uuden moottorin eka startti
uuden moottorin eka startti
terve
osaako joku sanoa että miten uuden moottorin ensimmäinen startti tehdään oikeaoppisesti? Öljyt vain sisään ja tulille?, vai pitääkö tehdä jotain, esim vain startilla pyöritellä joku aika yms...... ei viittis uutta moottoria pilata...
Moottori on tehdasuusi moottori jossa oli öljyä sisällä, vaihdoin ne varmuuden vuoksi hyviin öljyihin.
osaako joku sanoa että miten uuden moottorin ensimmäinen startti tehdään oikeaoppisesti? Öljyt vain sisään ja tulille?, vai pitääkö tehdä jotain, esim vain startilla pyöritellä joku aika yms...... ei viittis uutta moottoria pilata...
Moottori on tehdasuusi moottori jossa oli öljyä sisällä, vaihdoin ne varmuuden vuoksi hyviin öljyihin.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Re: uuden moottorin eka startti
Olisikohan helpoin ottaa di-kasetin piuha ja bensapumpun sulake irti. Sitten starttailee sen aikaa, että venttiilien naputus lakkaa. Jos on kumikäsi, niin sitten kampiakselin asentotunnistimelta liitin irti, silloin voi nuo edelliset olla paikoillaan.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: uuden moottorin eka startti
jos ei halua käsiä liata niin pitää vaan kaasupedaalin pohjassa kun starttaa.
#3272
Re: uuden moottorin eka startti
Eihän se kone ihan kuiva sentään ole, kun se tehtaalta lähtee ja kun kerran siellä öljytkin on olleet sisässä. Jokainen kone koekäytetään tehtaalla. Näin olen asian ymmärtänyt. Totta tietysti on, että pitkään seisoneen koneen öljyt on valuneet öljypohjaan ja hetken voi esim. venttilikoneisto pitää kalkatusta starttauksen jälkeen. En kuitenkaan halua väheksyä tällaisia varotoimenpiteitä. Ihan ok toimenpide.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: uuden moottorin eka startti
Jostain syystä taas unohdin tuon flood clear-toiminnon. :(Pola kirjoitti:jos ei halua käsiä liata niin pitää vaan kaasupedaalin pohjassa kun starttaa.
Tosiaan tuo on kätevin tapa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: uuden moottorin eka startti
Mitäs tämä flood clear / pedaalipohjaan tekee?
Re: uuden moottorin eka startti
Kaasuläppä auki, ei sytytystä eikä polttoaineen syöttöä.
Re: uuden moottorin eka startti
No, tuon ilman sytkää käynnistyksen lisäksi tietenkin kannattaa sitten varsinaisella koekäynnistyksellä seurata että öljynpainevalo sammuu melko pian koneen jysähdettyä käyntiin. Itelle on parissa eri konerempassa käynyt niin että ei olekaan paineet nousseet (kun oli pitänyt kämmäillä imuputken asennuksen kanssa). Tosin eihän sellaista pitäisi tapahtua tommosen tehdasuuden koneen kanssa, mutta kuitenkin kannattaa seurata se öljynpainevalo.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01