9-5 2002 farkku 3.0 V6 turbodiesel ei käy kunnolla???
Re: 9-5 2002 farkku 3.0 V6 turbodiesel ei käy kunnolla???
Jako on ainakin 100% kohdallaan silti vaikuttaa että kaikki pytyt ei kävisi ja sauhuttaa harmaata luonnollisesti varsin reippaasti...
Vikakoodit lukastaan seuraavaksi ja jos koodeja ei ole ei paljoa muuta jää vaihtoehdoksi muutakuin että yksi suutin on tukkeessa tms...
Vikakoodit lukastaan seuraavaksi ja jos koodeja ei ole ei paljoa muuta jää vaihtoehdoksi muutakuin että yksi suutin on tukkeessa tms...
261 cylinder 1 injector control circuit low
276 cylinder 6 injector control circuit low
401 egr flow insuffient (egr tosin on tulpattu)
276 cylinder 6 injector control circuit low
401 egr flow insuffient (egr tosin on tulpattu)
No siinä se vika, sylinterien 1 ja 6 suutinten ohjauspiirissä katkos tai oikosulku maahan. Kyseiset suuttimet eivät aukea.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Yksinkertaistettuna juu, vaihtoehtoja on vain hiukan enempi...
Venttiilien säätötyökalulle olisi myös käyttöä nyt? Mahtaisiko sellaista joku myydä edullisesti? Muutoin täytyy alkaa nikkaroimaan itse jotain paininta venttiilin painimille. Paljonkos ne säätöprikat mahtaa kustantaa?
Työkalu tuli väkästettyä itse, nyt olis noille säätöprikoille tarvetta???
-
- "Hölösuu"
Oletkos tuolla Diesel osiossa kysellyt? Nokileka miehet ei välttämättä seuraa tätä yhtä taajaan...
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Moi, en ole olen "outo" täl foorumilla otin vaan työksi tommosen moottorin 
Pitääpi kysellä vaikka nyt alkaa pahoin epäilyttämään kun näköjään venttiilien speksien mukaan on ainakin mahdollista laittaa imu venttiilit ja pakoventtiilit sekaisin että näin on koneistamolla käynyt koska heitot ovat melkoisia yli 0.30mm... Ja imu ja pakoventtiilien pituus ero on 0.35 muuten speksien mukaan näyttäisivät sopivan ohjureihin kummat tahansa...

Pitääpi kysellä vaikka nyt alkaa pahoin epäilyttämään kun näköjään venttiilien speksien mukaan on ainakin mahdollista laittaa imu venttiilit ja pakoventtiilit sekaisin että näin on koneistamolla käynyt koska heitot ovat melkoisia yli 0.30mm... Ja imu ja pakoventtiilien pituus ero on 0.35 muuten speksien mukaan näyttäisivät sopivan ohjureihin kummat tahansa...
Että silleesti, takimmaisessa lohkossa vain kaksi venttiiliä oikeilla paikoillaan...
Sitä tuossa jo kerkisin epäilemään ja tänään homma varmistui kun purin nokat ja nostajat pois. Eli imuventtiilit pakoventtiilien paikoilla ja päinvastoin, imuventtiili on 0,35 pidempi joka aiheuttaa kantamisen kun laitettu pakoventtiilin tilalle. Tämän miksi sitä nyt kutsuisi on tehty koneistamolla kun venttiilit on irroitettu plaanaamista varten ja laitettu takaisin. Varsinaista laatutyötä ja huolellisuutta ei tulisi mieleenkään alkaa mittailemaan koneistamolta tulleen kannen venttiilejä! Käsittämätöntä hutilointia ja piittaamattomuutta!!!! Eli kansi uudestaan pois ja venttiilit järjestykseen... Itse en tosiaan tuota purkanut kokoan vain, jos olisin itse purkanut olisin irroittanut myös venttiilit vaihtanut kumit, hionut venttiilit ja laittanut paikoilleen.
Sitä tuossa jo kerkisin epäilemään ja tänään homma varmistui kun purin nokat ja nostajat pois. Eli imuventtiilit pakoventtiilien paikoilla ja päinvastoin, imuventtiili on 0,35 pidempi joka aiheuttaa kantamisen kun laitettu pakoventtiilin tilalle. Tämän miksi sitä nyt kutsuisi on tehty koneistamolla kun venttiilit on irroitettu plaanaamista varten ja laitettu takaisin. Varsinaista laatutyötä ja huolellisuutta ei tulisi mieleenkään alkaa mittailemaan koneistamolta tulleen kannen venttiilejä! Käsittämätöntä hutilointia ja piittaamattomuutta!!!! Eli kansi uudestaan pois ja venttiilit järjestykseen... Itse en tosiaan tuota purkanut kokoan vain, jos olisin itse purkanut olisin irroittanut myös venttiilit vaihtanut kumit, hionut venttiilit ja laittanut paikoilleen.