2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Oman viinaveturin kohdalla tuollaista röpötystä ei ole kyllä esiintynyt. Sitä vastoin jos tuossa nollan tuntumassa lämmittää lohkarilla niin startata saa pidempään kun ei ole rikastusta tarpeeksi.
Outo vika tosin ilmeni. Sytytti CE:n ja meno hyytyi. Viaksi paljastui 'happitunnistin ei aktiivinen' ja tosiaan SIDin mukaankaan ei säätänyt ollenkaan. Ei löytynyt katkosta virtapiiristä, mutta yllärinä vika olikin ehkä etanolisoftassa joka oli toiminut moitteetta noin kuukauden. Vian ilmenemishetkellä tosin ajeltiin bensalla, jossa etanolia noin 20%. Mysteeriksi jäi, mutta saman softan uudelleenpäivityksellä homma pelittää taas.
Outo vika tosin ilmeni. Sytytti CE:n ja meno hyytyi. Viaksi paljastui 'happitunnistin ei aktiivinen' ja tosiaan SIDin mukaankaan ei säätänyt ollenkaan. Ei löytynyt katkosta virtapiiristä, mutta yllärinä vika olikin ehkä etanolisoftassa joka oli toiminut moitteetta noin kuukauden. Vian ilmenemishetkellä tosin ajeltiin bensalla, jossa etanolia noin 20%. Mysteeriksi jäi, mutta saman softan uudelleenpäivityksellä homma pelittää taas.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Mulla myös roikanpäästä aamulla (-2 pakkasta) 5 sek sahaus viinalla.ja muutenkin softauksen jälkeen käynnistyy miten sattuu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Olen miettinyt syytä siihen, miksei nollakelin tuntumassa halua lähteä yhtä hyvin kuin vähän kylmemmässä (vaikka on vähän aikaa liekassa), mutta syy taitaa olla tässä. Kylmänä toi on kuitenkin yleensä aina liekassa vähän kauemmin.Jouttis kirjoitti:Sitä vastoin jos tuossa nollan tuntumassa lämmittää lohkarilla niin startata saa pidempään kun ei ole rikastusta tarpeeksi.
Mitä tästä opimme? Tai minä opin? Että nollakelin tuntumassa ilman lohkista... Tai sitten kunnolla lämmitystä
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Luulis näitä röpöttäjiä löytyvän foorumilta enemmänkin, jos se ominaisuus olisi. Ohan noita konvertoitu jo aikamoinen määrä, uskoisin. Voi toki olla että otsikko ei ihan täsmää tähän ongelmaan, ja siksi osa ei lue tätä.
Mulla lohkossa lämmittämisellä ei ole ollut mitään vaikutusta käynnistymiseen, mut yleensä tolpassa on vietetty kyllä tunti vähintään. Kahden tunnin jälkeen tolppaa sammuu, eli ei kuitenkaan sen pidempään ole lämmitelty. Webastolla on se vartti lämmitelty yleensä, vartista puoleen tuntiin riipppuen keleistä. Ja aina lähtenyt hyvin tulille. Siis Saabmaisen hyvin, eli käyntiin lähtemiset sekunnin ja kahden välillä.
Kun tuo rikastus tuntuisi kuitenkin olevan lääke ongelmaan, miten helposti sitä pystyy roplaamaan näihin? Carlson jo asiasta mainitsikin, eli ilmeisesti tehtävissä se olisi. Miten tuo tehdään, T7 suitesta löytyy kartta tälle ja eikun modaamaan?
Mulla lohkossa lämmittämisellä ei ole ollut mitään vaikutusta käynnistymiseen, mut yleensä tolpassa on vietetty kyllä tunti vähintään. Kahden tunnin jälkeen tolppaa sammuu, eli ei kuitenkaan sen pidempään ole lämmitelty. Webastolla on se vartti lämmitelty yleensä, vartista puoleen tuntiin riipppuen keleistä. Ja aina lähtenyt hyvin tulille. Siis Saabmaisen hyvin, eli käyntiin lähtemiset sekunnin ja kahden välillä.
Kun tuo rikastus tuntuisi kuitenkin olevan lääke ongelmaan, miten helposti sitä pystyy roplaamaan näihin? Carlson jo asiasta mainitsikin, eli ilmeisesti tehtävissä se olisi. Miten tuo tehdään, T7 suitesta löytyy kartta tälle ja eikun modaamaan?
9-5 Aero Wagon A -06
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Täällä yksi BioAero röpöttäjä lisää noissa välimallin keleissä käynnistäessä.
Samaa ongelmaa oli myös bensasoftalla kun webasto oli päällä vain muutaman minuutin talvipakkasilla. Vuotoja ym. olen etsinyt, mutta mitään en ole löytänyt. Amullit ihan kohallaan ja ahtaa ja kulkee niinkuin pitääkin.
Uusi lämpötila-anturi odottaa takakontissa vaihtoa, josko se jotain vaikuttaisi, mutta epäilen, koska SIDin näyttämät lukemat ovat järkeviä.
Samaa ongelmaa oli myös bensasoftalla kun webasto oli päällä vain muutaman minuutin talvipakkasilla. Vuotoja ym. olen etsinyt, mutta mitään en ole löytänyt. Amullit ihan kohallaan ja ahtaa ja kulkee niinkuin pitääkin.
Uusi lämpötila-anturi odottaa takakontissa vaihtoa, josko se jotain vaikuttaisi, mutta epäilen, koska SIDin näyttämät lukemat ovat järkeviä.
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Täällä myös!arto kirjoitti:Täällä yksi BioAero röpöttäjä lisää noissa välimallin keleissä käynnistäessä.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Tarkennetaan nyt vielä, että siis ainakin mulla käynnistyy aina n. 1,5 sekunnissa ja röpötystä ei esiinny, ellei koske kaasuun. Eli tyhjäkäynnillä ok. Minuutin käynti, niin ok. Talvella on ollut roikan päässä niin, että koneen lämpö on yli 20 astetta. Ja jos ei ole ollut, niin käynnistän auton ja raappaa lasit, niin röpötystä ei huomaa, ehtii lämmetä sen verran rapaamisen aikana. Nyt koneen lämpö startatessa on ollut ilman lohkista -5 ja +10 välissä niin röpöttää hieman. Toki voi lähteä heti ajamaan, ei sitä enää huomaa 100 metrin ajon jälkeen. On mielestäni siis ihan ominaisuus edelleenkin, koska bensalla ei tee sitä ja ei tossa autossani pitäs olla mitään vikaa. Paitsi garretti odottaa yhä vaihtoa, nyt jo 100>120tkm ajettu 1,2 baarilla, ei toki koko aikaa...
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Täältä yksi välikelien viina-aero röpeltäjä lisää, lähinnä jos roikasta ottaa Tuntuu, että käynnistyy välillä kolmelle, kun antaa sekunnin pari hieman reilummin kaasua niin tasoittuu, toisinaan (melko harvoin tosin) vaatii myös muutaman hetken lämmittelyä ennenkuin jaksaa D:llä tai R:llä liikkua. Nyt kun joku viikko-pari sitte heivasin roikan konttiin niin ei mitään ongelmia.
Omassa softassa on tällä hetkellä catalyst lightoff vielä käytössä. Jonkun aikaa on kyllä ollu mielessä että vois kokeilla olisko vaikutusta jos ton poistais.
Omassa softassa on tällä hetkellä catalyst lightoff vielä käytössä. Jonkun aikaa on kyllä ollu mielessä että vois kokeilla olisko vaikutusta jos ton poistais.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: 2.0t pitkää starttia ja Mifiä
Mullakin femma röpöttää etanolilla pari minuttia startin jälkeen jos kaasuun koskee yhtään enemmän. Kaverilla sama softa ja sil ei tee tuota (teki ennen kuin vaihtoi suodattimen). Aattelin pumpun vaihtaa seuraavaksi kun tulpat ja suodatin jo vaihdettu.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower