Ilmamassamittari ja pyynnit
Ilmamassamittari ja pyynnit
Olen täältä foorumilta yrittänytkin etsiä ongelmaani ratkaisua, mutta vastaukset eivät ainakaan minulle ole näistä tullut vastaan selvää ratkaisua ongelmaani.
Aikanani päivitin piopower softan ja samalla sid info jonka jälkeen olen seurannut noita mReq ja mAir arvoja. Normi ajossa ne ovat samaa tasoa, mutta vaihdettaessa automaatin manuaaliin 3:lla tiukka kiihdytys ja mAir on noin 30-100 arvoa pienempi kuin mReq.
Uploaded with ImageShack.us
Maksimissa mReq on ollut jossain 840 paikkeilla ja mAir 720.
En näe kuin kaksi arvoa kerrallaan näytössä, mutta toisella samankaltaisella testillä olen saanut Pinl arvoksi 2020.
Minulle on vasta vaihdettu mitsun turbo, sytytyskasetti, tulpat ja jokin näistä magneettiventtiililtä menevistä letkuista myös tulpattu. Mikään näistä ei ole auttanut. Epäilen siksi tuota ilmamassamittaria, mutta ennenkuin alan hankkimaan uutta niin tässä vielä kuva siitä. Onko normaalia että toisella puolen on vain 2 lankaa(tarkoitan vaakasuorassa olevia) jossa yksi anturi ja toisella puolen 3 lankaa ja siinä 2 anturia?
Uploaded with ImageShack.us
Tällähetkellähän softa on Garretin turbolle joten tarkoitus lähiaikoina päivittää softaa ja samalla vähän lisätehoja, mutta nyt en oikein uskalla tehdä sitä jos se vain pahentaa asiaa.
Aikanani päivitin piopower softan ja samalla sid info jonka jälkeen olen seurannut noita mReq ja mAir arvoja. Normi ajossa ne ovat samaa tasoa, mutta vaihdettaessa automaatin manuaaliin 3:lla tiukka kiihdytys ja mAir on noin 30-100 arvoa pienempi kuin mReq.
Uploaded with ImageShack.us
Maksimissa mReq on ollut jossain 840 paikkeilla ja mAir 720.
En näe kuin kaksi arvoa kerrallaan näytössä, mutta toisella samankaltaisella testillä olen saanut Pinl arvoksi 2020.
Minulle on vasta vaihdettu mitsun turbo, sytytyskasetti, tulpat ja jokin näistä magneettiventtiililtä menevistä letkuista myös tulpattu. Mikään näistä ei ole auttanut. Epäilen siksi tuota ilmamassamittaria, mutta ennenkuin alan hankkimaan uutta niin tässä vielä kuva siitä. Onko normaalia että toisella puolen on vain 2 lankaa(tarkoitan vaakasuorassa olevia) jossa yksi anturi ja toisella puolen 3 lankaa ja siinä 2 anturia?
Uploaded with ImageShack.us
Tällähetkellähän softa on Garretin turbolle joten tarkoitus lähiaikoina päivittää softaa ja samalla vähän lisätehoja, mutta nyt en oikein uskalla tehdä sitä jos se vain pahentaa asiaa.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Softassa liian matala mReq, mappausbugi etanoli + automaatti-yhdistelmälle joka ei ollut aikoinaan tiedossa.
On normaalia että on vain 2 toisella ja 3 toisella puolella. Massamittari viallinen jos Pinl on 2000 ja mAir vain n. 700.
On normaalia että on vain 2 toisella ja 3 toisella puolella. Massamittari viallinen jos Pinl on 2000 ja mAir vain n. 700.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Kiitoksia vastauksesta jcarlsonille ja maanantaina uusi massamittari tilaukseen.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Avasin ilmamassamittarin torx ruuveista ja putsasin motonetin crc air sensor clean suihkeella likaiset anturat ja lopuksi varovasti paperilla ylimääräiset liat. Nyt mreq ja mair näyttävät täsmälleen samaa eli siinä 820 paikkeilla. Pinl myös laski hiukan, mutta aika lähelle 2000 pyrkii. Automaatille heittäessä Pinl arvoa ei oikein saa yli 1500 nostettua. Voiko olla, että massamittari korjaantui puhdistuksella vai onko arvot ok.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Ehkä parani mutta taitaa olla entinen. Ei pitäisi tarvita 1 bar ahtoja 820mg ilmamassaan. 0,6 bar olisi varmaan lähempänä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Muistaakseni omassa B205R koneessa noin 820 mg massa saadaan aikaiseksi jo 0,4 bar ahdoilla.
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
B205E normi kesäkeleillä n. 0,4-0,5 bar ja n. 750mg vakio massa. Tehdasviri n. 0,8 bar ja n. 900mg luokkaa. Enemmän sekä vähemmän lineaarisesti voi interpoloida ja ekstrapoloida kun on joku perstuntuma miten se painedelta moottorin yli ja volymetrinen hyötysuhde muuttuu eri kokoonpanoissa eri alueilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
[quote="jcarlson"]Softassa liian matala mReq, mappausbugi etanoli + automaatti-yhdistelmälle joka ei ollut aikoinaan tiedossa.
Terve,
Pystytkös sanomaan, mitä tuo bugi käytännössä merkitsee? Siis heppojen ja väännön suhteen. Muuttuuko kulku selvästi, jos bugin korjaa?
Terve,
Pystytkös sanomaan, mitä tuo bugi käytännössä merkitsee? Siis heppojen ja väännön suhteen. Muuttuuko kulku selvästi, jos bugin korjaa?
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Biopower + automaatti + etanolia tankissa rajoittuu ilmamassa n. 800mg tienoille eli n. 280Nm jos ei tuota yhtä rajoitinta ole neutraloitu.
Yleensä stage1 2.0 gt17 pyytää kuitenkin keskialueella n. 1050mg eli 360Nm joten aika huomattavasti on hukassa vääntöä. Huipputehokin jäänee n. 180hv tienoille 230hv sijasta. Kyllä kulku muuttuu huomattavasti kun puuttuva 50hv/80Nm löytyy.
2,3t ja Aerossa ero on vielä radikaalimpi.
Yleensä stage1 2.0 gt17 pyytää kuitenkin keskialueella n. 1050mg eli 360Nm joten aika huomattavasti on hukassa vääntöä. Huipputehokin jäänee n. 180hv tienoille 230hv sijasta. Kyllä kulku muuttuu huomattavasti kun puuttuva 50hv/80Nm löytyy.
2,3t ja Aerossa ero on vielä radikaalimpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
itse vaihdoin immun uuteen kun oli mreq 950 ja mair n. 750
no, samat lukemat edelleen 2vaihteella kunnon repäisyssä
pinl on myös 1500 samalla...
stage 1 tehdasviri ja gt17 kyseessä...eikö tuon mreq pitäs mennä yli 1000?
ja pinl myös sinne lähelle 2000?
mikä mättää?
no, samat lukemat edelleen 2vaihteella kunnon repäisyssä
pinl on myös 1500 samalla...
stage 1 tehdasviri ja gt17 kyseessä...eikö tuon mreq pitäs mennä yli 1000?
ja pinl myös sinne lähelle 2000?
mikä mättää?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Mulla on pyynti samalla koneella ja föönillä about 1060 ja pinl jossain 2050 paikkeilla. Onkos sulla EVAP pois pelistä?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Tehdasvirillä 950 mreq on aivan oikein. 2,0t stage 1 (n. 1050mg) ei ole sama asia kuin tehtaan viri (n. 950mg).
750 mair ja 1500 pinl on oikein joten massamittari on nyt ok, aiemmin taisit kertoa pinl:n olevna selvästi tuota isompi vaikka mair oli pieni.
Todennäköisesti evap vena tai vastaava on viallinen joka estää ahtojen nousun.
750 mair ja 1500 pinl on oikein joten massamittari on nyt ok, aiemmin taisit kertoa pinl:n olevna selvästi tuota isompi vaikka mair oli pieni.
Todennäköisesti evap vena tai vastaava on viallinen joka estää ahtojen nousun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
luulin että oli...nimittäin olin tehnyt joskus hankalamman kautta ja tulpannut mankkuvenan ylimmän letkun thaaran ja siihen apparin valon takaa tulevan letkun...9000 automaatilla kirjoitti:Mulla on pyynti samalla koneella ja föönillä about 1060 ja pinl jossain 2050 paikkeilla. Onkos sulla EVAP pois pelistä?
nyt tein puhkumistestin niin eikös thaaran pikkuruuvi vuotanut..nyt on evap tulpattu niin että vain mankkuvenan ylin letku pultilla...
heti tuntui paremmalta ...nyt ilmat kohtailee,tosin max oli jotain 950 paikkeilla...
pinlin sain 1745 max. siis
tämä siis kakkosella/kolmosella huudattaessa...
pitäsköhän tuon pinlin olla vielä parempi...
tosin vikakoodia ykkös ja kakkospytyssä huutanut di kassusta jo jonnin aikaa välillä enempivähempi ja nut sain kiihytyslenkillä 45 mifiä...vaikuttaako tuo em. arvoihin?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
Pinl 1750 ja mair/mreq 950 on hyvä. Eipä se ehjällä massamittarilla kuulukkaan tehdasvirin ahtaa juuri yli 0,8 bar. Ahtopaineen suuruus ei ole tavoitetila vaan saavutettu ilmamassa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Ilmamassamittari ja pyynnit
kiitos!jcarlson kirjoitti:Pinl 1750 ja mair/mreq 950 on hyvä. Eipä se ehjällä massamittarilla kuulukkaan tehdasvirin ahtaa juuri yli 0,8 bar. Ahtopaineen suuruus ei ole tavoitetila vaan saavutettu ilmamassa.
...taas
pääasia että kunnossa ja tuntuu paremmalta!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179