ilmastoinin huolto
Re: ilmastoinin huolto
Ei, mutta jos ostaisin ilmastoidun saapin niin ehdottomasti vaatisin kyseiset asiakirjat niin ei tarvisi itse puntarin kanssa tarkistella ja täyttää diagrammia. Harmi kun tällä foorumilla ei ole "hitler" hymiötä...
Re: ilmastoinin huolto
Osittain ketjua lukematta, väitän: autotehtaalla kylmäainetta ei laiteta järjestelmään maksimimäärää, esim. 875 g:aa, vaan jonkin verran vähemmän. Kylmästöinti toimii takuuajan ja tehdas säästää.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: ilmastoinin huolto
Tuo on kyllä erittäin vakavasti otettava väite.
Ylitäytössä ja siihen rajamaille täytössä piilee aina riski että kompura saa nesteiskun eli mäntäpistiäinen tulee kylään. Kompuralle vain puhdasta höyryä!
Ylitäytössä ja siihen rajamaille täytössä piilee aina riski että kompura saa nesteiskun eli mäntäpistiäinen tulee kylään. Kompuralle vain puhdasta höyryä!
Re: ilmastoinin huolto
Jep näin se toimii ja sitten kun tehdään auton luovutushuolto niin tämäkin asia korjataan.JKen kirjoitti:Osittain ketjua lukematta, väitän: autotehtaalla kylmäainetta ei laiteta järjestelmään maksimimäärää, esim. 875 g:aa, vaan jonkin verran vähemmän. Kylmästöinti toimii takuuajan ja tehdas säästää.
@ "et" nämä ACC:n testaus asiakirjat huollon yhteydessä eivät kuulu asiakkaalle, eikä niitä myöskään luovuteta pyynnöstäkään, jos tilaa taas itse esimerkiksi nelipyöräsuuntaukseen niin ne asiakirjat on luovutettava suuntauksen tilanneelle asiakkaalle, näin myös jos tilaat itse tämän ACC:n testauksen saat paperit siitä testistä, näin merkkiverstaalla täällä ruotsissa luulen sen olevan samankaltainen toiminta suomessakin ainakin siihen aikaan kun saab vielä oli pystyssä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: ilmastoinin huolto
Asiaton kommentti poistettu ylläpidon toimesta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ilmastoinin huolto
Asiaton kommentti poistettu ylläpidon toimesta
Re: ilmastoinin huolto
Asiaton kommentti poistettu ylläpidon toimesta
Viimeksi muokannut ng900aero, La Huhti 21, 2012 07:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: ilmastoinin huolto
Tästä kaikesta olikin suuri apua alkuperäiselle kysyjälle ja meille muille.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: ilmastoinin huolto
On ollut kiireitä ja katselin keskustelun satoa. Odotellas siis tänävuonnakin säiden lämpenemistä ja seuraillaan ilmastoinnin kykyä pitää Saabin kabiini mukavana. Jos ei ole mukavaa, niin sitten huoltoon lomps.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: ilmastoinin huolto
Lämpömittari hansikaslokeroon (ja venttiili toki auki) ja katsot paljonko on ilman lämpötila. Sinne tulee kylmä ilma raakana eikä sitä sotketa lämpimän kanssa koskaan, siksi se on hyvä mittauspaikka. Jos lukema on yli jääkaappilämmön, niin sitten on aika huoltaa ilmastointi. Tuosta sen huomaa paljon aikaisemmin kuin matkustamon puolelta, joku yli +10 puhallus riittää vielä jäähdyttämään matkustamoa, mutta on jo selkeästi lämpimämpää mitä pitäisi olla.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: ilmastoinin huolto
Hanskat hansikaslokeroon ja paljaalla kädellä kokeilla kompuralta lähteviä letkuja.
Re: ilmastoinin huolto
Sopii vaan yrittää ...
Siis tunkeaan niitä kätösiään sinne kompuralle.
Jos joku nyt aikoo sitten tehdä taikka jos joku on tehnyt niin voisi kertoa kokemuksistaan muillekin saapisteille.
Siis tunkeaan niitä kätösiään sinne kompuralle.
Jos joku nyt aikoo sitten tehdä taikka jos joku on tehnyt niin voisi kertoa kokemuksistaan muillekin saapisteille.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: ilmastoinin huolto
ACC:n sisääntuloilman lämpötilan mittaus tehdään niin lämpöisessä ilmatilassa kuin vain on mahdollista.3J kirjoitti: joku yli +10 puhallus riittää vielä jäähdyttämään matkustamoa, mutta on jo selkeästi lämpimämpää mitä pitäisi olla.
Koetaulun keskellä olevasta suulakkeesta työnnetään elektroninen lämpömittari noin 20cm sisään ja ACC:n automatiikka valittuna mittaus on valmis kun lämpötila ei enään alene hyväksytty on +7° - +11° välillä ja jos ulkolämpötila on esim. +22° niin +11° tuntuu jo melko kylmältä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: ilmastoinin huolto
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: ilmastoinin huolto
Jeps, ja parhaat mittaustulokset mitä on tullut eista mitattua on ollut +2 asteen tienoilla
Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)