Kytkin luistaa ja spekulointia

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myyjä oli melko varma siitä että on sachs.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mikäs ero on muuten og-femman ja og-kolkin kytkimillä? Esim. 9-5 Aero vs. 9-3 Viggen kykä? Ei vissiin käy femma-aeron kytkin kolkkiin ihan pienellä ranettamisella (esim. 9-5:stä vauhtipyörän vaihto tms.)? Ihan vaan sillä kyselen, että tosiaan saturaisen ainakin halvempi tuo Aeron kykä ja orastavaa luistoa havaittu myös frouvan viinavankkurissa...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei käy asetelma vauhtipyörään, eikä käy 9-5 vauhtipyörä kolkin laatikon kytkinkoppaan. Femmassahan on paksumpi ja painavampi vauhtipyörä, ja kolkissa lyhyempi laatikko (kytkinkoppa).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Asia selvä, eli Viggenin kykää sitten vaan tilailemaan tässä jahka...Kiitoksia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja NoNI »

Motonetin kytkinpaketti oli ainakin viime lokakuussa Sachs eli käsittääkseni ok ja hyvin on pelannut.

Olihan työsylkky PCS:ltä varmasti alkuperäinen?
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En tiedä, mutta kun kyseessä on liike jossa korjataankin autoja eikä vaan myydä osia, niin luotan heidän varaosavalikoiman laatuun.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
NoNI
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ke Elo 12, 2009 08:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja NoNI »

ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Vai tämmöstä. Tuo selviää jahka saan paketin haltuuni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kykäremonttiin asti jos tässä joskus pääsen, niin uuden asetelma-levy-laakeri asennuksen lisäksi pidän wanhan työsylinterin ja pistän siihen vaan orkkis tiivistesarjan. Tietty samalla putsailen mahd. hapettumat yms. ryönät, joita ei ihan mahdottomasti pitäisi olla sikäli mikäli nesteitä on edes joskus vaihdettu.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hyvä idea, mutta entäpä painelaakeri? Se on yhtä puuta sylinterin kanssa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mertmi kirjoitti:Hyvä idea, mutta entäpä painelaakeri? Se on yhtä puuta sylinterin kanssa...
Jaajaa, tekee asiasta astetta kimurantimman? En ole perehtynyt, koskeeko pelkästään femmaa vaiko myös kolkkia? Ihan tarkkaan en muista (purkamisesta yli puoli vuotta), mutta ainakin 9-3 2.2TiDissä tais olla ihan perinteinen erikseen vaihdettava laakeri?

Jos ei muuten, niin uittaa vaikka koko sylinteri-laakerikokoonpanoa dieselissä pari päivää, puhaltaa paineilmalla puhtaaksi ja koittaa ruutata mahdollisuuksien rajoissa uudet rasvat painelakruun. Voi toki olla, että laakeri on suljettu jotenkin ikävästi, että sitä ei saa avattua uudelleen rasvaamiseksi...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-3 ja 9-5 bensoissa ainakin on integroitu painelaakeri ja työsylinteri, ei voi vaihtaa erikseen. Hyvät uutiset on siinä, että painelaakeri on todella kestävää laatua, paljonkin ajettuna monesti vielä täysin käyttökelpoinen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Mätänetin paketilla (Sachs) siis tolla ns. "isolla" eli aeron kytkimellä taivallettu noin 30 000 km "Biopowerilla" eikä vielä mitään mainittavaa.

Kun taas tolla :saab: :n alkuperäisellä ei oo ollu kuin "narinaa" eli ts. aivan liikaa luistoa :!:

En suosittele tuota PCS:n välittämää halvempaa tarvikeversiota mitä Speedparts kaupittelee kun puhutaan tosta kytkimen työsylinteristä. Aivan väärä paikka kuvitella säästävänsä remontissa :!:

Ja toivon PSC:ltä hiukan enemmän vastuullisuutta kun puhutaan :saab: :n varaosakaupasta. :!:

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
Shammy74
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 19:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

Omassa viinaveturissa loppuu luistamiset nyt sunnuntaina, kun tulee viggenin kytkinpaketti autoon ja lisäksi orkkis työsylinteri - orkkis nimenomaan sen takia, että varoiteltiin tuosta tarvikesylinteristä, että niitä on lauennut parin tuhannen km jälkeen. Pitkään mietin viggenin ja kisakytkimen välillä, mutta niin paljon kaupunkiajoa, että mukavuudenhalu voitti. Kytkimen vaihdon jälkeen voikin sitten valjastaa loput hepat käyttöön softasta.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Kytkin luistaa ja spekulointia

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Niin sillä ns. "viggenin" eli aeron kytkimellä rajat tulee vastaan n. 450Nm hujakoilla eli sehän on "normi" Biopowerin luokkaa ... ja jos sit haluu niin kuin :saab: :n padasta tehoja lypsää laittaa vaan sinne sit sen "oikean" kytkimen heti kerralla ... Niin onhan siinä se tilaisuus että tekee sen useamman kerran niin siitähän tulee vielä parmpi :!:

:mrgreen:
Saab 9-5 2.0t 1998
Vastaa Viestiin