Hylätty
Hylätty
Joo tuli hylsy sitten katsastuksessa .saivat isolla sorkkaraudalla vääntelemällä 2 katsastusmiestä yhdessä vääntelivät VIKA Takatukivarrenlaakerointi välyksellinen vasemmalla ja oikealla Ylempi poikittaistukivarsi.Pyörän puoleiset helat välykselliset . mitä tarkoittaa suomeks löytyykö motonetistä osa numerolla ja vielä oli sumuvalo liian ylös ja miten ihmeessä ne sumarit säädetään siis korkeutta ajanko seinän lähelle ja vertaan valojen kuviota
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hylätty
Sumuja olen säätänyt juuri noin, eli ajanut lähelle tallin ovia ja verrannut kuvion korkeutta. Lampun takana on ne säätöruuvit ja kuviot vain samalle korkeudelle sen hyväksytyn mukaan. Tuo puslahomma tuntuu olevan tyyppihomma. Meillä on perheessä kolme GM kauden Saabia ja kaikissa oli samat puslahommat. Kolkkiin piti uusia koko etupään rakenne tolppia myöten. Kyllä muuttui ajokin sen jälkeen jämerämmäksi.
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Pe Touko 18, 2012 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Hylätty
Kiitos ystävällisestä vastauksesta .Mistähän mahdan saada sen valokuvion selville
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hylätty
Eikös se sumu näytä sellaisen matalan yläreunastaan tarkkaan rajatun valokuvion. Näin ainakin minulla olleissa sumuissa on ollut. Yläreunat samalle tasolle. Ei siinä minusta sen kummempaa ole ollut ja hyvin on kelvannut.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Hylätty
Jos säätäminen epäilyttää niin kannattaa säätää katsastukseen valot mielummin näyttämään alas ja katsastuksen jälkeen laittaa mieleisekseen. Eli ajat tasaiselle alustalle seinää vastaan ja sumarin takaa kääntelet namiskuukkelista valot samalle korkeudelle, ja kuten sanoin mielummin näyttämään vähän alas. Oisit sanonut konttorilla et mitä väliä sumareitten säädöillä on ku suomessa niitä ei saa pitää ikinä päällä muut kuin ryssät. Paitsi tietysti takasumuvalo, sehän isolla osalla autoilijoista on päällä yötäpäivää.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Volvo V90 -17 käyttis
Re: Hylätty
Nämä klubin sivut on ollut mulle todellinen aareaitta
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hylätty
Joka miehellehän se on ollut sama juttu. Apua on saatu ja jos osataan, sitä myös annetaan.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Hylätty
Onkos tuo homma katsastuskonttorista riippuvainen vai mite? Miulla katsastusmies suuntasi ainkin nuo ajovalot kohallee, heillähä on hyvät laitteet hommaan
Ohut Janttu
Ohut Janttu
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hylätty
No se on ollut kiva inssi joka lamput sääti
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Hylätty
Katsastan pahimmillaan liki kymmenen autoa vuodessa samalla asemalla. Ei kai ne ihan hirveiksi viitsi ryhtyä.
# 419 Vesa Pohjalainen
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Hylätty
roudariteippiä katsastuksen ajaksi umpioiden päälle ja avot.. ei oo säätö ongelmia
sitähän löytyy mustaa ja harmaata joten kattaa sävyltään monen harrastajan autot
sitähän löytyy mustaa ja harmaata joten kattaa sävyltään monen harrastajan autot
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Hylätty
Oliko missään kuvaa siitä lisävalon säätö ruuvin sijainnista ja säätö ohjetta