Kannattanee jatkossakin pysytellä niissä 20 vuotta vanhoissa jos ei tahdo avainta keskelle oikealle paikalleen, saatikka ajonestoa.
Hjuvaakin voi parantaa...! :D
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: virtalukko..

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Kannattaa hommata automaattilaatikolla oleva niin ei häiritse yhtään kun P:hän siihen laitetaan jokatapauksessa päälle pysäköidessä :wink:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Vastaa Viestiin