Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

Viesti Kirjoittaja kooamas »

WIS:stä löytyi ohjeet ja kuvat, mutta jotenkin nuo WIS:n selitykset ja kuvat eivät oikein aina mene allekirjoittaneelle jakeluun. Enpä ole siis saanut pohjalevyä irti. Vinkkejä irrotukseen?
Hoopoilia
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2011 09:35

Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

Viesti Kirjoittaja Hoopoilia »

kooamas kirjoitti:WIS:stä löytyi ohjeet ja kuvat, mutta jotenkin nuo WIS:n selitykset ja kuvat eivät oikein aina mene allekirjoittaneelle jakeluun. Enpä ole siis saanut pohjalevyä irti. Vinkkejä irrotukseen?
Tuleehan ääni varmasta takakontista alhaalta eikä esimerkiksi katossa olevista kahdesta kiinnittimestä (sisäkaton kiinnikkeet?) sukulaisella nämä natisee niin että hermo meinaa välillä mennä!
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Hoopoilia kirjoitti:Tuleehan ääni varmasta takakontista alhaalta eikä esimerkiksi katossa olevista kahdesta kiinnittimestä (sisäkaton kiinnikkeet?) sukulaisella nämä natisee niin että hermo meinaa välillä mennä!
On kai tuokin mahdollista, mutta mielestäni epätodennäköistä. Poissulkisin nyt ensin tuon pohjalevyn, jos saisin sen irti ja sen kiinnikkeet rasvattua, kiristettyä tms.
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Lopulliseksi natinan aiheuttajaksi paljastui takaluukun pohjan peltiset taivutetut kiinnikkeet, joista toinen natisi ikävästi alumiinilistaa vasten. Sain ongelman eliminoitua, homma siis ainakin tällä erää pulkassa. Täytyy kyllä sanoa, että on typerä kiinnityssysteemi tuossa pohjassa, ei voi kuin ihmetellä.
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Re: Wagonin takaluukun tilanjakajan natina

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Natina palasi. Virityksenä minulla siis oli peltisten kiinnikkeiden päälle spännätty vulganoiva kumi, joka sitten oli päässyt kulumaan pois. Tätä myöden takalootan pohjalevy pääsi taas liikkumaan ja pellit ja alumiini saivat natinaa aikaan.

No, en oikein keksinyt muuta keinoa korjaukseksi kuin kiinnityspeltien irrottamisen kokonaan. Tuosta toki haittapuolena on se, että pohjalevy ei ole etureunastaan nyt kiinni millään, takareunassa kiinnikkeenä on pohjan lukko. Etupää tuntuisi kuitenkin pysyvän ihan hyvin paikallaan eikä pääse mitenkään nousemaan pois, kun takapenkit ovat pystyssä, eli peltikiinnikkeitä ei välttämättä ainakaan siloin tarvitse.

Eikö kukaan muu ole törmännyt vastaavan nationgelmaan, onko ihan uniikki löydös? Patenttiratkaisuja?
Vastaa Viestiin