kierrokset käy alhaalla

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

kierrokset käy alhaalla

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

siis välillä käynnistäessä tippuu tonne n. 400 hujakoille puoleks sekunniksi ja sitten normalisoituu...kertaakaan ei oo sammunu.
samalla välillä parkkiksella kun kääntää rattia niin kierrokset laskee mukana, ei kuitenkaan sammu...

mikäköhän vikana/hajoamassa?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
yxipexi
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: Su Heinä 10, 2011 08:21
Paikkakunta: Tikkakoski

Re: kierrokset käy alhaalla

Viesti Kirjoittaja yxipexi »

Joku puhallin pärähtää käyntiin ja haukkaa enempi virtaa.
samoin nappaa voimaa kun pumppu antaa painetta tehostimeen.
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: kierrokset käy alhaalla

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Tonttu ajoilta on muistikuva ilmastoinnin kompuran ottamasta tehosta, joka oli vajaan 20 hevosvoiman verran. Totta vai ei, mutta saattaa kyykäyttää tyhjäkäyntiä heti startin jälkeen...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5324
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: kierrokset käy alhaalla

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ilmastoinnin kompura lähtee päälle vasta jonkin ajan kuluttua starttauksesta, juurikin siksi, ettei sen takia kierrokset kyykkää.

Liekkö alipaineletkut tai bypass missä kunnossa? Rikkinäisellä bypassilla tosin kyykkää kierrokset myös esim. valoihin tullessa kun painaa kytkimen pohjaan.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: kierrokset käy alhaalla

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Sami on oikeassa, viive siinä kylmästöinnin sartissa on ilmeinen. Alipaineletkut kannatta kyllä tarkastaa, ihan kuin tuossa omassa olis kyykkäys pienentynyt letkujen vaihdon jälkeen... Saatta toki olla kuvitelmaa näi kesäillan kuluessa ja sahdin maistuessa :mrgreen:
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Vastaa Viestiin