matula kirjoitti:No no!!!! Eipäs brassailla viirusilmän kanssa!!!! Valtaosa autoista on vanhan huohotinjärjestelmän aikaista kalustoa. Tosin valtaosaan siitä on myös tuo päivityssarja jo asennettu tai autoja muutoin niin muunneltu/viritetty, että alkuperäistä ongelmaa ei juurikaan enää esiinny.
tai ei ainakaan pitäisi, sillä jos auto on käynyt takuuaikana merkkihuolloissa niin eikös tuota vaivaa poistettu viran puolesta määräaikaishuolloissa?
Esim. 2001-2002 vaiva tiedettiin jo hyvin ja 2002 takuuaika loppui 2004 jolloin asennettiin jo kaikkiin koottaviin autoihin uusi järjestelmä. Vai?
Väärää tietoa lähes koko lainaus.
"Huohotin vammaisia" autoja uutena oli 1998 - 8/2003 autot
Päivitys-sarja ei poista itse ongelmaa mutta lieventää sitä = uusi lohko(9/2003alk.) poisti sen lähes kokonaan.
Suomen merkkihuollot / maahantuoja ei alkuun myöntänyt koko ongelmaa edes olevan. Huollot eivät tehneet mitään kummempaa asian johdosta pitkään aikaan.
Maahantuja / merkkihuollot taisivat myöntää sen vasta kun tämän foorumin kautta läheteltiin linkkejä/kyselyitä liityen huohotuksen ongelmista naapurissa Ruotsissa.
2001 -2002 ei maahantuoja Suomessa vielä myöntänyt ongelman olemassaoloa.
Tehdas myönsi ongelman niin suureksi vasta 1/2005 että myönsi 8 vuoden takuun koneille jos huollot on tehty Saabin ohjeiden mukaan.
Tässä vielä kerran linkki
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml jossa homma selvitetty hyvin