Amul -2000 ja tehot hukassa
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Jatketaas tänne, sama -02 Aero edelleen kyseessä -08 Aeron vakio softalla. Tehot on perstuntumalla ollut jo pitkään tallella, mutta Amul on edelleenkin reilusti negatiivinen. Tällä viikolla tuli englannista uusi orggis ilmamäärämittari, jonka vaihdon jälkeen Amul on edelleen -1400 -> -2000 välillä. Kahdella vanhalla immulla Amul vaihteli -700 ja -2000 välillä.
Tuli mieleen että voisikos rikkinäinen lambda olla syyllinen tuohon isoon Amuliin? Ilmavuotoja en ole tuolta löytänyt, ja vuodonhan pitäisi kait olla painepuolella, koska lambda korjaa laihemmalle.
Tuli mieleen että voisikos rikkinäinen lambda olla syyllinen tuohon isoon Amuliin? Ilmavuotoja en ole tuolta löytänyt, ja vuodonhan pitäisi kait olla painepuolella, koska lambda korjaa laihemmalle.
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Onko jarrutehostin testattu? Allekirjoittaneella loppui imuvuodot vasta sen vaihtamisella.SiK kirjoitti:Ilmavuotoja en ole tuolta löytänyt, ja vuodonhan pitäisi kait olla painepuolella, koska lambda korjaa laihemmalle.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Kyllä sitäkin letkua koitin muistaakseni imemällä/puhaltamalla testata. Ja jarrujen toiminnassa ei ainakaan mitään outoa ole havaittavissa.
Olikohan tuohon testaamiseen joku hyvä varma menetelmä?
Olikohan tuohon testaamiseen joku hyvä varma menetelmä?
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Sammuta auto, polje jarrupoljinta, pitäisi mennä jopa viisi kertaa tehostettuna pohjaan, ennenkuin jäykkenee.SiK kirjoitti: Olikohan tuohon testaamiseen joku hyvä varma menetelmä?
Toinen konsti on ottaa tehostimelta letku irti ja tulpata se letku. Allekirjoittaneella amul-arvo nousi nollaan tällä tavoin testaamalla. Kunhan vaan muistaa testilenkillä, että tehostamattomat jarrut vaatii pirusti voimaa jalasta. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Vaikea sanoa tuosta poljintuntumasta sammutuksen jälkeen. Hirveästi ei ollut eroa käynnissä ollessa ja sammutettuna, sammutuksen jälkeen ehkä aavistuksen verran koveni.
Koitan vielä huomenna tulpata tuon imusarjalta lähtevän alipaineputken. Auto on alunperin automaatti, niin nokka-akselin päässä oleva alipainepumppukin on vielä käytössä tehostimelle.
Koitan vielä huomenna tulpata tuon imusarjalta lähtevän alipaineputken. Auto on alunperin automaatti, niin nokka-akselin päässä oleva alipainepumppukin on vielä käytössä tehostimelle.
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Tänään ajoin Tampere-Helsinki imusarjan jarrutehostinliitos tulpattuna, ja takaisin letku paikallaan. Amul vaihteli molemmilla suunnilla -650 ja -1500 välillä. Eli vähän sentään laski pitkällä matkalla, mutta vuotava jarrutehostin ei ainakaan ole tässä tapauksessa.
Onkohan mahdollista tai todennäköistä, että lambda-anturi näyttäisi 10-20% väärin?
Onkohan mahdollista tai todennäköistä, että lambda-anturi näyttäisi 10-20% väärin?
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Jatketaas hakuammuntaa.. Voiko suuttimien tuottoa kasvattaa jotenkin, poraamalla tms? Tuo autossa alunperin ollut softa viittasi isompiin suuttimiin (294 inj const) ja nyt vakio bensanpaineella ja suutinvakiolla amul pysyy sitkeästi negatiivisena. Myöskin kulutus on reilunpuoleinen, ~12l.
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Heh, ei voi. Älä poraa niitä pilalle.
Kulutusmittari näyttää väärin koska injector constant on pielessä. Ainoa oikea tapa ratkaista ongelma on vaihtaa softa oikeaksi.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
En ole siis itse poraamassa vaan mietin onko joku joskus voinut noita suuttimia jollain lailla suurentaa.
Tällä hetkellä on siis vakio -08 aero softa, ja vakio bensanpaineensäädin. Sid:in näyttämä ja mitattu kulutus täsmää keskenään. Ongelma on siis tuo -500 ja -2000 välillä vaeltava Amul arvo, jolle en ole löytänyt selitystä. Ja kulutuskin tosiaan on korkeanpuoleinen.
Tällä hetkellä on siis vakio -08 aero softa, ja vakio bensanpaineensäädin. Sid:in näyttämä ja mitattu kulutus täsmää keskenään. Ongelma on siis tuo -500 ja -2000 välillä vaeltava Amul arvo, jolle en ole löytänyt selitystä. Ja kulutuskin tosiaan on korkeanpuoleinen.
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Onhan niitä voitu modata tietysti, vaikka harvinaista se vakiosuuttimille olisi. Varmuuden saat vain mittaamalla suutinten tuoton.. Tuo korkea -merkkinen Amul viittaisi kyllä siihen että 294 olisi ollut "oikea" suutinvakio raudan kannalta eikä vakio 261.
Onko paineistamalla etsitty vuotoja?
Onko paineistamalla etsitty vuotoja?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
En ole paineistamalla vuotoja etsinyt, vaan tutkimalla kaikki liitokset ja letkut jne. Voisikos tuon koko matkan ilmamassamittarilta kaasuläpälle testata kerralla laittamalla sopivat tulpat päähän ja maltillisesti painetta kompuralta?
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Onkos evap-kierto tutkittu?
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... C04873.jpg
Tuollaistakin tavattu, omassakin sama homma.
-Sami
http://i289.photobucket.com/albums/ll23 ... C04873.jpg
Tuollaistakin tavattu, omassakin sama homma.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Onko kellään mitään hajua mistä sais tommosen letkun?
Itsellä kans murtunut ja paikkailtu sikaflexillä.
Itsellä kans murtunut ja paikkailtu sikaflexillä.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Tohon venyy mainiosti pätkä 6mm sisäreiällä olevaa silikoniletkua, samankokoista kuin mankkuvenalla käytetään
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Amul -2000 ja tehot hukassa
Taisi lopulta selvitä tämäkin sitkeä ongelma. Tein painetestin kompuran kanssa, ja painetta ei muodostunut ollenkaan vaan epämääräistä suhinaa jostain. Kuuntelemalla ja saippuavedellä suihkimalla ei jäänyt oikein muuta paikkaa kuin välijäähy. Sieltähän se vika löytyi irrotuksen jälkeen, päädyt oli vähän raottuneet ja selkeästi vuoti. Tainnut ostettaessa ollut stage3 softa olla liikaa.