Takakontin lukitus ei toimi wagonissa (-03), raotin verhoilua ja vaikuttaisi, että se lukitusmoottori ei toimi. Hiukan antaa ääntä, mutta ei naksahda kunnolla. Voikohan vika olla jossakin muussa kohdassa, vai onko tyypillistä, että moottori on rikki?
Toinen juttu, kuinka takaluukun verhoilu irtoaa sieltä ylälaidasta, alalaita oli helppo irroittaa.
Takakontin lukitus ei toimi
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Takakontin lukitus ei toimi
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 13:03
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Takakontin lukitus ei toimi
Mulla oli samoilla oireilla moottori rikki. Laitoin uuden ja johan rupes naksumaan terhakkaasti ja lukko toimimaan! Marmoritiskiltä muistaakseni 130€!
En muista miten se verhoilu lähtee, mutta ei se kovin iso temppu ollut. Rohkeasti vain kokeilemaan.
Sami
En muista miten se verhoilu lähtee, mutta ei se kovin iso temppu ollut. Rohkeasti vain kokeilemaan.
Sami
Mitä suurempi vika, sitä isompi leka!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 164
- Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 21:01
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Takakontin lukitus ei toimi
Moottorissa oli vika, nykyisin maksaa marmoritiskillä 198 €, päädyin hankkimaan käytetyn 50 €:lla. Onneksi päästin verhoilun irti aikaisemmin, moottori nimittäin lukkiutui lukitusasentoon viikon temppuilun jälkeen ja avaaminen ei onnistunut avaimella. Olisi nimittäin aika hankala päästä kiinni moottorissa oleviin lukitustankoihin, jos verhoilu on paikallaan. Kai se onnistuu, jos on pitkä käsi ja tietää minkä tangon irroittaa.
Miksu,
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Saab 9-5 2.3 t Vector Griffin Wagon -10
Saab 9-5 2.3 t Vector Wagon -03
Saab 9-3 2.0 t Aero -01
Re: Takakontin lukitus ei toimi
Takapaneelin kuskin puolella on sellainen pieni luukku, jonka saa vetämällä auki. Siitä vaan vaijerista nykäisemällä lukko aukeaa. Jos lukko temppuaa satunnaisesti eikä viitsi ryömiä konttiin / vaihtaa moottoria niin ottaa vaan ohjausreleen irti, kun lukko auki.laakkonen13 kirjoitti:Moottorissa oli vika, nykyisin maksaa marmoritiskillä 198 €, päädyin hankkimaan käytetyn 50 €:lla. Onneksi päästin verhoilun irti aikaisemmin, moottori nimittäin lukkiutui lukitusasentoon viikon temppuilun jälkeen ja avaaminen ei onnistunut avaimella. Olisi nimittäin aika hankala päästä kiinni moottorissa oleviin lukitustankoihin, jos verhoilu on paikallaan. Kai se onnistuu, jos on pitkä käsi ja tietää minkä tangon irroittaa.