Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Autolla ajettu 211tkm Mikä on hyväkuntoisen näköisen järkevä hinta?
Pyynti on 15k€
Vaihdettavia osia vetari ja takapuslat, jotka sisältyy kyllä kauppaan.
Onko nuo edellä mainitut hankala vaihtaa tai kallis vaihdattaa.

Nimimerkillä kuume ois kova, mutta koittaa pitää järjen mukana.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
melberi
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: La Syys 04, 2010 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja melberi »

Vähän on kalliinpuoleinen noilla kilsoilla. Vuosimallista voi hyvin tinkiä eli 2004-2005 mallit eivät ole huono idea, paremman näköisiäkin.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ruotsista löytyisi edullisemmin, esimerkkinä SAAB 9-5 Aero 2.3T Kombi 260hkr -06 Tuolle tulisi pikaisesti laskettuna hintaa Suomeen tuotuna ja rekisteröitynä ~13 000 euroa, vaikka kilometrejä on 158 000...
melberi kirjoitti:2004-2005 mallit eivät ole huono idea, paremman näköisiäkin.
Vahvasti makuasia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Muistaakseni 210 tkm on joku huolto. Olisko ollu normi öljynvaihdon lisäksi moniurahihna ja jotain semmosia. Hintahan on aina neuvottelukysymys, mutta lähtisin siitä, että mainitsemasi osat olis jo vaihdettu. Mites oli katsastuksen laita?

Onko takapään puslat olleet jo kauan rikki, saattaa poikia takaiskareiden uusinnan...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

Paperit näen oletettavasti huomenna ja pääsen katselemaan autoa altapäin.
Ostopäätös riippuu enemmän kunnosta, kun hinnasta, mutta hyvätietää, ettei ainakaan ole "halpa" ja että tinkivaraa on oltava.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Rattivaihde kirjoitti:Ruotsista löytyisi edullisemmin, esimerkkinä SAAB 9-5 Aero 2.3T Kombi 260hkr -06 Tuolle tulisi pikaisesti laskettuna hintaa Suomeen tuotuna ja rekisteröitynä ~13 000 euroa, vaikka kilometrejä on 158 000...
No ehkä hieman enemmän tulee maksamaan. Tuo yksilö on halvin, muissa pyynnit n.1200€-1500€ enemmän, joten tuskin tinkivaraa paljon. Kannattaa muistaa, ettei myyjän tarvitse juuri hintaa Ruotsissa pudottaa kun ostaja tulee Suomesta. Hän tietää, että haluat auton, tuskin teet turhaa reissua.

Hieman laskelmaa:
75000kr=8353€
Mahdin mukaan auton hinta Suomessa alennuksien jälkeen13000€
vero 39,3%=5109
yht=13462€

Mistä huomataan jännä juttu: mahdin antama auton arvo pienempi, kuin jos tuot auton Ruotsista ja maksat veron uusien co2:n mukaan. Tämähän tarkoittaa periaatteessa sitä, että autoja ei kannata tuoda koska Suomesta pitäisi saada halvemmalla tai sitten mahti laskee alakanttiin. Periaatteessa tämä uusi vero siis nostaa hintoja.. Mahtihan antaa vain suunnan, tullihan voi repäistä auton arvoksi vaikka 15000€ ja sitten vero onkin 5900€, jolloin hinta olisikin n. 14230€...

Autohan ei siirry teleportilla tänne, joten itse lasken kyllä about tonnin kuluihin esim. näin:
- meno jollakin jostain päin esim. Turkuun 50€
- laiva meno 30€, aamiainen 9€
- jollain auton luo ja takaisin laivaan 50€, buffet 30€, ellet elä pyhällä hengellä
- laivalla takaisin auton kera, olettaen että auto oli hyvä 100€
- autolla kotiin 200km, 26€ bensaan
- auton katsastuskuntoon saattaminen; kyseiseen autoon väh. ilmoituksen mukaan renkaiden uusinta eteen 18" ennen katsastusta 340€
- rekisteröintikatsastus + vuotuinen n. 200€
n.840€, kaikkinensa siis noin tuon halvimman mukaan
=14300€ ja muiden Ruotsin yksilöiden noin. 15500€

Tässä nyt laskettu vain kulut sen mukaan, että piipahdat Ruotsissa, auto on hyvä ja kaupat sujuvat samantein ja palaat jo samana päivä takaisin. Voi olla, ettei homma mennytkään näin nopeasti, joten saatat tarvita vapaata töistä tai käytät lomapäiviä, maksat yöpymisestä lisää jne.

Eli summasummarum, auton hinta ei ole auton hinta tinkitynä Ruotsisssa plus oletettu pienin vero.
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ostamassa 06 Aero farkkua. Pari kysymystä.

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Itse asiassa itse sain hinnaksi muistaakseni 13400 euroa, mutta ajattelin että siitä kuitenkin lähtee edes pikkuisen pois, ja renkaiden osalta omalle tyylilleni tyypillisesti ajattelin että kuusitoistatuumaisetkin kelpaavat tilalle :D Mutta sittenkin onhan tuo hiukkasen alakanttiin...ei tule autonhankinta suomalaiselle oikeasti halvaksi mitään kautta :cry:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin