uuden moottorin eka startti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saraan02
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: To Maalis 17, 2005 20:56

uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja saraan02 »

terve

osaako joku sanoa että miten uuden moottorin ensimmäinen startti tehdään oikeaoppisesti? Öljyt vain sisään ja tulille?, vai pitääkö tehdä jotain, esim vain startilla pyöritellä joku aika yms...... ei viittis uutta moottoria pilata...

Moottori on tehdasuusi moottori jossa oli öljyä sisällä, vaihdoin ne varmuuden vuoksi hyviin öljyihin.
NG9-5 vector Tid -11 9-5 1.9TiDS -06, 9-3ss tid vector, 900i -84(ehkämyynnissä),MB Viano
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5265
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Olisikohan helpoin ottaa di-kasetin piuha ja bensapumpun sulake irti. Sitten starttailee sen aikaa, että venttiilien naputus lakkaa. Jos on kumikäsi, niin sitten kampiakselin asentotunnistimelta liitin irti, silloin voi nuo edelliset olla paikoillaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja Pola »

jos ei halua käsiä liata niin pitää vaan kaasupedaalin pohjassa kun starttaa.
#3272
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2145
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Eihän se kone ihan kuiva sentään ole, kun se tehtaalta lähtee ja kun kerran siellä öljytkin on olleet sisässä. Jokainen kone koekäytetään tehtaalla. Näin olen asian ymmärtänyt. Totta tietysti on, että pitkään seisoneen koneen öljyt on valuneet öljypohjaan ja hetken voi esim. venttilikoneisto pitää kalkatusta starttauksen jälkeen. En kuitenkaan halua väheksyä tällaisia varotoimenpiteitä. Ihan ok toimenpide.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5265
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Pola kirjoitti:jos ei halua käsiä liata niin pitää vaan kaasupedaalin pohjassa kun starttaa.
Jostain syystä taas unohdin tuon flood clear-toiminnon. :(
Tosiaan tuo on kätevin tapa.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
pmj
"Turbo"
Viestit: 294
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja pmj »

Mitäs tämä flood clear / pedaalipohjaan tekee?
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja melberi »

Kaasuläppä auki, ei sytytystä eikä polttoaineen syöttöä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10288
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: uuden moottorin eka startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

No, tuon ilman sytkää käynnistyksen lisäksi tietenkin kannattaa sitten varsinaisella koekäynnistyksellä seurata että öljynpainevalo sammuu melko pian koneen jysähdettyä käyntiin. Itelle on parissa eri konerempassa käynyt niin että ei olekaan paineet nousseet (kun oli pitänyt kämmäillä imuputken asennuksen kanssa). Tosin eihän sellaista pitäisi tapahtua tommosen tehdasuuden koneen kanssa, mutta kuitenkin kannattaa seurata se öljynpainevalo. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin