Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
WIS:stä löytyi ohjeet ja kuvat, mutta jotenkin nuo WIS:n selitykset ja kuvat eivät oikein aina mene allekirjoittaneelle jakeluun. Enpä ole siis saanut pohjalevyä irti. Vinkkejä irrotukseen?
Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
Tuleehan ääni varmasta takakontista alhaalta eikä esimerkiksi katossa olevista kahdesta kiinnittimestä (sisäkaton kiinnikkeet?) sukulaisella nämä natisee niin että hermo meinaa välillä mennä!kooamas kirjoitti:WIS:stä löytyi ohjeet ja kuvat, mutta jotenkin nuo WIS:n selitykset ja kuvat eivät oikein aina mene allekirjoittaneelle jakeluun. Enpä ole siis saanut pohjalevyä irti. Vinkkejä irrotukseen?
Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
On kai tuokin mahdollista, mutta mielestäni epätodennäköistä. Poissulkisin nyt ensin tuon pohjalevyn, jos saisin sen irti ja sen kiinnikkeet rasvattua, kiristettyä tms.Hoopoilia kirjoitti:Tuleehan ääni varmasta takakontista alhaalta eikä esimerkiksi katossa olevista kahdesta kiinnittimestä (sisäkaton kiinnikkeet?) sukulaisella nämä natisee niin että hermo meinaa välillä mennä!
Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
Lopulliseksi natinan aiheuttajaksi paljastui takaluukun pohjan peltiset taivutetut kiinnikkeet, joista toinen natisi ikävästi alumiinilistaa vasten. Sain ongelman eliminoitua, homma siis ainakin tällä erää pulkassa. Täytyy kyllä sanoa, että on typerä kiinnityssysteemi tuossa pohjassa, ei voi kuin ihmetellä.
Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina
Natina palasi. Virityksenä minulla siis oli peltisten kiinnikkeiden päälle spännätty vulganoiva kumi, joka sitten oli päässyt kulumaan pois. Tätä myöden takalootan pohjalevy pääsi taas liikkumaan ja pellit ja alumiini saivat natinaa aikaan.
No, en oikein keksinyt muuta keinoa korjaukseksi kuin kiinnityspeltien irrottamisen kokonaan. Tuosta toki haittapuolena on se, että pohjalevy ei ole etureunastaan nyt kiinni millään, takareunassa kiinnikkeenä on pohjan lukko. Etupää tuntuisi kuitenkin pysyvän ihan hyvin paikallaan eikä pääse mitenkään nousemaan pois, kun takapenkit ovat pystyssä, eli peltikiinnikkeitä ei välttämättä ainakaan siloin tarvitse.
Eikö kukaan muu ole törmännyt vastaavan nationgelmaan, onko ihan uniikki löydös? Patenttiratkaisuja?
No, en oikein keksinyt muuta keinoa korjaukseksi kuin kiinnityspeltien irrottamisen kokonaan. Tuosta toki haittapuolena on se, että pohjalevy ei ole etureunastaan nyt kiinni millään, takareunassa kiinnikkeenä on pohjan lukko. Etupää tuntuisi kuitenkin pysyvän ihan hyvin paikallaan eikä pääse mitenkään nousemaan pois, kun takapenkit ovat pystyssä, eli peltikiinnikkeitä ei välttämättä ainakaan siloin tarvitse.
Eikö kukaan muu ole törmännyt vastaavan nationgelmaan, onko ihan uniikki löydös? Patenttiratkaisuja?