Voi v***u noita viirusilmiä!
Voi v***u noita viirusilmiä!
Viirusilmän umpioiden suunnittelija pitäisi viedä saunan taakse!
Koitin vaihtaa kuskin puolen lähivalopolttimoa. Ei tullut oikein mitään, kun joutuu käsikopelolla tekemään ja se liittimen rimpulamuovi murenee katseesta, jolloin johdot ovat käytännössä irrallaan. Ei mitään hajua, ovatko kunnolla siellä, kun liittimistä ei ole varma. Ilmeisesti ei, kun valo ei vieläkään pala. Pakko kai käyttää akku kokonaan irti, ettei joudu käsikopelolla arvuuttelemaan.
Onko tuota muovista liitintä saatavilla edes marmoritiskiltä?
Koitin vaihtaa kuskin puolen lähivalopolttimoa. Ei tullut oikein mitään, kun joutuu käsikopelolla tekemään ja se liittimen rimpulamuovi murenee katseesta, jolloin johdot ovat käytännössä irrallaan. Ei mitään hajua, ovatko kunnolla siellä, kun liittimistä ei ole varma. Ilmeisesti ei, kun valo ei vieläkään pala. Pakko kai käyttää akku kokonaan irti, ettei joudu käsikopelolla arvuuttelemaan.
Onko tuota muovista liitintä saatavilla edes marmoritiskiltä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
vaihda päittäin meikän vm -99:iin?
umpion takana ennen akkua joku 17cm tilaa
umpion takana ennen akkua joku 17cm tilaa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Kiitos vaan, tyydyn toimivaan huohotukseen ja upgreidattuun turboahtimeeni.mienkoiv kirjoitti:vaihda päittäin meikän vm -99:iin?
umpion takana ennen akkua joku 17cm tilaa
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
itse kun vaihdoin polttimon niin akku oli pakko irroittaa ja nostaa niin taakse ja lähelle Moottoria kun se vaan meni, silloin se onnistui jotenkin... akku kokonaan pois on kaikkein paras vaihtoehto... Eipä volvossa sen häävimpää ole vaikka umpiot irtoavatkin niin on liittimistä tehty niin tiukat ettei meinaa saada V*tullakkaan irti...
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
itse viiruun tein temput irroittamalla puskurin kuoren ja sitten umpion. Ei tietenkään oikein pakkasella hotsittais... Itse kun tein niin aurinko kuumensi ja olut viilensi - oikein rattoisa huoltohomma.
En tosiaan aio yrittää omilla nakeilla muuten vaihtaa.
En tosiaan aio yrittää omilla nakeilla muuten vaihtaa.
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Ehkä tuo muuten ei olisi ollut niin älytön nakki mutta rikkonaisella liittimellä, jossa nuo abikot heiluu käytännössä irrallaan, homma menee ihan mahdottomaksi. Pitää käydä tarvikeliikkeestä kysymässä noita. Onneksi polttimokannat on sentään jotain standardia.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Ebay:stä löytyy lyhyttä jatkojohtoa, jossa liitin joko muovia tai jotain keraamista (ceramic). Omassa on noi jälkimmäiset, tyytyväinen olen ollut. Ebay: hakusanat wiring harness h7.tsaarela kirjoitti:Ehkä tuo muuten ei olisi ollut niin älytön nakki mutta rikkonaisella liittimellä, jossa nuo abikot heiluu käytännössä irrallaan, homma menee ihan mahdottomaksi. Pitää käydä tarvikeliikkeestä kysymässä noita. Onneksi polttimokannat on sentään jotain standardia.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Ei kannata noitua
Kyllä nuo liittimen haprastuu joka autossa, omassa saabissa kävi myös näin. Ei kun luotto korjaajan luokse. 10 minuuttia työtä ja 10 e rahaa ja uusi liitin asennettu.
Helppoa kuin heinänteko
Kyllä nuo liittimen haprastuu joka autossa, omassa saabissa kävi myös näin. Ei kun luotto korjaajan luokse. 10 minuuttia työtä ja 10 e rahaa ja uusi liitin asennettu.
Helppoa kuin heinänteko
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
umpion takana ennen akkua joku 17cm tilaa [/quote]
Kiitos vaan, tyydyn toimivaan huohotukseen ja upgreidattuun turboahtimeeni. [/quote]
No no!!!! Eipäs brassailla viirusilmän kanssa!!!! Valtaosa autoista on vanhan huohotinjärjestelmän aikaista kalustoa. Tosin valtaosaan siitä on myös tuo päivityssarja jo asennettu tai autoja muutoin niin muunneltu/viritetty, että alkuperäistä ongelmaa ei juurikaan enää esiinny.
tai ei ainakaan pitäisi, sillä jos auto on käynyt takuuaikana merkkihuolloissa niin eikös tuota vaivaa poistettu viran puolesta määräaikaishuolloissa?
Esim. 2001-2002 vaiva tiedettiin jo hyvin ja 2002 takuuaika loppui 2004 jolloin asennettiin jo kaikkiin koottaviin autoihin uusi järjestelmä. Vai?
Kiitos vaan, tyydyn toimivaan huohotukseen ja upgreidattuun turboahtimeeni. [/quote]
No no!!!! Eipäs brassailla viirusilmän kanssa!!!! Valtaosa autoista on vanhan huohotinjärjestelmän aikaista kalustoa. Tosin valtaosaan siitä on myös tuo päivityssarja jo asennettu tai autoja muutoin niin muunneltu/viritetty, että alkuperäistä ongelmaa ei juurikaan enää esiinny.
tai ei ainakaan pitäisi, sillä jos auto on käynyt takuuaikana merkkihuolloissa niin eikös tuota vaivaa poistettu viran puolesta määräaikaishuolloissa?
Esim. 2001-2002 vaiva tiedettiin jo hyvin ja 2002 takuuaika loppui 2004 jolloin asennettiin jo kaikkiin koottaviin autoihin uusi järjestelmä. Vai?
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
matula kirjoitti:No no!!!! Eipäs brassailla viirusilmän kanssa!!!! Valtaosa autoista on vanhan huohotinjärjestelmän aikaista kalustoa. Tosin valtaosaan siitä on myös tuo päivityssarja jo asennettu tai autoja muutoin niin muunneltu/viritetty, että alkuperäistä ongelmaa ei juurikaan enää esiinny.
tai ei ainakaan pitäisi, sillä jos auto on käynyt takuuaikana merkkihuolloissa niin eikös tuota vaivaa poistettu viran puolesta määräaikaishuolloissa?
Esim. 2001-2002 vaiva tiedettiin jo hyvin ja 2002 takuuaika loppui 2004 jolloin asennettiin jo kaikkiin koottaviin autoihin uusi järjestelmä. Vai?
Väärää tietoa lähes koko lainaus.
"Huohotin vammaisia" autoja uutena oli 1998 - 8/2003 autot
Päivitys-sarja ei poista itse ongelmaa mutta lieventää sitä = uusi lohko(9/2003alk.) poisti sen lähes kokonaan.
Suomen merkkihuollot / maahantuoja ei alkuun myöntänyt koko ongelmaa edes olevan. Huollot eivät tehneet mitään kummempaa asian johdosta pitkään aikaan.
Maahantuja / merkkihuollot taisivat myöntää sen vasta kun tämän foorumin kautta läheteltiin linkkejä/kyselyitä liityen huohotuksen ongelmista naapurissa Ruotsissa.
2001 -2002 ei maahantuoja Suomessa vielä myöntänyt ongelman olemassaoloa.
Tehdas myönsi ongelman niin suureksi vasta 1/2005 että myönsi 8 vuoden takuun koneille jos huollot on tehty Saabin ohjeiden mukaan.
Tässä vielä kerran linkki http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml jossa homma selvitetty hyvin
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: Ti Syys 07, 2010 21:00
- Paikkakunta: Nurmijärvi Pohjoinen
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Hyvä, että tuli tietoa. Kiitos, kyllä tuli uuttakin tietoa
Linkkikin on todella hyvä.
Suurin yllätys oli, että vuosien varrella huohotinjärjestelmästä on alkuperäisasennettuna noin monta evoluutiota.
Linkkikin on todella hyvä.
Suurin yllätys oli, että vuosien varrella huohotinjärjestelmästä on alkuperäisasennettuna noin monta evoluutiota.
Saab 96 V4 Ryhmä 2:n ex-kuljettaja
Snabb, Snabbare, Saab
Snabb, Snabbare, Saab
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Samat sanat - on tosiaan hyvä linkki. Muutamissa kohdin piti kyllä sanakirjaan turvautua, mutta siitä en voi tekstiä syyttää, enkä edes ruotsin opea. Kiinnostavaksi ko. linkin tekee kannaltani se, että saapikkaani moottori antautui juuri kyseisestä syystä. Mutta minä en. Moottori on juuri vaihdossa/korjattavana...Oli siinä järkeä tai ei, mutta siihen päädyin...
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Voi v***u noita viirusilmiä!
Niin tämä huohotinpulma - ei siis ole koskaan koskenut V6:ia. Niinkö. Pitäisi tosin jo tietää.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71