Mikäs tuossa kommentissa (oma mielipide) rassaa?et kirjoitti:Hieno homma kun porukka ilmoittaa ihmeellisissä kommenteissaan että oli vain oma mielipide.
Polttomoottorilla on huolto-ohjelma mutta kylmäkoneella ei. Kylmäaine ja mäntiä voiteleva öljy ei menetä tehoaan kuten polttomoottorissa. Väitteet kahden vuoden välisestä tarkastuksesta pitäisi viedä rosikseen koska eivät perustu mihinkään faktaan. Kylmäainekierto on täysin sama henkilöautossa, jääkaapissa ja paperitehtaan megawatin ilmastoinnin lauhdutuksessa, mutta erona on hermeettinen, puolihermeettinen ja avokompura. Jos ilmastointi toimii hyvin ja päättelee siitä että pitää tyhjätä se ja täyttää uudelle on asentaja kiireellisen hoidon tarpeessa (poistaa häneltä veren ruumiistaan ja laittaa sen takaisin).
Lainsäätäjälle on tapahtunut erittäin suuri moka kun rengasliikkeet, tuulilasinvaihtajat, pölynimurin myyjät sun muut saavat olla kylmäaineiden kanssa tekemisissä kunhan käyvät ilmestyskirjan pedon koneen maahantuojan kurssilla.
T: y3a
totta on että öljy ei "likaannu" kuten polttomoottorissa mutta jos sieltä puuttuu n. puolet järjestelmän vaatimasta öljymäärästä ja kaiken lisäksi se öljy on monta vuotta vanhaa niin ainakin minä tyhjennän/täytän omani kahden vuoden välein.
Tämä kaksi vuotta perustuu omaan kokemukseen. En ole nähnyt yhtään ajoneuvossa olevaa järjestelmää jossa ei olisi tuossa ajassa tapahtunut vajenemista niin kylmäaineen kuin öljynkin suhteen. toisissa enemmän toisissa vähemmän. jääkaapit on eri asia
ja eikös sillä ilmastointilaitteella ole huolto ohjelma jos valmistaja ilmoittaa että huolto kahden vuoden välein sekä "normaali" huollossa tarkistetaan ja tarvittaessa vaihdetaan käyttöhihna sekä kiristin ja ohjainrullat ym. minusta tämä on huoltoa
ei tästä nyt kannata herneitä vetää nesuun.
tuosta olen kanssasi samaa mieltä että liian helpoin perustein lupia myönnetään..joissain paikoissa tehdään mutta ei tiedetä että mitä tehdään kuten nimimerkki NoNi:n tapauksessa. (edit:En tiedä miten on käynyt lain muuttuessa.)
Ja viherpiipertäjiä varmaan kiinnostaa että kunnossa oleva järjestelmä vie tietysti vähemmän polttoainetta koska sitä käytetään vähemmän aikaa päällä halutun lämpötilan saavuttamiseksi.