olen ostamassa 9-5 aeroa (n.30t eur) ja ois pari kysymystä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Ismo
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 18:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ismo »

Omassa on tuo AS2. Tuntuu riittävän paremmin kuin hyvin tämmöselle puurokorvalle, joka kuuntelee rokkia ja ratiota :D
Vaimot elävät miehiään pidempään, koska heidän ei tarvitse olla naimisissa naisen kanssa.
izengard@irc
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: olen ostamassa 9-5 aeroa (n.30t eur) ja ois pari kysymys

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Musti kirjoitti:Jep. Oma vahvistin joka kaiuttimelle. AS3 Kaiuttimet : 3 kojetaulussa, 2 etuovissa, 2 takaovissa ja 2 subbaria (wagonissa yksi).

Musti
9-5 Aero & AS3.
Oho 8O
Luulisi, että esim. vasemman etuoven kaiutin ja vasen kojetaulun kaiutin olisivat samassa kanavassa. Samoin kuin vasemman takaoven kaiuttimetkin. Kojelaudan keskikaiutin ja subbarit voisivat olla omissa kanavissaan. Näin selviäisi kuusikanavaisella päätteellä ja sekin kuullostaa aika hurjalta.
Kuinka iso halko tuo vahvistin on ulkomitoiltaan?
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: olen ostamassa 9-5 aeroa (n.30t eur) ja ois pari kysymys

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

msp kirjoitti: kannattaako "huolestua" jos autossa on vain as1 audio järjestelmä?(saako sitä helposti paranneltua)

mitä kannattaisi erityisesti huomioida ennen osto päätöstä(koe ajo ei voi antaa kuin uskomattoman hyvän vaikutuksen 260t ajetun saab 900s 2.0 jälkeen)riittääkö merkkiliikkeen leimoja täynnä oleva huoltokirja?

ja olisi kiva kuulla mielipiteitä nahkapenkeistä(ei ilmastoiduista)ajaako muutenkin kuin ulkonäön takia kanggas penkkien ohi?
>Aerossa on mielestäni kaikki perustarpeet tyydyttävä äänentoistojärjestelmä, jota kylläkin voi "editoida" makusekseen.

>Katsoisin, että onko huoltokirjassa tehtaan tarrassa tai konehuoneen kampanjakilvessä merkintä "8", joka tarkoittanee päivitettyä nokkien hammaspyörää.

>Onhan ne nahat nukkaamattomia :D Hyvä kulkine kaikin puolin :!:
#1891
NeroSaab
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Syys 11, 2003 17:09
Paikkakunta: Italia

Viesti Kirjoittaja NeroSaab »

moi,

mulla 2000 lopun malli Aero wagon, ehkä jo siis 2001 malli...taitaa olla AS3 ainakin kajareiden lukumäärästä laskien.
77tkm kohta mittarissa.
Hieno ajaa, radio pelaa, nuo vanteet on hienot.

NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...

Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: olen ostamassa 9-5 aeroa (n.30t eur) ja ois pari kysymys

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

9000CS... kirjoitti:
Oho 8O
Luulisi, että esim. vasemman etuoven kaiutin ja vasen kojetaulun kaiutin olisivat samassa kanavassa. Samoin kuin vasemman takaoven kaiuttimetkin. Kojelaudan keskikaiutin ja subbarit voisivat olla omissa kanavissaan. Näin selviäisi kuusikanavaisella päätteellä ja sekin kuullostaa aika hurjalta.
AS3 minullakin.. Toisto ei ole ollenkaan niin hifiä kuin luulisi tuon romumäärän perusteella. Mölyä kyllä lähtee mutta kaiuttimet on koteloitu miten sattuu ja etuovissakin rämisevät kun laittaa volumea. Subbaria ei voi kutsua subwooferiksi parhaalla tahdollakaan kun ei se oikeasti toista alas.. Mutta tavoitteenahan lieneekin ollut että joka istumapaikalle saadaan jotain. Etupään keskikanava on kyllä ihan toimiva ja tasoittaa äänikuvaa etupenkkiläisille.
9000CS 2,3
Scarabee
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2004 13:14
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Re: olen ostamassa 9-5 aeroa (n.30t eur) ja ois pari kysymys

Viesti Kirjoittaja Scarabee »

9-5T kirjoitti:
8 tai 6 tarkoittaa onko jonkun muutoksen tehnyt maahantuoja tai huolto numeron paikka ratkaisee toimenpiteen. kun muutos on otettu huomioon valmistuksessa ei leimoja enaan ole.
Yes, toi kampanjakilpeen tehty merkintä koski tosiaankin ilmeisemmin ainoastaan vuosimallin -00 joitakin "jälkihoidettuja" airoja. Omastani löysin moisen, kun osasin etsiä, kiitos teidän Mimmi ja 9-5T. Asialla saattaa olla merkitystä, jos boksin vaihduttua 5000++ rpm yleistyvät arkiajelussa --> hauskanpitoa kuivilla kesäkeleillä :D
#1891
msp
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 08:13

Viesti Kirjoittaja msp »

kiitos vielä kaikille palautteesta alkaa auto kuume vai oliks se aero kuume olla melkosen korkeella. onneks emäntä aattelee sit järjellä ku mennää autoliikkeesee mie lähen varmaa suu korvissa kattomaa autoja ja sillo ei osaa olla tarpeeks kriittinen.no ainakin käytän siellä autotohtorilla ja kysyn seuraavan huollon ajan kohtaa se ei saa olla 5000 kilometrin päässä ja miun maksettavana. joku mainitsi noista taka iskareista ni on kokemuksia nykyisestä autosta et ne voi saabiin maksaa aika reilusti mitäköhän ne maksais sedanii taakse?
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Onkohan V6 koneiseen samat palikat = sama hinta?
Työ ei ilmeisesti sisälly hintaan, eli onko arvioita paljonko tulee työlle hintaa jos ei itse jaksa alkaa vaihtotyöhön?
Jaa, sitten vielä se "äänikysymys", eli kun nyt jo vakio alustalla (löysähköllä) rengasääntä on riittämiin, niin lisääntyykö se vielä entisestään jäykemmän alustan ansiosta...?

(9-5 V6 -99)
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

9-5T kirjoitti:Urheilualustan voi asentaa koneesta riippumatta. Itse maksoin 840,- asennettuna.
Meletin kasvua en ole huomannut.
Paljonko olet jo ajanut urheilualustalla? Mitä plussia / miinuksia on verrattuna vakioalustaan. Kuinka paljon maavara alenee? Kannattiko?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
ajokoira
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 09:36
Paikkakunta: St Michel

Viesti Kirjoittaja ajokoira »

Sporttialusta on, enkä vaihtaisi löysempään. Mukavuuden ja napakkuuden yhdistelmä, lähellä esim. uuden Audi A4:n vakioalustaa, mutta ilman pintakovuutta. Omat renkaani ovat 55-profiililla. Madaltaa vakioalustaan verrattuna yhden sentin.
#6058
9³ Aero Cabriolet 2002
Kansanautoja 2 kpl
ex 9⁵ 2.0T Vector Sport Wagon 2003
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

Tietääkö kukaan Länsi-Auton hintaa? Täytyy varmaan meilata sinnepäin. Onkohan monen tunnin työ? Kannattaisiko vaihtaa vasta kun alkaa iskarit kolisemaan?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
95-03
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 19:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja 95-03 »

95-03 kirjoitti:Tietääkö kukaan Länsi-Auton hintaa? Täytyy varmaan meilata sinnepäin. Onkohan monen tunnin työ? Kannattaisiko vaihtaa vasta kun alkaa iskarit kolisemaan?

Halvalla ei ainakka Olarin LänsiAutosta saa:

"Alustasarjapaketti sisältää uudet etu- ja takaiskunvaimentajat sekä kaikki
jouset ja myös etu- ja takakallistuksenvakaajatangot. Paketti maksaa 726
euroa ja asennustyöt n. 490 euroa."

Onko kokemuksia muista hinnoista Pääkaupunkiseudulla?
Saab 9-5 2.0T vm 2003
move your mind
Vastaa Viestiin