Tuli hommattua Aero wagon.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Päälle vuoden olen Scantechin pumpulla ajellu ja on pelannut mutta uusi pumppu tulossa. Ja kerran olen jäänyt välille pumpun takia mutta se oli oma moka jäi klemmari laittamatta siihen saparoletkuun :oops:
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Sabanisti kirjoitti:Päälle vuoden olen Scantechin pumpulla ajellu ja on pelannut mutta uusi pumppu tulossa. Ja kerran olen jäänyt välille pumpun takia mutta se oli oma moka jäi klemmari laittamatta siihen saparoletkuun :oops:

Hommasitkos tuotoltaan paremman vai miksi vaihdat?
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Jep isompi tulossa tilalle. Ja en minä kunnolla luota tuohon Scantechiin vaikka se toiminut onkin.
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

no niin..uusi viikko ja uusi murhe :D

Cd soitin sanoi sopimuksen irti. Ottaa kyllä levyn sisään mutta ei ala soittamaan ja kohta sylkäisee pihalle. Mitään erroria ei pukkaa..
Kokeilin autosta käyttää radion sulaketta irti ->ei vaikutusta..

Mites uudemman asennus saman tien? onko mahdollista..
Miten olette tehneet?

ja saa myöskin tarjota soitinta jos jollain hyllyssä..Toki radion ei tarvi toimia. voin siirtää pelkän soitin osan tuohon omaan..

tuo navi laitteella varustettu himottaisi. toimiiko enää rattinapit?
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

http://www.blocket.se/uppsala/Saab_9_5_ ... m?ca=5&w=3
Olen menossa katsomaan tätä yksilöä tässä lähipäivinä, mitä tuosta kannattaa tarkistaa? Öljyvuotoja tuskin havaitsee kun liikkeessä ovat luultavasti puunanneet tuon.
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja karg »

Kato onks takaluukussa siinä valojen välissä olevan muovikannen alakulmien kohalla maalit lähteny kesimään tai jopa alkanu pelti ruostumaan.
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Fabrikat: SAAB 9-5 AERO SPORTCOMBI
Färg: SVART
Fordonsslag: PB
Fordonsår: 2004
Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: YS3EH55G343502046
Typgodkännandenummer: e11*96/27*0073*19
Typgodkännandedatum: 2003-12-17
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-10-24
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-10-24
Handelsbeteckning:
Löytyykö tuolla korinumerolla netistä jotain tietoja?
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
SledgeHammer
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
Paikkakunta: Västra Götaland
Viesti:

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Sabanisti kirjoitti:http://saabvin.com/YS3EH55G343502046
Tuommosta näyttää.
Onko tuossa vielä sitä öljysihti ongelmaa?

Soitin tuonne ja huollot oli tehty ajallaan ja merkitty huoltokirjaan, renkaat hyvät, katsastetaan ja huolletaan vielä ennen ostoa
Saab 9-5 Aero SC BP MY04
Sabanisti
"Hirsch"
Viestit: 901
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 13:48
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja Sabanisti »

Ei pitäisi olla huohotus ongelmia. Huohotin on vaihtunut MY2004 autoihin
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja core2 »

Katso täältä tuosta huohotin päivityksestä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ys#p837265
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

lisää havaintoja autosta:

takapään puslissa vikaa (niin kuin oletinkin näinkin paljon ajetussa autossa). Perä pyrkii ohjaamaan kun kiihdyttää.

Päivitys tehty moottorin ohjainlaitteelle ja laite paikoillaan..
vuotaa kuitenkin jostain ali/yli paineet pihalle..pyydetty ja saatu ilmamassa ei kohtaa ahtopaineilla.
eikä ahda kuin maksimissaan n.0,7 baria
amul n 700 yksikköä miinuksella :roll:

Jarrutehostin ei tehosta auton sammutuksen jälkeen kuin yhden "jarrutuksen" verran joten sielläpäin ainakin yksi vuoto lymyää.

Tutkitaan lisää kun aikaa taas siunaantuu..
saa edelleen tarjota vinkkejä noista alustan pusla kombinaatioista. Itsellä ajatus laittaa normipuslat muualle paitsi jos kallistuksen vakaajille laittaisi eteen ja taakse uretaaniset tai pommista tehdyt. onko joku törmännyt noihin pom pusliin saabin osalta?
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

No niin..Ahtopaineita tutkitaan edelleen..

Eli jarrutehostin disabloitu moottorin kyljestä(on ainoastaan alpainepumpun varassa).
Vähän paremmin toimii..

W & C letkut yhteen niin peruspaine on ok. (n.0,4 bar:in luokkaa)
C letku irti ahtaa tarpeeksi..

Myöskin ylin magneettiventtiilin letku(P???) on irti ja tulpattu..

Tarkoittaakos tuo nyt sitten sitä että hukkaportin kello on väsähtänyt kun ei letkut kiinni ahda tarpeeksi? vai magneetti venttiili viallinen?

Saattas kyllä mutu tuntumalla olla semmonen fiilinki että W & C letkut yhdessä ja peruspaineilla auto on tehokkaampi kuin letkut kiinni magneettiventtiilissä :lol:

mites tuo AMUL arvo? kuinka nopeaan sen pitäisi tasaantua jos nyt oletetaan että löysin imuvuotopaikan(jarrutehostin /tehostimen letkut)?
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

TURBOapc kirjoitti:No niin..Ahtopaineita tutkitaan edelleen..

Eli jarrutehostin disabloitu moottorin kyljestä(on ainoastaan alpainepumpun varassa).
Vähän paremmin toimii..

W & C letkut yhteen niin peruspaine on ok. (n.0,4 bar:in luokkaa)
C letku irti ahtaa tarpeeksi..

Myöskin ylin magneettiventtiilin letku(P???) on irti ja tulpattu..

Tarkoittaakos tuo nyt sitten sitä että hukkaportin kello on väsähtänyt kun ei letkut kiinni ahda tarpeeksi? vai magneetti venttiili viallinen?

Saattas kyllä mutu tuntumalla olla semmonen fiilinki että W & C letkut yhdessä ja peruspaineilla auto on tehokkaampi kuin letkut kiinni magneettiventtiilissä :lol:

mites tuo AMUL arvo? kuinka nopeaan sen pitäisi tasaantua jos nyt oletetaan että löysin imuvuotopaikan(jarrutehostin /tehostimen letkut)?

Eli eilen tankatessa re85 tankki täyteen amul arvo meni nollaan ja tänä aamuna töihin ajellessa se nousi jopa 200 plussan puolelle..

No töistä tullessa se tippui taas -500 8O
mitäs tämä nyt meinaa?

Entäs onko ideoita tuon hukkaportin kellon suhteen?
pihalla rötköttää vanha og 900 t16 lux josta voisi irroittaa kellon..(saa ostaa auton jos joku tarvii).

Voiko tuon t3 kellon laittaa tuohon mitsubishin ahtimeen?
nyt siis W & C letku yhdessä ja ylin tulpattu..
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: Tuli hommattua Aero wagon.

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

Edelleen tutkitaan ali/ylipaineiden käyttäytymistä aina kun ehditään :?

Tässäpä hieman videota Sid:in näytöstä:http://youtu.be/AMAGwNXGNO4

Tilanne on seuraava: Vakkari päällä n. 80 km/h
Piru kun löytäs tuon imuvuodon jostain. olen kokeillut paineistaa järjestelmääkin enkä mitään löytänyt. oisko joku antero sökönä?
koko ajan ollut tuo mair suurempi kuin mreq. välillä auto tuntuu perstuntumalla pirteämmältä ja välillä ei.
Sitten taas välillä kylmäkäynnistyksen jälkeinen nopea joutokäynti on humpaava joka taas voisi viitata siihen imuilmavuotoon mutta välillä tuokin ok.

Onko kukaan mitannut turbon ja imuputken välistä o-rengasta? jos ois mitat niin vois huomenna hakea uuden mittojen mukaan(ei tarvis purkaa ja mitata).
Ahtopaineiden nousu myös tuntuu hitaalta joka taas viittaisi imuvuotoon tai laiskaan hukkaportin kelloon..
Vastaa Viestiin