Vaihdatutin vetonivelen suojakumin. Ilmeisesti olisi pitänyt älytä pyytää vaihtamaan myös napamutteri tai kiristyttää se kunnolla, kun lomamatkalla meinasi rengas irrota. Kyllähän tuossa erinäiset osat tietenkin kerkesi ottaa kipeää, mutta mahtoikohan olla myös rasitus vaihdelaatikolle?
http://www.youtube.com/watch?v=0bT3LvgU ... e=youtu.be
Napamutteri irtosi
Re: Napamutteri irtosi
OHO
. Näissähän pitäisi virallisen ohjeenkin mukaan käyttää aina uutta napamutteria, kun se ei edes maksa kovin paljoa ja tuota ei kyllä ole vedetty siihen 230 Nm:iin. Onneksi matkanteko ei loppunut kokonaan. Tuo on kyllä vakavan reklamaation paikka, sillä vastuu on korjaamolla huolehtia siitä, että homma tehdään virallisen ohjeen mukaan järkeä käyttämällä! Vaihdelaatikko ei välttämättä ole saanut kipeää, napa ja vetonivel nyt ainakin.
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Napamutteri irtosi
Todenäköisesti huolimattomasti kiristetty mutteri.
Jos esim. hylsy sattuu olemaan sopivasti liian lyhyt eli ts. sen syvyys ei ole riittävä. Voi mutteri jäädä löysälle kun huolimattomasti kiristää.
Jos esim. hylsy sattuu olemaan sopivasti liian lyhyt eli ts. sen syvyys ei ole riittävä. Voi mutteri jäädä löysälle kun huolimattomasti kiristää.
Saab 9-5 2.0t 1998