Käynnistyssavut
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Öljyt
Shell Ultra Helix saa 5W-40 ja 0W-40 ja sitten vielä 0W-30. Tämä oli vain tälläinen tieto isku, ei muuta.
Mobil oli Rally Formula 5W-50 ja shell helix ultra 5W-30. En tiedä oliko vaikutusta, mutta öljynvaihdon jälkeen savuttelu loppuing900aero kirjoitti:Heko heko, öljyn valmistajalla tuskin oli vaikutusta tähän, paitsi jos faijasi käytti ennen esim 20w50 Mobilin -mineraalia, ja sitten siirtyi Shellin 0W40:een(mikäli Helixiä on niin ohuena).
#2465 VW Polo BlueGT -15, 99T -80
Miten ennalta ehkäistä, turbon laukeaminen?
Onko jotain jatkuvia huolto/tarkastustoimenpiteitä, joilla tällainen kokematon autonikkari saa turbon pysymään läjässä.
200 t nyt mittarissa, auto minulla 2 kk. Kaikki huollot tehty... Konepuoli on tähän asti näköjään pelannut. Mutta muuten huoltohistoria, pitkä kuin lapsen lahjalista ( otin merkkiliikkeeltä tulosteen, aika näppärä dokumetti muuten)
Haluan välttää isot korjauskulut nyt ja tulevaisuudeesa,
200 t nyt mittarissa, auto minulla 2 kk. Kaikki huollot tehty... Konepuoli on tähän asti näköjään pelannut. Mutta muuten huoltohistoria, pitkä kuin lapsen lahjalista ( otin merkkiliikkeeltä tulosteen, aika näppärä dokumetti muuten)
Haluan välttää isot korjauskulut nyt ja tulevaisuudeesa,
Saab 9-5 2.0t Wagon
Minulla oli -01 2.0t ssä savuttelua käynnistyksessä, mutta turbossa ei ollut vikaa. Pari huohotusjärjestelmään liittyvää korjausta/päivitystä ovat nyt pitäneet ilmiön loitolla. Jotenkin on jäänyt olo, että myös auton käyttötavoilla ja olosuhteilla on merkitystä...Eski kirjoitti:Ei sen moottoritakuun piikkin ihan kaikkea sentään voi laittaa. Käynnistyspölläytykset johtuvat yleensä ahtimesta. Kannattaa katsoa onko coolerissa öljyä...
Eski
Tutkija
Jep, sitä öljylietettä, joka johtaa huohottimen tukkeutumiseen ja öljynkierron heikkenemiseen ja lopulta täydelliseen koneremonttiin, esiintyy erityisesti autoissa, joilla on ajettu lyhyttä ajoa ja körötelty paljon kaupunkiajoa. Varsinkin automaattivaihteisissa kierrokset pyörivät niin matalalla, että öljynlämpötilat pysyvät alhalla ja kone karstoittuu.
Jos öljyloukko ja huohotinletkut ovat täynnä mönjää voi kampikammion öljynpaineet nousta niin korkealle, että öljyt menevät myös turbosta läpi. Yleensä nämä savutushommat kuitenkin johtuvat ahtimen laakeroinnin pettämisestä.
Eski
Jos öljyloukko ja huohotinletkut ovat täynnä mönjää voi kampikammion öljynpaineet nousta niin korkealle, että öljyt menevät myös turbosta läpi. Yleensä nämä savutushommat kuitenkin johtuvat ahtimen laakeroinnin pettämisestä.
Eski
Re:huohottimen putsausta
Tänään se tuli tehtyä jokaletku ja venttiilikopan sisällä olevat 2pilliä tuli putsatttua. Toinen aivan tukkeessa..jne edellä mainittu 3mm poraus avarrus kokeilin,ja ite vedin 4mm ja toimii ei uskaltanu isommaks kun pelkäsin et halkee. suosittelen kaikille putsausta.white9-5 kirjoitti:Se pikku reikähän oli tukossa ja samalla isonsin sen 3 milliseksi, mutta sitä pöntön reikää en ole isontanut (oli täysin puhdas). Tarvis varmaan isontaa sekin. Käytin äsken sen coolerilta lähtevän ison letkun irti sieltä alhaalta ja laskin vähäiset öljyt pois coolerista(n. 5cm halk. lammikko). Alkaa jo itsellä ideat loppua.
9-3 2,0 T Sport Combi Vm 2009
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Chrysler Grand Voyager Perheauto
Skidoo Mxz 600 Rev Vm 2002
Klubin jäsen #5364#
Re: Käynnistyssavut
Öljyloukko on musta laatikko moottorin ja rintapellin välissä. Huohotusletkua yläkautta seuraamalla löytyy. Ja toinen letku menee loukolta alaspäin lohkoon.