Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
No joo, täytyy koittaa saada lainaan mittari ja vertailla tuloksia.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
No niin, kokeilin tänään uudella mittarilla, ennen kokeilua sulake irti että adaptaatiot nollaantui. Paremmin mair seuraa pyyntiä ja homma pelaa -06 Aero boost-kartalla hyvin. Nyt kokeilin vastaavaa vetoa vanhalla mittarilla ja sama 5000 rpm misfire ilmestyi. Ilmeisesti vanhassa kasetissa ei ollut vikaa, vaan massamittarin vika. Tällä kertaa mair ja ahdoissa enemmän epäsuhtaa, 1200 mg/c vaati yli 1.2 bar sen lyhyen vedon aikana mitä viitsi kokeilla.
Uusi mittari tilaukseen: http://www.ebay.co.uk/itm/290668140991? ... 26_rdc%3D1
Vain ~130e toimituskuluineen, vinkkinä muille.
Uusi mittari tilaukseen: http://www.ebay.co.uk/itm/290668140991? ... 26_rdc%3D1
Vain ~130e toimituskuluineen, vinkkinä muille.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Samat speksit (MY00) ja ongelmat kuin yllä; uudet tulpat ja bensansuodatin. Uusi IMM ja bensapumpulla ajettu sellaiset 10 000 km (Walbro).raimsshi kirjoitti:9-5 2.3t -98 Mitsun turbolla ja jcarlsonin softalla.
Eli nyt käy niin, että vedätettäessä 5000 kierrokseen meno puutuu tykkänään ja samalla alkaa valoshow. Sid ilmoittaa vikakoodin 4864 eli P1300.
Kone ei tunnu vetävän niin iloisesti kuin ennen joten en usko että kyseessä on pelkkä sytytyskatkos 5000rpm kieppeillä; myös alemmilla kierroksilla on puutuneisuutta. Olen kokeillut kahta DI-kasettia samoin tuloksin.
Ilmamassamittari on siis uusi ja puhdas joten en heti menisi sitä vaihtamaan, polttoainepumppu on toki yksi vaihtoehto mutta myös tuo pakoputki/katalysaattorikin ovat listalla.
Havaintoja
-Ad85 ja Ca85 ovat 846, amul peräti 768. Muistaakseni 3. tankillinen (R)e85:sta meneillään etelän 105 oktaanisen jälkeen.
-Bypass tuntuu toimivan yksinkertaisten testien perusteella
-kerran jarrupoljin muuttui kiihdyttäessä 'kovaksi', vuotaako jotakin jarrutehostimeen päin/jarrutehostimesta?
-mreq on kihdytettäessä maksimissaan sellaiset 1100 ja samalla mair on 1200(!). Valolshow
-> mair tippuu 1000 paikkeille -> P1300. Pisti silmään että mair voi olla suurempi kuin mreq, yleensä olen kamppaillut vastakkaisen ongelman kanssa.
Kävin kokeilemassa autoa alkukesällä autobaanalla; jos jotain voi saada rasittamalla rikki se on rikki.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Tuli sellainen mieleen, että onko ahtimen peruspaine kohdallaan? Mulla oli vähän samanlaisia oireita 9-3:ssa ja sain peruspaineen säädöllä "tehot" takaisin ja yläkierroksilla puutumisen pois. Samalla Amul korjautui paremmaksi.
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Eikös peruspaine ole noin 0,4 bar(g)? Muistelen nähneeni jonkun parametrin olevan siinä 0,5 bar(g) tyhjäkäynnillä. Mutta vika on siis uusi, homma toimi hyvin pitkän aikaa.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Jarrutehostin ainakin ilmeisesti vuotaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p829265oju kirjoitti: -kerran jarrupoljin muuttui kiihdyttäessä 'kovaksi', vuotaako jotakin jarrutehostimeen päin/jarrutehostimesta?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... in#p841274
Tuossa pari vinkkiä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Kiitos vihjeistä. En ole saanut tuota jarruilmiötä toistettua, toisaalta Amul on positiivinen joten se ei täsmää klassiseen tehostinvuotoon jossa se ilmeisesti on -1000 paikkeilla tai alhaisempi. Pidän asian mielessä mutta ehkä se ei ole päälimmäinen vika? Palat on äskettäin vaihdettu joten ehä se oli vain jotain asettumista jonka mielsin tähän yhteyteen. Autossa on automaattivaihteisto joten siinä on tuo erillinen alipainepumppu.
Katselin ajossa Pinl:iä ja se oli joutokäynnillä sellaiset 400, moottorijarrutuksessa noin 250 ja noin 1300 menee vielä rykimättä mutta meno ei ole rakettimaista. Talla pohjassa vilkkuvalo syttyi jossain 2000 paremmalla puolella. Lukema 2500 vilahti kerran.
Jos tuo tatkoittaa että ahtopaine käy absoluuttisesti mitattuna 3,5 barissa on jotain vialla. Hassua vain että meno ei tunnu täsmäävän tuon kanssa alkuunkaan; laiskasti edetään.
Pinl on se 1050 tms.
Rauhallisen ajon lopuksi Amul oli 0, ei se väkisin nouse. Toisaalta, meneekö se nollaksi kun vikakoodin tyhjentää lukijalla? Ei kai.
Katselin ajossa Pinl:iä ja se oli joutokäynnillä sellaiset 400, moottorijarrutuksessa noin 250 ja noin 1300 menee vielä rykimättä mutta meno ei ole rakettimaista. Talla pohjassa vilkkuvalo syttyi jossain 2000 paremmalla puolella. Lukema 2500 vilahti kerran.
Jos tuo tatkoittaa että ahtopaine käy absoluuttisesti mitattuna 3,5 barissa on jotain vialla. Hassua vain että meno ei tunnu täsmäävän tuon kanssa alkuunkaan; laiskasti edetään.
Pinl on se 1050 tms.
Rauhallisen ajon lopuksi Amul oli 0, ei se väkisin nouse. Toisaalta, meneekö se nollaksi kun vikakoodin tyhjentää lukijalla? Ei kai.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Ei vaan absoluuttista 2,5bar, relatiivista +1,5bar.oju kirjoitti:Lukema 2500 vilahti kerran.
Jos tuo tatkoittaa että ahtopaine käy absoluuttisesti mitattuna 3,5 barissa on jotain vialla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Niinpä tietenkin, enpä tullut ajatelleeksi että tuossa olisi alipainetta. Pbef näyttää normaaleja lukemia eli reilut 2000 ennen vilkkumista.
Bensapuolta täytyy tutkia lisää.
Bensapuolta täytyy tutkia lisää.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
No niin, T-haaran jälkeisen takaiskuventtiilin läppäkotelolle menevä nippa oli haljennut. Eilen meni kokonaan poikki kun katselin letkuja. Alipainepumpun ja jarrutehostimen väli toimi mutta takaiskun ja läppäkotelon välissä oli vuoto. Ihan en saanut tuota teipattua kuntoon joten kunnollinen korjaus on edessä.
Toinen huomio liittyy asentoanturiin, vastus on 1052 Ohmia. Onko tuolla merkitystä? Joskus olen kierroslukuantureiden kanssa ammatillisesti tapellut ja anturin kanttiaallolla on merkitys lukeman luotettavuuteen. En silti menisi vannomaan etteikö tuo olisi jo uutena ollut tuollainen joten pääsyyllinen on ilmavuotojen tai bensapumpun puolella.
Toinen huomio liittyy asentoanturiin, vastus on 1052 Ohmia. Onko tuolla merkitystä? Joskus olen kierroslukuantureiden kanssa ammatillisesti tapellut ja anturin kanttiaallolla on merkitys lukeman luotettavuuteen. En silti menisi vannomaan etteikö tuo olisi jo uutena ollut tuollainen joten pääsyyllinen on ilmavuotojen tai bensapumpun puolella.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Trionicin asentoanturi on VR-tyyppinen joten varsinaisesti kanttiaaltoahan se ei itsessään anna kuten Hall-anturi (nämä on itellekkin juuri siitä samasta käyttökohteesta tuttuja ). Levyllä on sitten piiri joka muuntaa ne VR-anturin pulssit kanttiaalloksi. Vähän isolta tuo resistanssi kuulostaa tosin, muistaakseni n. 800-900ohm se on speksin mukaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Käynnistyminen kylmänä alkoi olla aika vaivalloista, vika paheni koko ajan.
Nyt löytyi varsinainen vika; bensapumpulta tuleva polttoaineletku oli murtunut kahdesta kohtaa. Letku oli sitä Motonetin Gatesin upotettavaa mallia mutta se oli pettänyt ruuvikiristeisten letkunkiristimien leikattua letkun vähitellen poikki. Nyt toimii taas niinkuin pitää ja startta heti.
Kiristimiä ei saa ilmeisesti kiristää apinan raivolla mutta toisaalta en halua että letku pullahtaa pois ajossa; täytyy etsiä niitä jousikuormitteisia kiristimiä joita toisaalla mainostettiin. Pääasia että löytyi, tulihan tuossa korjattua pari muutakin asiaa samalla.
Nyt löytyi varsinainen vika; bensapumpulta tuleva polttoaineletku oli murtunut kahdesta kohtaa. Letku oli sitä Motonetin Gatesin upotettavaa mallia mutta se oli pettänyt ruuvikiristeisten letkunkiristimien leikattua letkun vähitellen poikki. Nyt toimii taas niinkuin pitää ja startta heti.
Kiristimiä ei saa ilmeisesti kiristää apinan raivolla mutta toisaalta en halua että letku pullahtaa pois ajossa; täytyy etsiä niitä jousikuormitteisia kiristimiä joita toisaalla mainostettiin. Pääasia että löytyi, tulihan tuossa korjattua pari muutakin asiaa samalla.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Noniin, sama homma kävi nyt itelle päivä pumpun asennuksen jälkeen. Klemmari oli leikannut letkun poikki, tosin vain pumpun puolelta. Oli kyllä liian jyrkällä mutkallakin se letku. Tekee typerän mutkan, pitäisi melkei hommata jotain kulmapaloja ja kasaisi suorilla letkun pätkillä. Epäilyttää silti klemmareiden leikkaava vaikutus, jostain kun löytäisi pyöreämpireunaisia...oju kirjoitti:Käynnistyminen kylmänä alkoi olla aika vaivalloista, vika paheni koko ajan.
Nyt löytyi varsinainen vika; bensapumpulta tuleva polttoaineletku oli murtunut kahdesta kohtaa. Letku oli sitä Motonetin Gatesin upotettavaa mallia mutta se oli pettänyt ruuvikiristeisten letkunkiristimien leikattua letkun vähitellen poikki. Nyt toimii taas niinkuin pitää ja startta heti.
Kiristimiä ei saa ilmeisesti kiristää apinan raivolla mutta toisaalta en halua että letku pullahtaa pois ajossa; täytyy etsiä niitä jousikuormitteisia kiristimiä joita toisaalla mainostettiin. Pääasia että löytyi, tulihan tuossa korjattua pari muutakin asiaa samalla.
Re: Meno puutuu 5000 rpm, vikakoodi P1300
Itselläni juuri äsken kickdownilla siinä 5000 rpm:män hujakoilla sama homma, meno puutu ja moottorin vikavalo alkoi vilkkumaan.
Vikakoodi oli P1300. Imuvuotoja ei löytynyt, kasetin vaihdoin ja kuntoon tuli
Vikakoodi oli P1300. Imuvuotoja ei löytynyt, kasetin vaihdoin ja kuntoon tuli